فراری

پیشرانه ۶ سیلندر فراری ۲۹۶ GTB، عنصری کلیدی در سواری هیجان‌انگیز

محصولات فراری همواره به خاطر پیشرانه‌های ۸ یا ۱۲ سیلندر خود مشهور شده‌اند. البته با عرضه ۲۹۶ GTB جدید، این برند ایتالیایی نیروگاهی تازه‌نفس که دارای ۶ سیلندر است را روانه بازار نموده است. از اوایل دهه ۷۰ میلادی تاکنون محصولی از فراری با پیشرانه ۶ سیلندر تولید نشده بود. فراری به وضوح می‌خواهد نشان دهد استفاده از پیشرانه‌ی کم‌حجم هیچ تأثیری روی هیجان محصولاتش نگذاشته و به همین خاطر ویدئویی هیجان‌انگیز که روی قوای محرکه ۲۹۶ GTB تمرکز دارد را منتشر نموده است. در این کلیپ می‌توانیم سوپرکار جدید فراری را ببینیم که در پیست یاس مارینا به شدت تحت‌فشار قرار گرفته و سپس روانه خیابان‌های ابوظبی می‌شود.

البته که فراری از پیشرانه ۶ سیلندر قدیمی در ۲۹۶ GTB استفاده نکرده است. در واقع این یک پیشرانه ۲.۹ لیتری توئین توربوی جدید ۱۲۰ درجه‌ای است که قدرت ۶۵۴ اسب بخاری تولید کرده و قوی‌ترین پیشرانه ۶ سیلندر موجود در خودروهای تولیدی می‌باشد. همچنین جدیدترین سوپرکار فراری از یک پیشرانه الکتریکی ۱۶۴ اسبی سود می‌برد که به‌صورت ساندویچی بین گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه و پیشرانه اصلی قرار گرفته است. به این ترتیب ۲۹۶ GTB قدرت ترکیبی ۸۱۹ اسب بخاری و گشتاور ۷۴۰ نیوتون متری دارد. این نیرو منحصراً به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

ما در این کلیپ می‌توانیم صدای پیشرانه را نیز بشنویم. مشخص است که قوای محرکه هیبریدی فراری همان نعره‌های نیروگاه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر مشهور فراری را ندارد اما فکر نمی‌کنیم که مشتریان نگرانی چندانی دراین‌باره داشته باشند. در واقع آن‌ها می‌خواهند لذت سواری با این اسب تازه‌نفس و چموش را تجربه کنند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (522 ديدگاه)

    یه مدتی بود سبد محصولات فراری تکراری شده بود کمی داشت گرد پیری روش مینشست.
    و ۲سال اخیر واقعا متنوع شده
    ومثل قبل محصولات تولید محدود و تراز اول تولید میکنه

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
  2. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (199 ديدگاه)

    من واقعا این فراری رو دوست دارم ، چون احساس میکنم این ماشین یذره صمیمی تره ، مثل بقیه فراری ها شخصیت خود خواه و سخت پسندی نداره و با صاحبش رفیق میشه واقعا دوست داشتنیه
    برعکس چیزی که دوستان در مورد این خودرو فکر میکنن ، این ماشین فوق العاده خاصه ، حتی خاصتر از f8 و پورتوفینو ، چون یه موتور ۶ سیلندر داره ، دومین ۶ سیلندر فراری بعد از دینو ، دینویی که برای رقابت با ۹۱۱ ساخته شده بود و فوق العاده بود .

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  3. محمد امین

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1616 ديدگاه)

    عاشق طراحیش شدم با تین ویدیو و این ترکیب رنگ ، جواهر هست برای خودش ، از نظر فنی هم که سنگ محک کلاس خودش هست و در بالاترین سطح قرار داره
    حرف نداری

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  4. آرین

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (233 ديدگاه)

    از دید من شش بهترین تعداد پیستون‌هاست. یه چیز متعادل هست نه افراط نه تفریط. به میزان کافی از هر ویژگی مثبت رو داره.
    اگر آرایش خطی داشته باشه چه بهتر!

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
  5. Ferrari Daytona SP3

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    انگار کم‌کم چراغ عقب گرد فراری کم‌کم داره برداشته میشه اگر اشتباه نکنم با مونزا شروع شد
    در روما و Sf90 و ۲۹۶ gtb و دایتونا هم دیگع خبری از چراغ عقب دایره ای نیست
    البته نمیدونم این اتفاق خوبیه یا نه
    به شخصه هنوز ترجیح میدم گرد باشن اما قطعا زیبایی خودشونو از دست ندادن بخصوص دایتونای جدید

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  6. Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (510 ديدگاه)

    واقعا بسیار بسیار زیباست این فراری
    بعضی ها میگن خوشگل نیست ولی من موافق نیستم و واقعا از این طراحی خوشم اومده

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  7. SF90 STRADALE

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3489 ديدگاه)

    فراری خیلی روی این ماشین کار کرده و به گفته مهندسین این برند بهترین و سرگرم کننده ترین رانندگی در بین تمامی مدل های فراری رو داره
    یک راننده معمولی میتونه به راحتی این ماشین رو کنترل کنه در صورتیکه بیش از ۸۰۰ اسب بخار به چرخ های عقب منتقل میشه و مهارت زیادی رو مخصوصاً داخل پیچ ها میطلبه
    فراری = هندلینگ و لذت رانندگی

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  8. M.Kazem.K

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (652 ديدگاه)

    واقعا شاهکاریه برای خودش 👌

    بنظرم استراتژی تولید سوپر اسپرت های شش سیلندر با کمک تکنولوژی توربو و هیبرید که فراری استارتش رو زده واقعا استراتژی خوب و قطعا با خروجی خیلی خوبیه . ( صد البته که هیچکس نمیتونه از سیاست کوچک سازی انجین ها و از دور خارج شدن تنفس طبیعی ها خوشحال بشه ولی خب در چنین وضعیتی تولید چنین محصولی واقعا دوست داشتنی و امیدوار کنندست 👌)

    در خصوص طراحی هم واقعا بی نقص و دوست داشتنی ، با تناسب و بروز !

    این چند روزه چقدر اخبار و مطالب جذاب از فراری دیدیم ، روز به روز دارم بیشتر دیوونش میشم قبلا اینقدر تو خط فراری نبودم 😍

    موافقم ۸
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا