نسخه جدی فراری 296GTB با افزایش قدرت معرفی خواهد شد

چهارشنبه 23 آبان 1403 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
ferrari299speciale
آیا حسن ختام کوپه V6 فراری 296GTB یک سوپراسپرت با پسوند «اسپچیاله» خواهد بود؟
تبلیغات

شرکت ایتالیایی فراری به‌صورت رسمی اعلام کرده که آمادگی لازم برای رونمایی از مدل جدیدتر، قوی‌تر، سبک‌تر و سریع‌تر 296GTB را دارد. این مدل به‌خصوص ادامه‌دهنده راه 360 چلنج خواهد بود که در سال‌های ابتدایی قرن بیست‌ویکم رونمایی شد خط جدیدی از کوپه‌های عملکرد بالای این مجموعه را شکل داد. پس از 360 چلنج، نوبت به F430 اسکودریا، 458 اسپچیاله و 488 پیستا رسید. حال هم نوبت آن شده که کوپه فراری رنگ‌وبوی یک مسابقه‌دهنده قدرتمند را به خود بگیرد و برای مسابقات خیابانی و پیست آماده شود.

افزایش قدرت برای فراری کاری آسان تلقی می‌شود اما مسئله اصلی، مدیریت آن قدرت به‌شکلی هیجان‌آور و درعین‌حال، دقیق است؛ به‌شکلی که هویت اسب سرکش فراری همچنان در خودرو باقی بماند. 296GTB که از یک پیشرانه هیبریدی تویین توربوی V6 با 830 اسب بخار قدرت سود می‌برد، هم‌اکنون با پکیجی موسوم‌به «فیورانو» به فروش می‌رسد که به‌ادعای فراری، عملکرد را بهبود می‌بخشد.

از آنجا که خروجی پیشرانه این خودرو درحالت استاندارد هم یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود و 296GTB را به یکی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌ها بازار تبدیل کرده است، انتظار می‌رود که فراری پیش از قدرت‌افزونی روی کاهش وزن این سوپراسپرت متمرکز شود و با تکیه‌بر قطعات آیرودینامیکی، عملکرد و فرمان‌پذیری را بهبود بخشد.

برای اینکه درک خوبی از روند کاری فراری داشته باشیم، می‌توانیم به آخرین محصول این خانواده نگاه داشته باشیم؛ 488 پیستا. این سوپراسپرت بی‌نظیر حدودا 90 کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد 488GTB بود؛ پس بعید نیست که عملکردی مشابه را از این برند ایتالیایی انتظار داشته باشیم.

فارغ از قدرت، آنچه بی‌شک در 296 آینده افزایش پیدا خواهد کرد، نیروی عمودی وارد بر خودرو در سرعت‌های بالا خواهد بود. بعید نیست که فراری فرم‌پردازی اسپرت خیابانی را رها کند و به‌سراغ اسپلیتر، دیفیوزر، تیغه‌های آیرودینامیکی و بالچه بزرگ عقب برود.

فراری 296GTB با تکیه‌بر سیستم دیفرانسیل عقب خود می‌تواند عملکردی خیره‌کننده را شتابگیری اولیه از خود نشان دهد و ظرف 2.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد؛ رقمی که زمانی تنها به بوگاتی ویرون تعلق داشت. این سوپراسپرت اهل مارانلو قدرت پیشرانه 3 لیتری خود را از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعتی دو کلاچه به چرخ‌ها می‌رساند.

فراری هنوز نام رسمی نسخه عملکردبالاتر 296GTB را اعلام نکرده است اما بعید نیست که به‌سراغ یک عبارت آشنا مانند اسپچیاله (به‌معنی خاص یا ویژه) برود. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا حدومرزی برای افزایش قدرت در خودروهای این شرکت وجود دارد؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.