دوئل فینال، لامبورگینی اونتادور SVJ یا فراری 812 کامپتیزیونه؟

جمعه 14 بهمن 1401 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Cars-9
پس از اینکه دوئل فینال گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین را برگزار کردیم، حالا نوبت به گروه سیزدهم یا سوپراسپرت‌های سطح بالا رسیده است یعنی گروهی که در...
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ نهایی، گروه سیزدهم، سوپراسپرت‌های سطح بالا

پس از اینکه دوئل فینال گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین را برگزار کردیم، حالا نوبت به گروه سیزدهم یا سوپراسپرت‌های سطح بالا رسیده است یعنی گروهی که در آن سوپرکارهای قوی‌تر و گران‌تری حضور داشتند. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آن‌ها پورشه 911 GT2 RS، مک‌لارن 765LT، مک‌لارن سنا و آستون‌مارتین DBS حذف شدند و مثل مرسدس AMG بلک سریز، فراری F8 تریبوتو، لامبورگینی اونتادور و فراری 812 به مرحلهٔ نیمه‌نهایی صعود کردند. سپس از این چهار خودرو نیز اونتادور و 812 موفق شدند خود را به فینال برسانند تا در آخرین دوئل گروه سوپراسپرت‌های سطح بالا شاهد رقابت جذابی بین دو سوپرکار قدرتمند و پرطرفدار ایتالیایی باشیم. البته در آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم اونتادور به مصاف یک فراری دیگر یعنی F8 تریبوتو رفت و با اختلافی جزئی توانست از سد آن بگذرد.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین لامبورگینی اونتادور و فراری F8 تریبوتو

مجموع آراء: 2387

آراء لامبورگینی: 1254

آراء فراری: 1133

پیروز دوئل: لامبورگینی اونتادور با کسب 52 درصد از کل آراء

کپی لینک

فراری 812 کامپتیزیونه

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2017 (نسخهٔ کامپتیزیونه در می 2021)

امتیاز از کارانددرایور: 9.5 از 10

امتیاز از اتو اکسپرس: 5.0 از 5.0

فروش سال 2021 در اروپا: 812 دستگاه

فروش 11 ماه اول 2022 در اروپا: 678 دستگاه

گارانتی: 3 سال بدون محدودیت پیمایش

گارانتی قوای محرکه: 3 سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی با قدرت و صدای فوق‌العاده، ظاهر خیره‌کننده، تنظیم عالی کنترل کشش و کنترل پایداری، هندلینگ عالی، شتاب خارق‌العاده، فضای بار نسبتاً بزرگ

نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، فقدان اندروید اتو، ترمزهای ضعیف، قیمت وحشتناک گران، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ محدود، تعویض دنده‌های خشن گیربکس دوکلاچه، به‌زودی باید با آن خداحافظی کنیم

چکیده: فراری 812 با کابین راحت، نیروگاه V12 خوش‌صدا و پرفورمنس باورنکردنی، همچنان به الگوی کهن گرند توررهای مارانلو وفادار است و به‌عنوان آخرین محصول دوازده سیلندر تنفس طبیعی فراری یادآوری می‌کند که تا پیش از هیبریدی شدن، از آن نهایت لذت را ببریم

کپی لینک

لامبورگینی اونتادور SVJ

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2011 (نسخهٔ SVJ در فستیوال پبل بیچ 2018)

امتیاز از کارانددرایور: 10 از 10

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0

فروش سال 2021 در اروپا: 292 دستگاه

فروش 11 ماه اول 2022 در اروپا: 234 دستگاه

گارانتی: 3 سال بدون محدودیت پیمایش

گارانتی قوای محرکه: 3 سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: بعد از این همه سال هنوز هم هنوز هم ظاهر بسیار جذاب و چشمگیری دارد، نیروگاه V12 جذاب با صدایی ماورایی، پرفورمنس باورنکردنی، هندلینگ عالی، چابک‌تر چیزی که ابعاد آن نشان می‌دهد، شاسی پیشرفته

نقاط منفی: سواری خشک، گیربکس منسوخ و خشن با عملکردی وحشیانه و آزاردهنده، مصرف سوخت بسیار بالا، کابین پرسروصدا، ورود و خروج دشوار، فقدان محفظهٔ اشیاء در داخل

چکیده: لامبورگینی اونتادور هنوز هم خودرویی فوق‌العاده جذاب، پرسروصدا و باشکوه است که چشم‌ها را خیره می‌کند و هرچند خالی از ایراد نیست و برای کاربردهای روزمره هرگز مناسب نخواهد بود اما به‌طورکلی، یک خودروی جاده‌ای عالی است و حالا که بازنشست شده، دل‌تنگ آن خواهیم شد

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

اونتادور SVJ

812 کامپتیزیونه

پیشرانه

6.5 لیتری V12

6.5 لیتری V12

تنفس

طبیعی

طبیعی

ردلاین

8,700 rpm

9,500 rpm

قدرت

770 اسب بخار

830 اسب بخار

گشتاور

720 نیوتن متر

692 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته ISR

7 سرعته دوکلاچه

محور محرک

چهارچرخ

عقب

شتاب صفر تا 96

2.5 ثانیه

2.6 ثانیه

شتاب صفر تا 200

8.6 ثانیه

7.5 ثانیه

مسافت 400 متر

10.3 ثانیه

10.3 ثانیه

حداکثر سرعت

350 کیلومتر/ساعت

340 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

21.4 لیتر ترکیبی

16.8 لیتر ترکیبی

ظرفیت باک

85 لیتر

92 لیتر

تولید آلایندگی

452 گرم/کیلومتر

385 گرم/کیلومتر

وزن خالص

1525 کیلوگرم

1487 کیلوگرم

طول

4,943 میلی‌متر

4,696 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,700 میلی‌متر

2,720 میلی‌متر

حجم صندوق بار

140 لیتر

510 لیتر

ظرفیت سرنشین

2 نفر

2 نفر

قیمت

525,465 دلار

601,570 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[poll id="129"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.