مالکان فراری برای هر خودرو چقدر هزینه می‌کنند؟!

دوشنبه 9 اسفند 1400 - 14:30
مطالعه 16 دقیقه
ferrari-monza-sp1-and-sp2 (1)-1024
فراری تولیدکننده سوپرخودرو و ابرخودروهای مشهوری است که یکی از دیگری زیباتر و بهتر هستند؛ به طور خلاصه این شرکت آثار هنری تولید می‌کند! حال نکته...

فراری تولیدکننده سوپرخودرو و ابرخودروهای مشهوری است که یکی از دیگری زیباتر و بهتر هستند؛ به طور خلاصه این شرکت آثار هنری تولید می‌کند! حال نکته اینجاست که این آثار هنری به قیمت آثار هنری نیز فروخته می‌شوند؛ برای نمونه ارزان‌ترین مدل کنونی فراری بدون هرگونه آپشن خاصی حداقل 200 هزار دلار قیمت دارد. خریداران فراری می‌توانند خودروی خود را کاملا طبق میل و سلیقه‌شان شخصی‌سازی کنند.

کپی لینک

فراری روما: 222,620 دلار

فراری مدعی است روما را آن‌گونه مهندسی کرده تا بتوان از آن به‌عنوان خودروی روزانه استفاده کرد. طراحی این خودرو الهام گرفته شده از مدل‌های سال‌های 50 تا 60 میلادی است و از یک موتور 3.9 لیتری V8 با 312 اسب بخار قدرت بهره می‌برد که ازطریق یک جعبه‌دنده 8 سرعتی دو کلاچی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

روما نخستین خودروی لیست فروش فراری است. برای خرید این خودرو می‌توانید آپشن‌های متعددی را انتخاب کنید که نهایتا باعث افزایش قیمت آن می‌گردد.

کپی لینک

فراری پورتوفینو M (رودستر): 226,000 دلار

فراری دیگر خودروی ارزان‌قیمت خود را ازروی یک روستا در «ریویه‌را» در ایتالیا نام‌گذاری کرده است: پورتوفینو. این خودرو به یک سقف فلزی باز شونده مجهز است تا لذت رانندگی با موتور 3.9 لیتری V8 تویین توربو به همراه 612 اسب بخار قدرت را بیش‌ازپیش کند. شتاب اولیه این خودرو گرند تورر (GT) نیز 3.4 ثانیه است. اینکه واژه M به چه معناست نمی‌دانیم اما این را می‌دانیم که فراری در 2021 این حرف را به نام پورتوفینو اضافه کرد و قدرتش را افزایش داد.

برای این خودرو هم آپشن‌های متفاوتی وجود دارد که سازنده به‌تازگی قیمت آن‌ها را از سایت خود برداشته است. آخرین بار که چک کردیم رنگی به نام «رنگ تاریخی فراری» 12.5 هزار دلار، فنربندی دو حالتی 5.6 هزار دلار، کپسول آتش‌نشانی هزار دلار و فندک 800 دلار قیمت داشت.

کپی لینک

فراری F8 تریبیوتو (کوپه): 270,530 دلار

مدل F8 به‌خاطر انحناهای موجود در بدنه‌اش به یکی از جذاب‌ترین فراری‌های بازار تبدیل شده است. یک موتور 3.9 لیتری V8 تویین توربو 710 اسب بخاری نیرو را از طریق جعبه‌دنده 7 سرعتی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. شتاب اولیه آن هم زیر 3 ثانیه است.

همانند دیگر مدل‌ها، خریداران قابلیت شخصی‌سازی بالایی دارند. بر اساس آخرین قیمت‌گذاری این خودروساز، پوشش فیبرکربنی موتور 8 هزار دلار و اگزوزهای تیتانیومی 2.5 هزار دلار قیمت داشتند. خریدار می‌تواند از میان 5 رنگ و طرح کابین نیز یکی را انتخاب کند.

