فراری

معرفی فراری BR20، جدیدترین محصول تک ساخت مارانلو

فراری جدیدترین پروژه اختصاصی خود را با نام BR20 معرفی کرده که مثل بسیاری از پیشینیان خود، بر اساس یک خودروی مدرن ساخته شده اما به قهرمانان گذشته مارانلو اشاره دارد. این پروژه بر اساس GTC4 Lusso شکل گرفته یعنی همان مدل چهارنفره دوازده سیلندری که تولید آن به‌تازگی خاتمه یافته است. در BR20 اما تیم طراحی فراری فرم شوتینگ بریک GTC4 را با دُم فست‌بکی جایگزین کرده‌اند که از جی‌تی‌های بسیار قدرتمند فراری در اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ مثل مدل‌های ۴۱۰ سوپرآمریکا و ۵۰۰ سوپرفست الهام گرفته است.

بااین‌حال، برخلاف SP12 تک ساخت که در اصل یک ۴۵۸ بود که شبیه برلینتا باکسر کلاسیک طراحی شده بود، تأثیرات طراحی رترو در BR20 بسیار ضعیف‌تر است تا جایی که به‌راحتی می‌تواند به یک مدل تولیدی جدید فراری تبدیل شود و این چیزی است که شاید خیلی‌ها آرزوی آن‌را داشته باشند زیرا BR20 بدون شک زیباترین فراری موتور جلو از زمان دیتونا محسوب می‌شود.

در مقایسه با GTC4 Lusso، این مدل تک ساخت چراغ‌های کوچک‌تری دارد که تا بالای گلگیرها کشیده نشده‌اند و ورودی هوای عریض و دی‌لایت‌های باریک هم نمای خندان لوسو را کاهش داده‌اند. رکاب‌ها هم طراحی غیرمعمولی دارند که به‌صورت یکپارچه به تریم مشکی‌رنگ روی گلگیرهای جلو متصل شده‌اند. عقب خودرو نیز تغییرات بزرگی را تجربه کرده و انتهای جدید خودرو از یک سو بازتابی از جی‌تی‌های اولیهٔ فراری را ارائه می‌کند و در عین حال به مدل‌های جدیدتری مثل ۵۹۹ GTB هم اشاره دارد. اگر از طرفداران چراغ‌های عقب مربعی در فراری‌های جدید مثل ۲۹۶ GTB و SF90 نیستید، احتمالاً چراغ‌های دایره‌ای کلاسیک در BR20 را دوست خواهید داشت. تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی این فراری تک ساخت هم رینگ‌های ۲۰ اینچی است که به‌طور خاص برای این پروژه طراحی شده‌اند.

تغییرات کابین BR20 در نگاه اول ممکن است صرفاً به تودوزی چرمی قهوه‌ای تیره محدود به نظر برسد اما نگاهی به عقب کابین نشان می‌دهد که صندلی‌های عقب حذف شده و بجای آن فضای ظریفی برای قرار دادن چمدان‌ها تعبیه و با چوب، چرم و فیبر کربن به زیبایی تزئین شده است. هیچ اشاره‌ای به تغییرات فنی این فراری خاص نشده و بنابراین باید فرض را بر این بگذاریم که همان پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی GTC4 با ۶۹۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک بدون تغییر حفظ شده است. فراری همچنین نگفته است که چه کسی این خودرو را سفارش داده و یا نام BR20 به چه معنا است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1415 ديدگاه)

    بازخورد طراحی این ماشین توی فضای مجازی و از نظر منتقد های این زمینه ، ولقعه عالی بوده و اون رو در فهرست‌ ده فراری زیبای تاریخ گذاشتن …
    یه طراحی الهام گرفته شده دلی کاملا جدید که بسیار حماسی شده
    و عاشق این چرم کابینش هستم ، حدف نداره
    مهم ترین نکته که مورد ماشبن های سفارشی و تک ساخت شرایط اشون هست و منم بیش از این صحبت نمیکنم، فقط کاش میشد که یه محصول‌ تولیدی بود

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱۰
    1. hssn

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (234 ديدگاه)

      البته تا حدودی هم شبیه BRZ شده سپر جلوش ، قطعا منظورم کپی کردن نیست
      اما شباهتش تو نگاه اول تو ذوق میزد ، واسه من حداقل
      اما در باقی قسمتها واقعا عالی شده و زیباست مخصوصا نمای جانبی و رینگها

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱۱
  2. GT

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (649 ديدگاه)

    نهایت تجمل و زیبایی

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  3. محمد امین

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1415 ديدگاه)

