معرفی کانسپت فراری F76، نمایش زبان طراحی آینده مارانلو
فراری با رونمایی از یک کانسپت کاملاً دیجیتال به نام F76، آیندهٔ خود را به تصویر کشیده است. این خودروی مجازی که تنها در دنیای دیجیتال وجود دارد، قرار نیست به خط تولید برسد اما بهعنوان پیشنمایش طراحی این شرکت، نمایی جسورانه از شکل و شمایل فراریهای آینده را پیش روی ما میگذارد. این ماشین کمارتفاع و تهاجمی، محصول خیالپردازی مرکز طراحی فراری به رهبری فلاویو مانزونی است و بهطور انحصاری برای اعضای برنامهٔ ویژهٔ Hyperclub فراری طراحی شده است.
F76 با خطوط فوقالعاده تیز و زاویهدار خود، نشان از یک تحول رادیکال در زبان طراحی این خودروساز ایتالیایی دارد؛ مسیری که از زمان پایان تولید F12 برلینتا، آخرین مدل با طراحی پینینفارینا در سال ۲۰۱۷، آغاز شده است. اگرچه خودروهای تولیدی آینده به این اندازه افراطی نخواهند بود اما F76 بهوضوح نشان میدهد که طراحیهای جسورانهتری در راه است. این کانسپت از ویژگیهای منحصربهفردی مانند دو کابین مجزا بهره میبرد که هرکدام فرمان و پدالهای خود را دارند. درحالیکه ظاهر آیندهنگر F76 گویی از دههها بعد آمده، چراغهای جلوی مخفی ادای دینی به چراغهای نمادین دههٔ ۱۹۸۰ است.
نکتهٔ غافلگیرکننده درباره F76، پیشرانهٔ آن است. با وجود طراحی که فریاد میزند یک خودروی برقی است، فراری این فانتزی دیجیتال را با یک موتور بنزینی تصور کرده است. خروجیهای سهگوش در قسمت عقب، یک سر اگزوز را پنهان میکنند که با تعهد اخیر این شرکت به حفظ موتورهای V6، V8 و V12 همخوانی دارد. نام F76 نیز به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد اولین پیروزی فراری در مسابقه ۲۴ ساعته لمان انتخاب شده است؛ جایی که لوئیجی کینتی و لرد سسلدون با مدل 166 MM در ژوئن ۱۹۴۹ به قهرمانی رسیدند. هرچند F76 اولین ساختهٔ تمام دیجیتال فراری نیست (کانسپت ویژن گرن توریسمو سه سال پیش معرفی شد)، اما تمرکز آن بر نمایش زبان طراحی آینده، آن را به یک بیانیهٔ مهم برای این برند تبدیل کرده است.