کپی لینک

فراری F8 اسپایدر (رودستر): 297,250 دلار

همان گونه که از نامش پیداست، اسپایدر به سقف باز شونده مجهز است. رسانه‌ها این خودرو را پس از عرضه در جایگاهی میان 488 اسپایدر و 488 پیستا اسپایدر قرار دادند. موتور نسخه اسپایدر هم یک V8 تویین توربو 710 اسب بخاری است که نیرو را از طریق جعبه‌دنده 7 سرعتی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

آپشن‌های نسخه اسپایدر درست همانند نسخه کوپه است با این تفاوت که می‌توان سقف این خودرو را در رنگ سیاه نیز سفارش داد.

کپی لینک

فراری 296GTB (کوپه): 321,000 دلار

فراری 296 که تابستان امسال رونمایی شد، تنها خودروی موتور V6 فراری محسوب می‌شود. حجم این موتور برابر 3 لیتر بوده و که در کنار سیستم هیبریدی، 818 اسب بخار قدرت و 732 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند خودرو را در عرض 2.9 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. دوستداران آرامش و حالت برقی نیز می‌توانند 296 را تا 25.6 کیلومتر در حالت تمام برقی رانندگی کنند.

اگر معیار خرید شما نسبت «اسب بخار بر دلار هزینه‌شده» باشد، فراری 296 GTB بهترین گزینه برای شما خواهد بود. بسیاری احتمال می‌دهند که شاسی‌بلند آینده فراری نیز از موتور همین خودرو استفاده کند؛ بنابراین هنوز راه زیادی تا قدیمی شدن دارد.

کپی لینک

فراری 812GTS (رودستر): 404,494 دلار

812GTS برخلاف نسخه معمولی 812 (که به‌خاطر فروش بیشتر مدل‌های کامپتیت‌زیونه از خط تولید کنار رفت) هنوز تولید می‌شود. شتاب اولیه این گرند تورر برابر 2.8 ثانیه است. مسئولیت این شتاب دهشتناک نیز برعهده موتور 6.5 لیتری V12 با 789 اسب بخار قدرت است.

خریداران این مدل می‌توانند خودروی خود را در رنگ‌های متنوعی، رینگ‌های گوناگون و طرح‌های مختلف کابین سفارش دهند. صندلی‌های فیبرکربنی نیز یکی از آپشن‌های گران‌قیمت این خودرو به‌حساب می‌آید.

کپی لینک

فراری SF90 استراداله (کوپه): 507,300 دلار

مدل SF90 استراداله نخستین تلاش فراری برای ورود به دنیای خودروهای پلاگین هیبرید است. این خودرو که از سیستم چهارچرخ محرک استفاده می‌کند، نیروی خود را از یک موتور 4 لیتری V8 و سه موتور الکتریکی می‌گیرد که روی‌هم نزدیک به 1000 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این سوپرخودرو فراری به یک جعبه‌دنده 8 سرعتی دوکلاچه خودکار مجهز شده است و در 2.5 عرض ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همانند برادر کوچک خود 296GTB، راننده می‌تواند آن را تا 24.8 کیلومتر در حالت تمام برقی براند.

متأسفانه اطلاعاتی از آپشن‌های این مدل در دسترس نیست اما می‌دانیم که این آپشن‌ها شامل موارد زیر می‌شود: کالیپرهای رنگی، رنگ‌های متنوع، طرح‌های مختلف کابین و خروجی اگزوز از دو جنس تیتانیومی یا سرامیک سیاه.

کپی لینک

فراری SF90 اسپایدر (رودستر): 570,000 دلار

اگر قدتان برای سواری SF90 استراداله بلند است و در آن به‌سختی جا می‌شوید، می‌توانید مدل اسپایدر آن را تهیه کنید! اسپایدر مانند برادر دوقلوی خود از موتور یکسانی استفاده می‌کند اما قیمت بالاتری دارد: 570 هزار دلار. مسلما شنیدن صدای غرش موتور V8 بهایی هم دارد!

