به گزارش رویترز، سهام فراری روز پنجشنبه بیش از ۱۲ درصد افت کرد که بزرگترین کاهش یکروزه از زمان عرضه عمومی این خودروساز در بورسهای نیویورک و میلان در سال ۲۰۱۶ محسوب میشود. بااینحال، برخلاف برخی خودروسازان، فراری در میان ابهامات تعرفههای دولت ترامپ، پیشبینی مالی خود را حفظ کرده است. تحلیلگران معتقدند که فراری نمیتواند شتاب سودآوری خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ با کاهش فروش و ثابت ماندن قیمتها حفظ کند. فراری در گزارش مالی اخیر خود اعلام کرد که به پیشبینی سال ۲۰۲۵ خود که درآمد ناخالص بیش از ۳ میلیارد دلار را تخمین زده، اطمینان دارد و در سهماهه دوم سال رشد ۴ درصدی درآمد خالص را گزارش کرد.
فراری همچنین در گزارش مالی اعلام کرد که افزایش قیمت ۱۰ درصدی خودروهای جدید در آمریکا که از آوریل اعمال شده بود را لغو خواهد کرد. این تصمیم پس از توافق تجاری جدیدی است که تعرفه خودروهای وارداتی از اتحادیه اروپا را از ۲۷.۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش داد. به گفته مدیرعامل فراری، بندتو ویگنا، تقریباً تمام خودروهای فروختهشده در آمریکا در سهماهه دوم قبل از اعمال تعرفه ۲۷.۵ درصدی صادر شده بودند و بنابراین افزایش قیمت ۱۰ درصدی روی آنها اعمال نشد.
فراری همچنان در مسیر تحویل اولین خودروی تمام الکتریکی خود است. ویگنا در تماس با رسانهها گفت که با پروتوتایپ خودروی الکتریکی فراری رانندگی کرده و این مدل در اکتبر (مهر ۱۴۰۴) به تحلیلگران نمایش داده خواهد شد. رونمایی عمومی برای بهار ۲۰۲۶ برنامهریزی شده و تحویل به مشتریان اواخر همان سال آغاز میشود. بااینحال، خودروی موردبحث تنها محصول تمام الکتریکی فراری خواهد بود زیرا درحالیکه گزارشها به تعویق معرفی دومین خودروی الکتریکی فراری از اواخر سال ۲۰۲۶ به سال ۲۰۲۸ خبر داده بودند، مدیرعامل فراری گفته است که شرکت اصلاً برنامهای برای ساخت دومین خودروی الکتریکی نداشته است.