درگ سوپراسپرتهای هیبرید فراری، SF90 در برابر 296GTB
فراری با SF90 استراداله وارد بخش سوپراسپرتهای پلاگینهیبریدی شد و یکی از سریعترین سوپرکارهای این بخش را ارائه کرد تا جایی که در حال حاضر خودروهای کمی توان رقابت با این ایتالیایی سرکش را دارند. فراری اما سوپراسپرت هیبریدی جدیدتر اما ضعیفتری را هم بنام 296 GTB دارد. آیا این خودرو میتواند SF90 را مغلوب کند؟ کارواو قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.
ابتدا بیایید مرور کوتاهی بر تاریخچهٔ 296 GTB داشته باشیم. این خودرو در سال 2021 بهعنوان اولین محصول فراری با پیشرانهٔ V6 معرفی شد. البته مدلهای V6 قبلاً هم توسط فراری طراحی و ساخته شده بودند اما با برند دینو به بازار عرضه میشدند. بااینحال، شنیدن صدای موتور V6 در یک فراری چندان جالب به نظر نمیرسد؛ اما صرفنظر از صدا، 296 GTB سوپرکار بسیار توانمندی است زیرا پیشرانهٔ 3 لیتری آن با کمک یک موتور الکتریکی مجموعاً 830 اسب بخار قدرت تولید میکند که رقم چشمگیری است و درنتیجه، شتاب صفرتاصد خودرو تنها 2.9 ثانیه طول میکشد.
از سوی دیگر، SF90 به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 1000 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، سوپرکار پرچمدار فراری ظرف 2.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که کمی از برادر کوچکتر سریعتر است. در این درگ اما نهایتاً میتوانیم ببینیم که این اعداد درست هستند یا نه.
البته باید توجه داشت که پیست کارواو خیس بوده و قطعاً در اینجا خودرویی که چهارچرخ محرک است عملکرد بهتری خواهد داشت. علاوه بر این، SF90 قدرت بیشتری هم دارد هرچند که 296 GTB حدود صد کیلوگرم سبکتر است.
مشخصات فنی
فراری 296 GTB | فراری SF90 | |
پیشرانه | 3 لیتری V6 توئین توربو هیبریدی | 4 لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | 830 اسب بخار | 1000 اسب بخار |
گشتاور | 740 نیوتن متر | 800 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته دوکلاچه |
وزن | 1470 کیلوگرم | 1570 کیلوگرم |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
قیمت | 342 هزار دلار | 528 هزار دلار |