فراری

فراری ۴۹۹P برای کلاس هایپرکار لمان و WEC معرفی شد

فراری سرمایه‌گذاری سنگین برای حضور در مسابقات استقامت (WEC) را ادامه داده و سال ۲۰۲۳ به رقابت‌های World Endurance Championship بازخواهد گشت.

طی سال‌های اخیر، کلاس پرتوتایپ LMP1 و LMP2 با قهرمانی‌های متعدد پورشه و تویوتا در لمان و WEC همراه بود؛ درحالی‌که فراری برای این گروه از خودروها، محصولی نداشت و صرفا با مدل‌های ارتقا یافته از نسخه‌ی جاده‌ای مثل ۴۸۸، حضور در  کلاس GT را تجربه کرد.

فراری 499P نمای اصلی

در مجموع، از ۱۰ سال پیش تا کنون، موفقیت‌های فراری از مسابقات مشهور جهانی، مثل فرمول یک، لمان و WEC، چندان چشمگیر نیست. احتمالا به همین دلیل، خودرویی مخصوص رقابت در کلاس تازه‌تاسیس هایپرکار توسط فراری ساخته شده است تا برند پرافتخار ایتالیایی را به سکوهای اول موتوراسپرت بازگرداند.

فراری 499P نمای پشت

حرف P در ابتدای ۴۹۹P از واژه‌ی پروتوتایپ گرفته شده تا نشان دهد این خودرو، مخصوص مسابقه و مستقل از مدل‌های جاده‌ای ساخته شده است. عدد ۴۹۹ نیز، به حجم موتور ۳ لیتری براساس سانتی‌متر مکعب اشاره دارد.

پیشرانه‌ی V6 با زاویه‌ی ۱۲۰ درجه، معماری مشابه با موتور فراری ۲۹۶ GTB / GT3 دارد؛ اما رسانه‌های مختلف تاکید کرده‌اند که پیشرانه‌ی ۴۹۹P کاملا جدید و مخصوص مسابقات ساخته شده. دپارتمان موتوراسپرت فراری با نام کامل Ferrari Attivita Sportive GT sportscar racing با مدیریت فردیناندو کانیتزو، طراحی و تولید این خودرو را انجام داده است تا پیشرانه‌ای کوچک و سبک‌وزن و قدرتمند ساخته شود.

فراری 499P نمای جانبی

موتور بنزینی ۴۹۹P، قدرت ۶۸۰ اسب بخار تولید می‌کند. محرک الکتریکی نصب شده در جلو نیز ۲۷۲ اسب بخار قدرت دارد. سیستم برق این ابرخودروی هیبریدی با قابلیت شارژ باتری‌ها هنگام شتاب‌گیری و ترمز، ۹۰۰ ولت خواهد بود. بنابر اعلام رسمی شرکت سازنده، مجموع قدرت خروجی ۴۹۹P هنگام مسابقه، محدود شده به ۵۰۰ کیلووات معادل ۶۸۰ اسب بخار، مطابق قوانینFIA  در WEC است.

سبک طراحی ۴۹۹P شباهت زیادی به فراری دیتونا SP3 دارد. برای تزئینات بدنه و تبلیغات حامیان مالی، از مدل مسابقه‌ای فراری ۳۱۲PB الهام گرفته شده که دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی در رقابت‌های استقامت   WSC یا  World Sportscar Championshipشرکت داشت. اعداد ۵۰ و ۵۱ برای ۴۹۹P در مسابقات سال ۲۰۲۳، نیم قرن سابقه‌ی فراری در لمان را یادآوری خواهند کرد.

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. new reventon

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    شاید بشه گفت فراری بهترین انجین (بنزینی) ساز دنیاست.
    تسلام که واقعا بهترین انجینای برقی رو میسازه

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۹
    1. Zakaria

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (305 ديدگاه)

      برای اولین بار کلمه “انجین برقی” رو میشنوم.
      Engine: وسیله ای که انرژی حاصل از احتراق رو به کار (حرکت) تبدیل میکنه
      Motor: وسیله ای که انرژی الکتریکی رو به کار (حرکت) تبدیل میکنه.
      توی زبان فارسی به جفتش موتور گفته میشه ولی باهم فرق دارن.
      البته کاربر new reventon عزیز امیدوارم از کامنتم به اشتباه برداشت نکنی، قصد بدی نداشتم فقط کامنتت بهونه ای شد که این اشتباه رایج اشاره کنم.

      موافقم ۴۴
      مخالفم ۳
    2. ❤BMW❤

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (294 ديدگاه)

      بی‌ام‌و
      :)

      موافقم ۸
      مخالفم ۹
      1. محمدهادی

        ۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1244 ديدگاه)

        ❤️BWW❤️
        حالا ملوم میشه کی کجای کاره
        بذار فصل طلایی ۲۰۲۳ بیاد..
        چه بششششووووود

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
        1. Iman99

          ۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1297 ديدگاه)

          عالی میشششووود❤️فراری ب ام و کادیلاک❤️
          عدد خوبی هم برای نامگذاری انتخاب کردن حجم دقیق انجینش ۲۹۹۶ تقسیم بر سلیندر ها که ۶ سیلندره میشه ۴۹۹

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۱
  2. Scuderia Ferrari

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3665 ديدگاه)

    امیدوارم تمام ناکامی های F1 رو با قهرمانی هاش جبران کنه

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲
  3. Ak

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ۹۶۳ از این بهتر به نظر میاد، حالا باید نشست و دید،