کپی لینک

فراری 812 کامپتیت‌زیونه (کوپه): 601,570 دلار

با افول 812 سوپرفست، نسخه کامپتیت‌زیونه وارد خط تولید شد تا بتواند بیش‌ازپیش خریداران خودروهای دیوانه را به خود جذب کند. فراری با بهبود موتور V12 سوپرفست، قدرت آن را به 819 اسب بخار رساند و سپس از آن در این نسخه استفاده کرد. خط قرمز دورسنج این خودرو روی 9500rpm تنظیم شده است که آن را در میان تمام فراری‌ها ممتاز می‌کند.

همان‌طور که مشخص است، قیمت پایه کامپتیت‌زیونه از سوپرفست بیشتر است اما این قیمت بالا به‌خاطر بهبودهایی نظیر کاهش وزن اعمال شده است. حداکثر سرعت و شتاب اولیه آن برابر سوپرفست است اما این خودرو به لطف نسبت قدرت به وزن بیشتر عملکرد چالاک‌تری دارد.

 

کپی لینک

فراری 812 کامپتیت‌زیونه A (رودستر): 672,500 دلار

همانند سایر مدل‌های فراری، کامپتیت‌زیونه هم به همراه یک مدل بدون سقف عرضه می‌شود. فراری برای نام‌گذاری مدل‌های بدون سقف محصولات بالارده‌اش به‌جای اسپایدر از A (آپرتا) استفاده می‌کند. این نسخه از فراری 812 به لطف واژه A در نامش، 70 هزار دلار گران‌تر از نسخه کوپه است. ناگفته نماند که وزن مدل‌های این‌چنینی وزن بیشتری نسبت به مدل‌های کوپه دارند.

کپی لینک

فراری مونزا SP1 و SP2 (رودستر): 1,750,000 دلار

دوقلوهای مونزا SP1 و SP2 اسپیدسترهایی هستند که برای طراحی‌شان از فراری‌های دوره پیش از جنگ جهانی الهام گرفته شده است. در این خودروها به‌جای شیشه جلو، از شیشه مجازی استفاده شده است که هوا را به دور کابین هدایت می‌کند.

این خودروها نخستین اعضای خاندان «آیکونا» در فراری هستند که قرار شده از هرکدام 499 دستگاه تولید گردد و همه آن‌ها هم به خریداران وفادار فراری فروخته شده‌اند. تفاوت این دو خودرو در تعداد سرنشینان آن‌ها است؛ جایی که SP2 سرنشین دوم را در خود جای می‌دهد، SP1 یک صفحه قرار داده است. هر دو مدل از یک موتور 6.5 لیتری V12 با درپوش‌های کربنی استفاده می‌کنند که شتاب اولیه آن‌ها را به کمتر از 3 ثانیه می‌رساند. قیمت مدل نو هر دستگاه چیزی حدود 1.75 تا 2.3 میلیون دلار است و اگر بخواهید یکی از آن‌ها را در مزایده بخرید، مسلما باید بیشتر از این‌ها بپردازید.

کپی لینک

فراری دیتونا SP3 (رودستر): 2,300,000 دلار

جدیدترین عضو دربار سلطنتی ابرخودروهای فراری دیتونا SP3 نام دارد که سومین عضو خانواده آیکونا محسوب می‌شود. تنها 599 دستگاه از این خودرو تولید می‌گردد و هر یک قیمتی برابر 2.3 میلیون دلار دارند؛ بنابراین خاص‌ترین و گران‌ترین فراری حال حاضر بازار است.

مدل SP3 در کنار بهره‌وری از طراحی زیبا و مثال‌زدنی، از لحاظ آیرودینامیکی یکی از بهینه‌ترین خودروهای فراری به شمار می‌آید. این خودرو هم مانند 812 کامپتیت‌زیونه از یک موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند اما به لطف قطعات بازطراحی شده موتور، قدرت بیشتری تولید می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.