درگ فراری 296، مکلارن 750S و پورشه 911 توربو S با حضور هایپرکار لمان کادیلاک

جمعه 25 خرداد 1403 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
photo_2024-06-13_18-33-47
در این رقابت جالب، برندهٔ درگ بین فراری 296، مک‌لارن 750S و پورشه 911 توربو S به مصاف هایپرکار مسابقه‌ای لمانز کادیلاک می‌رود.
تبلیغات

کادیلاک V-Series.R خودرویی نیست که کسی در مسابقهٔ درگ دیده باشد زیرا این یک هایپرکار مسابقه‌ای استقامتی هیبریدی با پیشرانهٔ V8 است که بر اساس شاسی دالارا ساخته شده است. این ماشین تنها 1030 اسب بخار قدرت دارد و بین 645 تا 700 اسب بخار قدرت به محور عقب آن منتقل می‌شود. حال هاگرتی در اقدامی جالب، این هایپرکار مسابقه‌ای را طی مسابقهٔ درگ در برابر سوپراسپرت‌های جاده‌ای قرار داده است. در این رقابت سه نمونه از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های حال حاضر جهان یعنی فراری 296 GTB، پورشه 911 توربو S و مک‌لارن 750S حضور دارند که ابتدا به مصاف هم می‌روند تا برند در برابر کادیلاک قرار گیرد.

قوی‌ترین عضو این جمع سه‌تایی فراری با قوای محرکهٔ V6 توئین توربوی هیبریدی و 830 اسب بخار قدرت است درحالی‌که پورشه کمترین قدرت و بیشترین وزن را دارد؛ بنابراین، طبیعی است که در این درگ فراری پیروز شود درحالی‌که پورشه و مک‌لارن هم‌زمان به خط پایان می‌رسند. 911 به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، در ابتدا جلو می‌افتد اما در ادامه سوپرکار بریتانیایی خود را به رقیب آلمانی می‌رساند؛ بنابراین، حالا فراری 296 به مصاف هایپرکار مسابقه‌ای کادیلاک می‌رود. سوپرکار جاده‌ای هرچند بسیار سنگین‌تر است اما به‌راحتی پیروز می‌شود و 400 متر را در 10 ثانیه طی می‌کند درحالی‌که کادیلاک این کار را در 10.3 ثانیه انجام می‌دهد.

هرچند V-Series.R در انتهای مسیر بسیار سریع شد و با سرعت 260 کیلومتر بر ساعت از خط پایان عبور کرد اما در شتاب اولیه بسیار کندتر بود و پس از 3.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که فراری این کار را ظرف تنها 2.6 ثانیه انجام داد. دلیل این موضوع قوانین مسابقات است. این خودروهای مسابقه‌ای حرکت را در حالت الکتریکی آغاز می‌کنند و از سرعت صد کیلومتر بر ساعت تازه پیشرانهٔ V8 روشن می‌شود. همچنین این خودروها از لانچ کنترل هم بی‌بهره هستند. به همین دلیل، وقتی بین V-Series.R و فراری 296 مسابقهٔ رولینگ برگزار شد، کادیلاک به‌راحتی رقیب جاده‌ای را مغلوب کرد.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

فراری 296 GTB

پورشه 911 توربو S

مک‌لارن 750S

کادیلاک V-Series.R

پیشرانه

3.0 لیتری V6 توربو هیبریدی

3.8 لیتری H6 توئین توربو

4.0 لیتری V8 توئین توربو

5.5 لیتری V8 هیبریدی

قدرت

830 اسب بخار

650 اسب بخار

750 اسب بخار

645 تا 700 اسب بخار

گشتاور

740 نیوتن متر

800 نیوتن متر

800 نیوتن متر

-

گیربکس

8 سرعته دوکلاچه

8 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

7 سرعته سکوئنشال

وزن

1600 کیلوگرم

1655 کیلوگرم

1430 کیلوگرم

1030 کیلوگرم

قیمت

342,205 دلار

232,050 دلار

324,195 دلار

-

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.