فراری 296GT3 با پیشرانه 600 اسب بخار معرفی شد

شنبه 8 مرداد 1401 - 07:30
مطالعه 5 دقیقه
Ferrari-296_GT3-2023-1600-04
جدیدترین محصول فراری، نسخه‌ی تقویت‌شده از 296 است. این مدل با نام 296GT3 از پیشرانه‌ی 3 لیتر 6 سیلندر توئین‌توربو استفاده می‌کند تا 600 اسب بخار...
تبلیغات

جدیدترین محصول فراری، نسخه‌ی تقویت‌شده از 296 است. این مدل با نام 296GT3 از پیشرانه‌ی 3 لیتر 6 سیلندر توئین‌توربو استفاده می‌کند تا 600 اسب بخار قدرت و 710 نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد.

فراری 296GT3 جای‌گزین 488GT3 خواهد شد. این خودروی جدید، متفاوت از 296GTB و 296GTS که فناوری پلاگین هیبرید با قدرت 830 اسب بخار و گشتاور 740 نیوتن‌متر داشتند، خواهد بود. فراری 296GT3 با استاندارد لازم برای رقابت در مسابقات GT3 ساخته شده و به همین دلیل فاقد سیستم هیبریدی است؛ اما نسبت به نسخه‌ی استاندارد GTB، وزن کمتر و مرکز ثقل پایین‌تر دارد. فراری ادعا می‌کند توانایی‌های فنی 296GT3 از نظر فرمان‌‌پذیری، تعادل و تقسیم وزن، 10 درصد بهتر از 488GT3 است، ضمن اینکه نیروی عمودی (downforce) نیز 20 درصد بیشتر خواهد بود.

در مقایسه با مدل جاده‌ای 296GTB، پیشرانه در نسخه‌ی مخصوص پیست GT3 مصرف سوخت کمتر دارد. همچنین بسیاری از جزئیات فنی شامل سیستم سوخت و خنک‌کاری، ارتقا داده شده‌اند. در جعبه‌دنده نیز تغییراتی اضافه شده تا علاوه‌بر بهود عملکرد برای رانندگی پیست، دسترسی آسان‌تری برای تعمیرات و سرویس داشته باشد.

از نظر شرکت سازنده، ساخت گیربکس اختصاصی با بدنه‌ی مگنزیوم برای 296GT3، مهم‌ترین بخش از ساخت خودرو بوده است. نصب و جای‌گذاری این بخش نیز، نقش مهمی در تعادل و بهبود آیرودینامیک خواهد داشت. سیستم تک دیسک برای کلاچ و عملگر الکترونیک با قابلیت فرمان‌پذیری از روی فرمان، مخصوص 296GT3 طراحی شده است.

بخش اصلی شاسی، فنربندی و سیستم تعلیق از آلومینیوم ساخته شده درحالی‌که ادوات فیبرکربن برای پوسته‌ی موتور، سپرها، بالچه‌ها و رکاب وجود دارند. دمپرها می‌توانند در پنج جهت تغییر زاویه دهند. سیستم ترمز، شامل کالیپرها و دیسک‌های 400 میلی‌متر در جلو و 332 میلی‌متر در عقب، متفاوت از 296GTB هستند. روی این خودرو، رینگ‌های 18 اینچ با طرح جدید موسوم به روتیفرم (Rotiform) نسب خواهد شد.

در کابین، تغییرات لازم برای رانندگان حرفه‌ای فراری ایجاده شده است. شرکت سازنده ادعا می‌کند برای سرنشین 296GT3، راحتی بیشتری نسبت به 488GT3 وجود دارد و بسیاری از دکمه‌های کنترلی نیز روی فرمان خواهد بود. معدود تجهیزات رفاهی شامل سیستم گرمایش و سرمایش نیز متفاوت از 488GT3 است.

هرچند که 296GT3 خودروی رسمی فراری برای مسابقات محسوب می‌شود، افراد علاقه‌مند به رانندگی پیست نیز می‌‌توانند این مدل را خریداری کنند. قیمت نهایی 296GT3 هنوز مشخص نیست اما احتمالا گران‌تر از 488GT3 با آستانه قیمت 614 هزار دلار خواهد بود. رقبای فراری، شامل آئودی R8 LMS GT3 Evo، لامبورگینی هوراکان GT3 Evo و هوندا NSX GT3، حدود 500 تا 550 هزار دلار قیمت دارند. اولین حضور رسمی 296GT3 در مسابقات 24 ساعته دیتونا 2023 خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.