فراری 365P برلینتا کلاسیک، سوپر اسپرت سه نفره با پیشرانه 12 سیلندر
پس از بازسازی کامل این خودروی زیبا توسط شرکت کیدستون شاهد حضور 365P برلینتا در فیلمی نوستالژیک هستیم. باید دانست شرکت کیدستون قبلاً سابقه فروش خودروی مک لارن F1 گوردون موری و خرید فراری 512F برای آدریان نیووی را داشته است. همچنین باید گفت یکی از مالکان این خودرو جیانی آنیلی است که رئیس فیات و جزو قویترین مردان کشور ایتالیا بوده و خانواده او همچنان کنترل فراری را در اختیار دارد.
قطعاً حرفهای گفتنی زیادی درباره آنیلی و دوست خوب او یعنی جیامپیرو بونیپرتی وجود دارد اما آنچه اهمیت دارد این است که این دو نفر از جمله مشهورترین و قویترین افراد زمان خود بودهاند و همین موضوع درباره خودروی سهنفره فراری نیز صدق میکند. ما به دنبال لو دادن داستان فیلم بازگشت به خانه: خودروی جدید امپراتور نیستیم اما این فیلم داستان پسری را روایت میکند که پدرش را در مسابقات فوتبال همراهی میکند تا بتواند با خودروهای افراد ثروتمند حاضر در مسابقات ملاقات کند.
یکی از این خودروها فراری 365P برلینتا است که مدتها قبل از خودروهایی همچون مک لارن F1 و اسپیدتیل و گوردون موری T.50 از طراحی سهنفره سود میبرد. این خودرو زمانی تولید شد که فراری در اولین مراحل توسعه طراحی پیشرانه وسط/عقب برای خودروهای خود بود. همچنین 365P یکی از سه پروتوتایپ طراحی شده برای چنین طراحی پیشرانهای محسوب میشود. انزو فراری مخالف ایده نصب پیشرانه 12 سیلندر در میانه خودرو بود اما جیانی آنیلی و لوئیجی چینتی وارد کننده محصولات فراری به آمریکا طرفدار این طراحی بودند و نهایتاً نیز تنها دو خودروی تولید شده را خریداری کردند.
فراری مذکور، دومین مدل تولید شده با شماره شاسی 8815 است. گفته میشود شخص آنیلی این خودرو را سفارش داد و در سال 1966 آن را تحویل گرفت. اگرچه سانروف ثابت و کاملی در خودروی چینتی وجود داشت اما سانروف خودروی آنیلی پس از تکمیل روی آن نصب شد. رنگ خاکستری اصلی خودروی آنیلی نیز به آبی و سپس قرمز تغییر یافت اما پس از بازسازی صورت گرفته همان رنگ اولیه به خودرو بازگردانده شد. پیشرانه 12 سیلندر 4.4 لیتری کلمبو نصب شده در بطن فراری 365P برلینتا 375 اسب بخار قدرت تولید میکند. ما ایدهای از قیمت تخمینی خودروی یاد شده نداریم اما اگر روزی حراج شود حدس میزنیم به راحتی جزو گرانترین خودروهای تاریخ فراری باشد.