تصاویر رسمی نسخه GT3 فراری 296 درحال گذراندن تستهای اولیه خود در فیورانو
با وجود اینکه هنوز زمان چندان زیادی از رونمایی فراری 296GTB نگذشته است، فراری تصاویر رسمی نسخه مسابقهای GT3 این خودرو V6 هیبریدی خود را در پیست فیورانو منتشر کرده است. با نگاهی به طرحبندی ضدجاسوسی این 296GT3 میتوان حدس زد که احتمالا فراری کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و خودرو یادشده هنوز آماده مسابقه نیست؛ اما حضور آن در رقابتهای GT چلنج سال 2023 قطعی است.
فراری برای ساخت جانشین مدل مسابقهای 488GT3 که درطول عمر کاری خود بسیار موفق بوده است، بیخیال مدل F8 تریبیوتو شده و یکراست به جدیدترین محصول میانردهاش روی آورده است. جانشینی 488GT3 کاری بسیار دشوار است؛ چراکه این خودروی مسابقه در 770 رقابت شرکت داشته و در 429 مسابقه پیروز شده است و نهایتا 107 نشان قهرمانی را به نام خود به ثبت رسانده است. 488GT3 در دو نسخه رسمی مسابقات و مخصوص مشتریان ساخته شد که نامش به پسوند Evo مزین شد و مانند برادرش مخصوص پیست و مسابقات «Ferrari Challenge» بود. نسخه رسمی حدودا 600 اسیب بخار قدرت و 670.5 نیوتن متر گشتاور دارد که حاصل تلاش بیوقفه یک موتور 4 لیتری تویین توربو V8 است.
فراری هنوز از اعلام اعداد و ارقام فنی نهایی 296GT3 امنتاع میورزد و قصد بهینهسازی هرچه بیشتر خودرواش را دارد. با این وجود، این شرکت اطمینان داده که نسخه GT3 از همان ساختار V6 نسخه جادهای GTB استفاده خواهد کرد اما بهخاطر نوع قوانین مسابقات، احتمالا خبری از سیستم هیبریدی نسخه جادهای نخواهد بود.
تصاویر اولیه منتشرشده از این خودروی مسابقهای نشان میدهد که فراری برای بهبود آزرودینامیک و عملکرد خودرو در رقابتها به استفاده از گلگیرهای جانبی بزرگ، بالچه بزرگ اتصال معکوس عقب، دیفیوزر و گلگیرهای جدید برای تمام چهار چرخ، بادشکن و اسپلیتر مسابقهای روی آورده است. ایتالیاییها اعلام کردند که در ظاهر کلی و زبان طراحی این خودرو نسبتبه نسخه GTB تغییری ایجاد نخواهد شد.
فراری 296GT3 برای نخستینبار در سال 2023 وارد میدان مسابقه خواهد شد اما تا آن زمان، روند بهبود این خودرو همچنان ادامه خواهد داشت. نظر شما درباره این خودرو چیست؟! آیا 296GT3 میتواند حریف قدرتمندی برای لامبورگینی اوراکان EVO2، آئودی R8 و رقیبان دیگر خود در این مسابقات باشد؟!