نبرد تایتانها! درگ حماسی فراری SF90 و مکلارن 765LT
کاملاً واضح است که پیست خانهٔ فراری SF90 استراداله و مکلارن 765LT محسوب میشود. هردوی این خودروها از نهایت مهندسی و الکترونیک برای کاستن دهمهای ثانیه از تایم پیست استفاده میکنند. حال اما سرانجام میتوانیم رویارویی این دو ستارهٔ دنیای سوپراسپرتها را ببینیم زیرا درگتایمز آنها روی مسیر 400 متر درگ در برابر هم قرار داده است. برای برگزاری این رقابت جذاب، جان هنسی علاوه بر تهیهٔ مکلارن 765LT، مسیر درگ اختصاصی خود را هم در اختیار درگتایمز قرار داده است.
روی کاغذ به نظر میرسد این رقابت بسیار نزدیک باشد زیرا هرچند فراری قویتر است و از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود میبرد اما 765LT بسیار سبکتر است و این میتواند کمبود قدرت و انتقال قدرت محرک عقب آنرا جبران کند؛ اما این درگ روی آسفالت معمولی برگزار شده که در آن کشش همیشه بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، در هر سه درگی که از حالت ایستاده برگزار شد، سامانهٔ چهارچرخ محرک و نیروی الکتریسیتهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی SF90 بهراحتی آنرا به پیروزی رساند بهگونهای که در پایان هر سه درگ بیشتر از طول یک خودرو از رقیب بریتانیایی جلوتر بود.
اما در مسابقهٔ رولینگ همهچیز تغییر میکند. در آغاز رقابت از سرعت 56 کیلومتر بر ساعت، مکلارن یک موشک مطلق است. علاوه بر این، وقتی به تایمهایی که در این درگها ثبت شده نگاه میکنیم هم میبینیم که دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند زیرا فراری مسافت 400 متر را ظرف 9.98 ثانیه طی کرده و مکلارن تنها چند دهم ثانیه دیرتر، ظرف 10.25 از خط پایان عبور کرده است. این در حالی است که سرعت فراری هنگام عبور از خط پایان 236 کیلومتر بر ساعت و سرعت مکلارن 237 کیلومتر بر ساعت بوده است.
مشخصات فنی
مکلارن 765LT | فراری SF90 | |
پیشرانه | 4 لیتری V8 توئین توربو | 4 لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | 765 اسب بخار | 1000 اسب بخار |
گشتاور | 800 نیوتن متر | 900 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته دوکلاچه |
وزن | 1374 کیلوگرم | 1610 کیلوگرم |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
قیمت | 430 هزار دلار | 630 هزار دلار |
یوتیوب: