قیمت کمتر فراری 488 کارکرده از 458 به خاطر علاقهٔ بیشتر به تنفس طبیعی

سه‌شنبه 19 اسفند 1399 - 10:30
مطالعه 4 دقیقه
Ferrari-1
فراری در سال 2015 محصولات خود را به پیشرانه‌های توربوشارژ مجهز کرد و از آن زمان بحث‌هایی در مورد خوب یا بد بودن این حرکت به راه افتاد. در این...
تبلیغات

فراری در سال 2015 محصولات خود را به پیشرانه‌های توربوشارژ مجهز کرد و از آن زمان بحث‌هایی در مورد خوب یا بد بودن این حرکت به راه افتاد. در این رابطه، همه، از آزمایش‌کنندگان نشریات گرفته تا منتقدین یوتیوبی که حتی فراری‌ها را از نزدیک ندیده بودند اظهارنظر کردند اما حالا افرادی که واقعاً در این زمینه مهم هستند پاسخ داده‌اند. این افراد کسانی هستند که پول کافی برای خرید یک فراری دارند و طبق بررسی‌ها، بیشتر به فراری‌های تنفس طبیعی گرایش دارند زیرا بررسی ارزش نمونه‌های کارکردهٔ دو فراری 458 و 488 نشان می‌دهد که نمونهٔ تنفس طبیعی ارزش بیشتری دارد.

اگر به قیمت اولیهٔ این دو فراری نگاهی بیندازیم می‌بینیم که 458 بسیار ارزان‌تر بوده زیرا چهار تا پنج سال قدیمی‌تر است. در سال 2011، یک 458 در ایالات‌متحده 155 هزار دلار و در بریتانیا 120 هزار پوند قیمت داشت درحالی‌که قیمت 488 مدل 2016 در آمریکا از 218 هزار دلار و در بریتانیا از 140 هزار پوند آغاز می‌شد؛ بنابراین قاعدتاً انتظار می‌رود که هم‌اکنون در بین نمونه‌های کارکرده هم فراری جدیدتر به میزان قابل‌توجهی گران‌تر باشد اما هرگز این‌طور نیست زیرا حتی نمایندگی‌های رسمی فراری که نمونه‌های کارکردهٔ تأییدشده از هردوی این سوپراسپرت‌ها را به فروش می‌رسانند، برای 458 قدیمی مبلغی مشابه و گاهی بیشتر از 488 مطالبه می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، یک نمایندگی فراری در بریتانیا یک 458 مدل 2013 با کارکرد 16 هزار کیلومتر را با قیمت 144,800 پوند برای فروش گذاشته درحالی‌که در همان نمایندگی، یک 488 مدل 2016 با کارکرد تنها 11,700 کیلومتر با قیمت 152 هزار پوند وجود دارد. این اختلاف قیمت برای خودرویی که سه سال جوان‌تر بوده و نزدیک به 4 هزار کیلومتر پیمایش کمتری داشته بسیار جزئی به نظر می‌رسد. در همین حال، سه نمایندگی دیگر در بریتانیا نیز چند 488 با قیمتی کمتر از 150 هزار پوند برای فروش دارند درحالی‌که یک نمایندگی، یک 458 مدل 2014 با کارکرد 10 هزار کیلومتر را با قیمت 160 هزار پوند برای فروش گذاشته است. به گفتهٔ این نمایندگی‌ها، خریداران علاقهٔ بسیار بیشتری به 458 دارند.

در ایالات‌متحده نیز 458 کارکرده با قیمتی در حدود 210 هزار دلار به فروش می‌رسد درحالی‌که قیمت ارزان‌ترین 488 کارکرده از 220 هزار دلار آغاز می‌شود. البته ارزش این خودروها بسته به آپشن‌ها و رنگ بدنه ممکن است متفاوت باشد. در مورد نسخهٔ اسپشیاله نیز ماجرا کلاً متفاوت است زیرا قیمت این نسخهٔ سبک‌تر و سریع‌تر از 458 در نمایندگی‌های آمریکا برای نسخهٔ کوپه به 380 هزار دلار می‌رسد و برای نسخهٔ اسپایدر تا رقم دیوانه‌وار 690 هزار دلار بالا می‌رود.

458 اولین بار در سال 2010 معرفی شد و در سال 2015 مدل جدید 488 جای آن‌را گرفت. تغییرات ظاهری میان این دو مدل کوچک بودند اما بزرگ‌ترین تفاوت در پیشرانه به چشم می‌خورد. فراری با استفاده از تکنولوژی توربوشارژ که قبلاً در مدل کالیفرنیا T به جهانیان نشان داده بود، پیشرانهٔ 4.5 لیتری V8 تنفس طبیعی 458 را با یک موتور جدید 3.9 لیتری V8 توئین توربو جایگزین کرد. جنبهٔ مثبت این تغییر افزایش چشمگیر قدرت از 570 اسب بخار به 670 اسب بخار و افزایش چشمگیرتر گشتاور از 540 نیوتن متر به 760 نیوتن متر بود.

از سوی دیگر اما صدای پیشرانهٔ توربوشارژ 488 هرگز هیجان‌انگیز نبود و ردلاین آن‌هم 1000 rpm از موتور تنفس طبیعی 488 کمتر بود. به همین دلیل، کسانی که با هردوی این سوپراسپرت‌ها رانندگی کرده‌اند قطعاً صدای 458 را ترجیح می‌دهند هرچند که کشش بی‌امان موتورهای توربوشارژ فراری هم واقعاً اعتیادآور است. با همهٔ این‌ها، شما کدام فراری را ترجیح می‌دهید؟ 458 ضعیف‌تر اما خوش‌صداتر و جذاب‌تر یا 488 قوی‌تر اما فاقد جذابیت‌های تنفس طبیعی؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.