کاپوت یک دستگاه فراری 512 مدل 1981 به فروش گذاشته شد

دوشنبه 22 فروردین 1401 - 10:30
مطالعه 4 دقیقه
Ferrari-512BBB-LM-Bodywork-1-1024
یک قطعه از بدنه اصلی یک فراری مسابقه‌ای کمیاب برای فروش گذاشته شده است. این کاپوت قطعا قطعه‌ای مناسب برای یک موزه یا نمایشگاه خواهد بود.
تبلیغات

فراری در سال 1980 با خودروی 512BB LM (مخفف Berlinetta Bialbero) به مسابقات استقامت جهانی بازگشت. این خودروی مسابقه‌ای به موتوری 5 لیتری مجهز شده بود که 550 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و از بدنه‌ای خاص با اجزای آیرودینامیکی منحصربه‌فرد خود سود می‌جست که به آن اجازه می‌دادند تا در بخش مستقیم پیست لمان، مولسان، به حداکثر سرعت خود برسد.

در سال 1981، شماره شاسی 35529 فراری 512BB LM برای تحویل به تیم «اسکودریا بلانکاتو» به سرپرستی «فابریتزیو ویولاتی» در شهر رم ایتالیا نو شد. این شاسی سپس توسط مهندس و طراحی ویولاتی، «آرماندو پالانکا»، بهبود یافت. 512BB LM که توسط «فابریتزیو ویولاتی»، «ماریتزیو فلامینی» و «اسپارتاکو دینی» رانده می‌شد، در آوریل سال 1981 موفق به کسب رتبه نخست در جریان مسابقه 100 کیلومتری مونزا شد که بخشی از رقابت‌های IMSA در کلاس GTX/GTP به شمار می‌رفت. بدنه بهبودیافته 512 برای مسابقات 24 ساعتی لمان همان سال دست‌نخورده باقی ماند و پس از آن نیز در مسابقه 1000 کیلومتری موژلو سال 1982 شرکت کرد.

کاپوت فراری 512BB LM تاکنون به‌خوبی نگه‌داری شده است و با وجود اینکه در چند مسابقه مختلف همراه خودروی یادشده بوده است، وضعیت خوبی دارد. چراغ‌های این کاپوت هنوز هم برچسب‌های قرمزرنگ مخصوص خود را برای نگه‌داری چراغ در سرعت‌های بالاتری از 320 کیلومتر بر ساعت حفظ کرده‌اند. تنها نقیصه این قطعه، چند خراشیدگی جزئی و پوشش چراغ آن است که کمی آسیب دیده است.

در بخش بالایی و سمت چپ این قطعه، شاهد حضور شماره 5 هستیم که از متعلق به راننده این خودرو در مسابقه پیست موژلو در سال 1982 است. این کاپوت به این دلیل از بدنه اصلی جدا شده است که مسابقه‌دهندگان ذر سال 1984 تصمیم گرفتند تا آن را با کاپوت سری II تعویض کنند. در نتیجه، این کاپوت پس از گذراندن چند مسابقه به کلکسیون آقای ویولاتی در مارانلو منتقل شد.

اگر هم‌اکنون مالک یک دستگاه فراری 512BB LM مدل 1981 با قیمت 1.973 میلیون دلار هستید، خرید این کاپوت می‌تواند زیبایی گاراژ چند میلیون دلاری‌تان را بیش‌ازپیش کند. نظر شما درباره این دست از مزایده‌ها چیست؟! آیا خرید این قطعات تاریخی عاقلانه‌تر از خرید خودروهای به‌روز است؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.