دوئل فینال، لامبورگینی اونتادور SVJ یا فراری 812 کامپتیزیونه؟
مرحلهٔ نهایی، گروه سیزدهم، سوپراسپرتهای سطح بالا
پس از اینکه دوئل فینال گروه سوپراسپرتهای سطح پایین را برگزار کردیم، حالا نوبت به گروه سیزدهم یا سوپراسپرتهای سطح بالا رسیده است یعنی گروهی که در آن سوپرکارهای قویتر و گرانتری حضور داشتند. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها پورشه 911 GT2 RS، مکلارن 765LT، مکلارن سنا و آستونمارتین DBS حذف شدند و مثل مرسدس AMG بلک سریز، فراری F8 تریبوتو، لامبورگینی اونتادور و فراری 812 به مرحلهٔ نیمهنهایی صعود کردند. سپس از این چهار خودرو نیز اونتادور و 812 موفق شدند خود را به فینال برسانند تا در آخرین دوئل گروه سوپراسپرتهای سطح بالا شاهد رقابت جذابی بین دو سوپرکار قدرتمند و پرطرفدار ایتالیایی باشیم. البته در آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم اونتادور به مصاف یک فراری دیگر یعنی F8 تریبوتو رفت و با اختلافی جزئی توانست از سد آن بگذرد.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین لامبورگینی اونتادور و فراری F8 تریبوتو
مجموع آراء: 2387
آراء لامبورگینی: 1254
آراء فراری: 1133
پیروز دوئل: لامبورگینی اونتادور با کسب 52 درصد از کل آراء
فراری 812 کامپتیزیونه
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2017 (نسخهٔ کامپتیزیونه در می 2021)
امتیاز از کارانددرایور: 9.5 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 5.0 از 5.0
فروش سال 2021 در اروپا: 812 دستگاه
فروش 11 ماه اول 2022 در اروپا: 678 دستگاه
گارانتی: 3 سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: 3 سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی با قدرت و صدای فوقالعاده، ظاهر خیرهکننده، تنظیم عالی کنترل کشش و کنترل پایداری، هندلینگ عالی، شتاب خارقالعاده، فضای بار نسبتاً بزرگ
نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، فقدان اندروید اتو، ترمزهای ضعیف، قیمت وحشتناک گران، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود، تعویض دندههای خشن گیربکس دوکلاچه، بهزودی باید با آن خداحافظی کنیم
چکیده: فراری 812 با کابین راحت، نیروگاه V12 خوشصدا و پرفورمنس باورنکردنی، همچنان به الگوی کهن گرند توررهای مارانلو وفادار است و بهعنوان آخرین محصول دوازده سیلندر تنفس طبیعی فراری یادآوری میکند که تا پیش از هیبریدی شدن، از آن نهایت لذت را ببریم
لامبورگینی اونتادور SVJ
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2011 (نسخهٔ SVJ در فستیوال پبل بیچ 2018)
امتیاز از کارانددرایور: 10 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0
فروش سال 2021 در اروپا: 292 دستگاه
فروش 11 ماه اول 2022 در اروپا: 234 دستگاه
گارانتی: 3 سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: 3 سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: بعد از این همه سال هنوز هم هنوز هم ظاهر بسیار جذاب و چشمگیری دارد، نیروگاه V12 جذاب با صدایی ماورایی، پرفورمنس باورنکردنی، هندلینگ عالی، چابکتر چیزی که ابعاد آن نشان میدهد، شاسی پیشرفته
نقاط منفی: سواری خشک، گیربکس منسوخ و خشن با عملکردی وحشیانه و آزاردهنده، مصرف سوخت بسیار بالا، کابین پرسروصدا، ورود و خروج دشوار، فقدان محفظهٔ اشیاء در داخل
چکیده: لامبورگینی اونتادور هنوز هم خودرویی فوقالعاده جذاب، پرسروصدا و باشکوه است که چشمها را خیره میکند و هرچند خالی از ایراد نیست و برای کاربردهای روزمره هرگز مناسب نخواهد بود اما بهطورکلی، یک خودروی جادهای عالی است و حالا که بازنشست شده، دلتنگ آن خواهیم شد
مقایسهٔ مشخصات فنی
اونتادور SVJ | 812 کامپتیزیونه | |
پیشرانه | 6.5 لیتری V12 | 6.5 لیتری V12 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
ردلاین | 8,700 rpm | 9,500 rpm |
قدرت | 770 اسب بخار | 830 اسب بخار |
گشتاور | 720 نیوتن متر | 692 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته ISR | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 2.5 ثانیه | 2.6 ثانیه |
شتاب صفر تا 200 | 8.6 ثانیه | 7.5 ثانیه |
مسافت 400 متر | 10.3 ثانیه | 10.3 ثانیه |
حداکثر سرعت | 350 کیلومتر/ساعت | 340 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 21.4 لیتر ترکیبی | 16.8 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 85 لیتر | 92 لیتر |
تولید آلایندگی | 452 گرم/کیلومتر | 385 گرم/کیلومتر |
وزن خالص | 1525 کیلوگرم | 1487 کیلوگرم |
طول | 4,943 میلیمتر | 4,696 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,700 میلیمتر | 2,720 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 140 لیتر | 510 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 2 نفر | 2 نفر |
قیمت | 525,465 دلار | 601,570 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="129"]