رؤیت سوپراسپرت V6 هیبریدی فراری با بدنهٔ تولیدی و پوشش‌های سنگین

سه‌شنبه 11 خرداد 1400 - 06:30
مطالعه 2 دقیقه
ferrari-v6-hybrid-1
فراری تاکنون سوپراسپرتی با پیشرانهٔ V6 تولید نکرده اما با آمدن رقیبی برای مک‌لارن آرتورا، همه‌چیز تغییر خواهد کرد. حال نیز سرانجام پروتوتایپ این...
تبلیغات

فراری تاکنون سوپراسپرتی با پیشرانهٔ V6 تولید نکرده اما با آمدن رقیبی برای مک‌لارن آرتورا، همه‌چیز تغییر خواهد کرد. حال نیز سرانجام پروتوتایپ این سوپراسپرت هیبریدی ایتالیایی با چیزی شبیه به بدنهٔ تولیدی رؤیت شده است. البته خودرو هنوز بشدت استتار شده است. این سوپراسپرت از برخی زوایا خودروی کاملاً بزرگی به نظر می‌رسد اما مطمئناً این به خاطر قطعات نمایشی است که برای گمراه کردن ما به خودرو اضافه شده است. علاوه بر این، دو سر اگزوز عقب هم جعلی هستند و سر اگزوز واقعی در مرکز سپر قرار دارد.

گفته می‌شود سوپراسپرت هیبریدی مارانلویی‌ها، فراری 486 نام خواهد داشت و به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو (متفاوت از موتور مازراتی MC20) و یک موتور الکتریکی مجهز خواهد بود. مجموع خروجی این سیستم حدود 700 اسب بخار خواهد بود که انتظار می‌رود 110 اسب بخار از این قدرت توسط موتور الکتریکی تولید شود. طبق گزارش‌ها، سوپراسپرت هیبریدی فراری از حالت تمام الکتریکی هم برخوردار خواهد بود و می‌تواند تا حدود 30 کیلومتر را در این حالت طی کند. گفته شده این خودرو با کُد F171 شناخته می‌شود و قرار است تا پایان امسال پوشش‌ها از چهرهٔ آن کنار زده شود.

برخلاف SF90 استراداله که موتورهای الکتریکی به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهند، قوای محرکهٔ هیبریدی V6 این سوپراسپرت جدید صرفاً محرک عقب خواهد بود. قرار است از این قوای محرکهٔ هیبریدی بعداً در خودروهای دیگری مثل کراس‌اوور پوروسانگوئه که در سال 2022 عرضه می‌شود هم استفاده گردد. البته هرچند این روزها به‌منظور رعایت قوانین سخت‌گیرانهٔ آلایندگی، استفاده از پیشرانه‌های درون‌سوز کوچک با کمک هیبریدی ضروری است اما فراری وعده داده است که تلاش می‌کند موتور V12 را تا حد ممکن حفظ کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.