پیشرانه 6 سیلندر فراری 296 GTB، عنصری کلیدی در سواری هیجانانگیز
محصولات فراری همواره به خاطر پیشرانههای 8 یا 12 سیلندر خود مشهور شدهاند. البته با عرضه 296 GTB جدید، این برند ایتالیایی نیروگاهی تازهنفس که دارای 6 سیلندر است را روانه بازار نموده است. از اوایل دهه 70 میلادی تاکنون محصولی از فراری با پیشرانه 6 سیلندر تولید نشده بود. فراری به وضوح میخواهد نشان دهد استفاده از پیشرانهی کمحجم هیچ تأثیری روی هیجان محصولاتش نگذاشته و به همین خاطر ویدئویی هیجانانگیز که روی قوای محرکه 296 GTB تمرکز دارد را منتشر نموده است. در این کلیپ میتوانیم سوپرکار جدید فراری را ببینیم که در پیست یاس مارینا به شدت تحتفشار قرار گرفته و سپس روانه خیابانهای ابوظبی میشود.
البته که فراری از پیشرانه 6 سیلندر قدیمی در 296 GTB استفاده نکرده است. در واقع این یک پیشرانه 2.9 لیتری توئین توربوی جدید 120 درجهای است که قدرت 654 اسب بخاری تولید کرده و قویترین پیشرانه 6 سیلندر موجود در خودروهای تولیدی میباشد. همچنین جدیدترین سوپرکار فراری از یک پیشرانه الکتریکی 164 اسبی سود میبرد که بهصورت ساندویچی بین گیربکس 8 سرعته دوکلاچه و پیشرانه اصلی قرار گرفته است. به این ترتیب 296 GTB قدرت ترکیبی 819 اسب بخاری و گشتاور 740 نیوتون متری دارد. این نیرو منحصراً به چرخ های عقب فرستاده میشود.
ما در این کلیپ میتوانیم صدای پیشرانه را نیز بشنویم. مشخص است که قوای محرکه هیبریدی فراری همان نعرههای نیروگاههای 8 و 12 سیلندر مشهور فراری را ندارد اما فکر نمیکنیم که مشتریان نگرانی چندانی دراینباره داشته باشند. در واقع آنها میخواهند لذت سواری با این اسب تازهنفس و چموش را تجربه کنند.