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
    1. Amin

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2073 ديدگاه)

      هر نظری در مورد سرعت و پرفورمنس این ماشین ها ، باطله ، چونکه هیچ دیتایی موثق قابل تجزیه و تحلیلی در دسترس نیست …

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
  4. corvette

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    رقبا کیان ؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. ارش

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      پورشه بی ام و کادیلاک تویوتا پژو

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  5. amir1400

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    دوستان کسی در مورد هایپرکار برقی لکسوس که قراره جانشین lfa بشه خبری داره , تو سایت inside ev خوندم که قراره تو بحث شتاب صفر تا صد و کلا پرفورمنس با تسلا رودستر جدید رقابت کنه و لکسوس وعده شکستن رکورد نورنبرگ رو باهاش داده ، پدال جان اخبارش رو پوشش بده لطفا

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (717 ديدگاه)

      فعلا قرار هست مدل مفهومی که پارسال معرفی شد، جانشین LFA بشه که خبرش هم در پدال موجوده
      احتمالا تمام برقی نیست، هیبرید خواهد بود برای تولید در سال ۲۰۲۵
      https://www.pedal.ir/lexus/lexus-sedan-electric-concept-images-reveal/
      https://www.pedal.ir/lexus/lexus-electric-hypercar-officially-teased/
      https://www.pedal.ir/lexus/lexus-lfa-supercar-to-return-in-2025/
      https://www.pedal.ir/lexus/lexus-lfa-successor-simulated-manual-gearbox/

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  6. Amin

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2073 ديدگاه)

    فکر کنم یه اشتباهی توی مقاله صورت گرفته ، از زمانی که wec شکل گرفت ، یعنی تقریبا ۱۰ سال پیش ، فراری ۶ بار قهرمان سازندگان کلاس gte pro شده و امسال هم احتمال زیاد قهرمانی هفتم رو میگره ، ولی پورشه که رقیب مستقیم فراری هست ، فقط دوبار قهرمان شده ….فراری توی فرمول یک توی این ده سال تایتل رو به دست نیاورده ، ولی توی رقابت های کلاس gt ، با اختلاف عجیب غریبی ، بهترین ماشین هارو داره توی کتگوری و لیگ های مختلف و همه ی رکورد هارو گرفته

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (717 ديدگاه)

      در لمان و WEC، قهرمانی پروتوتایپ بسیار مهم هست و GTE ارزش کمتری داره
      اگر توجه کنید هروقت لمان برگزار می شه، تیتر می زنن فلان تیم قهرمان شد،
      هیچ وقت تیم GT در تیتر اصلی نمیاد، قهرمان لمان، منظور ماشین پروتوتایپ هست که مدت زیادیه فراری در اون فعالیت نداره
      فرمول یک هم که متاسفانه خیلی وقته ناامیدمون کرده

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
      1. محمدهادی

        ۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1244 ديدگاه)

        ایول آقا اشتری

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. محمدهادی

          ۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1244 ديدگاه)

          ولی انصافا امسال مسابقات استقامت خیلی سال پر باریه ها
          پسر تقریبا همه رقبای سنتی این سگمنت اومدن پای کار
          فقط جای نیسان و جگوار و مرسدس الان خالیه تو پروتوتایپ
          این وسط جااااانم به بی ام و
          خووشششگل این جمع❤️🌺

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  7. بی خیال اسم

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (650 ديدگاه)

    جانم
    عشق برو واس قهرمانی بعدی

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  8. Hitman

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (159 ديدگاه)

    بازگشت دوباره سلطان لمانز 💪

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  9. imanenzo

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    بیش از هفتاد سال افتخار و حضور پربار در بالاترین سطح موتور اسپورت پشت این ماشینه،به این میگن پیشینه و اصالت.ببینیم پس از سالها غیبت در این کلاس این اسب سرکش چه عملکردی نشون میده.زنده باد فراری

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  10. Taha Malek

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (704 ديدگاه)

    لمانز امسال بدجوری دیدن داره مخصوصا کلاس هایپر کار

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  11. جناب ایکس

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1438 ديدگاه)

    اینم جواب AMIR / ARMI که اون موقع گفت: “بزارید ظاهرش رو حدس بزنم
    Daytona sp3 ؟؟”
    کاملا طراحی جدید و فوق العاده بی نقص که شبیه هیچ کدوم از فراری های قبلی نیست.
    فقط اگه اون ADLER بالا چراغ ها نبود و چراغ بهتر دیده میشد، رخ ماشین بهتر به نظر میومد.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  12. Ali

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دورود.من یک انجین V12تمام برقی طراحی کردم که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت داره و ۲۰۰۰نیوتن متر گشتاور داره
    که دور موتوری بالغ بر ۳۰,۰۰۰دور در دقیقه می تونه برسه. حجم موتور کلا ۳۰۰۰سی سی هست.شاهکار مهندسی.
    این انجین تمام کاستوم هست یعنی از صفر تا صد دستی ساز هست و ساختش ۲سال طول کشیده این انجین به هیچ چیز نیاز نداره فقط برق که مصرفشم کمه.
    این موتور در حال حاضر روی هیچ بدنه ای نیست اما بزودی قراره روی یک چهار چرخ قرار داده بشه.این انجین ابعاد زیادی نداره.و می‌تونه روی یک بدنه موتور ۱۰۰۰هم نصب بشه.

    با تشکر🌹👁️_👁️

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا