در عصر هایپرکارهای مدرن، هنوز شاهکارهای فراری در حال افزودن به ارزش خود هستند و نمیتوان انکار کرد که انزو یکی از مهمترین آنهاست. این مدل الهام گرفته از فرمول یک با موتور 12 سیلندر 6 لیتری تنفس طبیعی، محصولی خیرهکننده و جاودانه است. پیشرانه این هایپرکار، 651 اسب بخار نیرو و 657 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که البته با استاندارهای امروزی عادی است. این قدرت با یک گیربکس 6 سرعته دستی-اتومات مخصوص به چرخهای عقب منتقل میشود.
مابین سالهای 2002 تا 2004 تنها 400 دستگاه انزو از خط تولید فراری خارج شدند. تعداد معدودی از این خودروها دارای بدنه معروف به روسو اسکودریا بودند که معروفترین رنگ خاص خودروهای فرمول یک این برند به شمار میرفت. این مدل خاص از انزو تنها 568 کیلومتر کارکرد دارد و درواقع کاملاً نو است.
به لطف بدنه فیبر کربنی، انزو تنها 1478 کیلوگرم وزن دارد. گفته میشود این مدل تنها نسخه با این رنگ و نشان است که در ایالات متحده وجود دارد. قیمت 3.8 میلیون دلاری هم بالاترین رکوردی است که تاکنون برای انزو پرداخت شده است. البته آخرین نمونه تولیدی از انزو که متعلق به پاپ ژان پل دوم بود قبلاً به قیمت 6 میلیون دلار در حراجی به فروش رسیده بود.
با افزایش سن این خودروها، یافتن نمونههای کم کارکرد آنها بسیار دشوار میشود و این موضوع باعث افزایش قیمت آنها نیز خواهد شد. بنابراین متأسفانه بهتر است که خریدار جدید این خودرو هم زیاد به فکر آزمودن آن در جادهها نباشد و به چشم یک سرمایه کلکسیونی زیبا و اثر هنری، آن را حفظ کند.