معرفی فراری 296GTS، نسخه روباز سوپراسپرت هیبریدی مارانلو

سه‌شنبه 30 فروردین 1401 - 17:27
مطالعه 5 دقیقه
Ferrari-296-GTS-1
فراری نسخه روباز مدل هیبریدی 296 GTB را با نام GTS معرفی کرده است. این نسخه از همان قوای محرکه 3 لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی استفاده می‌کند که...
تبلیغات

فراری نسخه روباز مدل هیبریدی 296 GTB را با نام GTS معرفی کرده است. این نسخه از همان قوای محرکه 3 لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی استفاده می‌کند که 830 اسب بخار قدرت دارد ولی حالا از سقف جمع شونده‌ای بهره می‌برد که می‌تواند ظرف 14 ثانیه تا حداکثر سرعت 45 کیلومتر بر ساعت باز یا بسته شود. سقف سخت این خودرو با فشردن یک دکمه، دو تکه شده و زیر کاور پیشرانه پنهان می‌شود. همچنین یک صفحه شیشه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع هم پشت صندلی‌ها بالا می‌آید تا به‌هم‌ریختگی جریان هوا را کاهش دهد.

این ویژگی‌ها 70 کیلوگرم به وزن 296 GTS اضافه کرده ولی به نظر نمی‌رسد این موضوع لطمهٔ چندانی به پرفورمنس خودرو وارد کند زیرا هرچند نسخهٔ روباز ظرف 7.6 ثانیه از صفر به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 0.3 ثانیه بیشتر از GTB است اما شتاب صفرتاصد آن هنوز هم همان 2.9 ثانیه است. همچنین GTS مثل همتای کوپهٔ خود می‌تواند تا 25 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی و با حداکثر سرعت 135 کیلومتر بر ساعت طی کند.

 

در اینجا شاهد همان پیشرانهٔ V6 توئین توربو با ردلاین 8,500 rpm هستیم که به‌تنهایی 663 اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالیکه یک موتور الکتریکی هم 165 اسب بخار به این نیرو اضافه می‌کند تا مجموع قدرت به 830 اسب بخار برسد. کل این نیرو هم فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این قوای محرکه بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما برای کسانی که پرفورمنسی حتی بهتر می‌خواهند، برای 296 GTS هم همان پکیج Assetto Fiorano نسخهٔ کوپه قابل سفارش خواهد بود.

این نسخه که در تصاویر با رنگ قرمز دیده می‌شود، با استفاده بیشتر از فیبر کربن و همینطور رو دری‌های سبک‌تر، وزن خودرو را تا 8 کیلوگرم کاهش می‌دهد. علاوه بر این، باله‌هایی زیر سپر جلو داون‌فورس را 10 کیلوگرم افزایش می‌دهد. به گفته فراری، GTS با پکیج Assetto Fiorano در سرعت 240 کیلومتر بر ساعت 360 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. همچنین تنها راه دسترسی به خطوط روی بدنه و لاستیک‌های بسیار چسبندهٔ میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2R هم سفارش همین پکیج خواهد بود.

فراری هنوز قیمت و زمان عرضهٔ 296 GTS را اعلام نکرده ولی انتظار می‌رود حدود 30 تا 40 هزار دلار گران‌تر از GTB با قیمت پایهٔ 323 هزار دلار باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.