    چونکه خبر درمورد فراری هست این رو هم بگم ..
    تقریبا این فصل از مسابقات gte و gt3 هم به پایان رسید و فراری تمام tittle هارو درو کرد ، واقعا به معنای واقعی ۴۸۸ دامینیت بود و فرصت نفس کشیدن رو چه در مسابقات سرعتی و چه استقامتی به هیچ ماشینی  نداد ، و کلی رکورد جآ به جا کرد ..‌
    قهرمانی  در  سری مسابقات dtm ، قهرمانی در سری  مسابقات  لمانس اروپا(elms)، قهرمانی در سری مسابقات لمانس کاپ، قهرمانی در مسابقات استقامت جهان (wec) در کلاس pro gte  ، قهرمانی در سری مسابقات استقامت جهانی  (wec) در کلاس am gte  ، قهرمانی در سری مسابقات  gt world chalenge America , قهرمانی در مسابقات  gt world chalenge Europe ، قهرمانی در سری مسابقات  cigt در همه ی کلاس های شرکت شده  ، قهرمانی در سری مسابقات igtc ، البته تا اینجای مسابقه چون هنوز یه مسابقه ی دیگه مونده ، ولی خب با این سرعت فراری مشخصه که قهرمان میشه اگر بدشانسی نیاره  ، قهرمانی در مسابقه ۲۴ ساعته ی لمانس در کلاس gte pro و  قهرمانی در کلاس gte am مسابقه ی ۲۴ ساعته ی لمانس ،  پیروزی در مسابقات gt open و  nls و الا اخر …
    دیگه نهایت یه خودرو مسابقه ای بود ، حتی تصور جانشین این ماشین هم زیباست
    فراری گفته که سال ۲۰۲۲ در کلاس lmp2 به تیم af corse شرکت میکنه ، برای آمادگی بیشتر برای رقابت در سال ۲۰۲۳ در کلاس هایپرکار لمانس
    اگر فراری سال ۲۰۲۳ هم در کلاس lmp2 شرکت کنه ، یعنی در هر چهار کلاس لمانس در یک سال شرکت میکنه و این یه رکورد هست و اگر هرچهارتاش رو هم ببره دیگه هرلیی میشه

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. محمد امین

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1415 ديدگاه)

      Title

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    2. Ferrari

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1587 ديدگاه)

      پیرو توضیحات شما فراری سال قبل اماری خیره کننده منتشر کرده بود
      ۴۸۸gt3 از ۵۷۲ مسابقه ای که تا سال قبل شرکت کرده بود بیش از ۳۰۰ پیروزی ۵۴۰ سکو و ۲۱۸ پل پوزیشن و ۶۹ قهرمانی کسب کرد
      https://www.google.com/amp/s/www.ferrari.com/en-EN/competizioni-gt/articles/ferrari-488-gt3-in-history-books-300-wins%3famp=true

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. Aboaldazl demon

        ۲۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (105 ديدگاه)

        دوست عزیز شما طرفدار فراری هستی یک سوال دارم
        این درسته که فراری سال ۵۰۰ میلیون دلار برای طراحی ماشین هاش طراحی میکنه؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. Reza Waffen SS

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3211 ديدگاه)

    بینهایت زیباست

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  5. مازیار

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (721 ديدگاه)

    طراحیش عالیه یه جی تی زیبا و مدرن
    فراری بایدم همینطور باشه

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  6. (Saeed(peugeot

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (94 ديدگاه)

    یا خداااااا چقدر محشره این اتومبیل

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  7. Philipp

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    چه عجب یه ماشین معرفی شد و بی ریخت نبود!
    چقدر زیباس حقیقتا و اگر قرمز میبود زیبا تر هم میشد

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  8. امیرشایان فرازی

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فراری هم تو محصولات تک ساختش برای سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ f12 رو معیار قرار میداد و الان هم ۸۱۲ لطفا یکم خلاقیت به خرج بدین

    موافقم ۴
    مخالفم ۹
    1. GT

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (649 ديدگاه)

      این بر اساس GTC4 لوسو ساخته شده نه ٨١٢، یه ذره دقت تو متن بکنی متوجه میشی هیچ ارتباطی با ٨١٢ نداره.

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  9. Clean Energy

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (242 ديدگاه)

    بمب…..
    عجب چیزیه… من کلا از طراحی فراری خوشم میاد چون به نظرم خیلی با کلاسه و حس اسپرت بودن سریع بودن و به قولی کامل بودن رو داره…
    اینم از این قاعده مستثنا نیست…

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  10. Reza A

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    به شخصه هیچ نقصی نمیتونم ازش بگیرم
    کاش تعداد بیشتری در رنگ های متفاوت تولید میشد
    رنگ قرمز و رنگ مشکی بی نهایت براش زیباست

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  11. Reza A

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اینو از ۱۰ کیلومتری حتی بدون رنگ قرمز معروف فراری میشه تشخیص داد یه فراریه
    یه فراری اصیل
    هنوز نتونستم با طراحی ۲۹۶ gtb ارتباط خوبی برقرار کنم

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  12. AMG GT R

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (658 ديدگاه)

    از اتاق فرمان اشاره میکنن زیبایی می خواد فراری باشه ولی نمی تونه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  13. SF90 STRADALE

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3416 ديدگاه)

    بسیار زیباست چون به طراحی اصیل فراری رجوع کرده
    چراغ های گِردِ تکی و دوتایی به نوعی از امضاهای طراحی یک فراری هست
    حالا که جناب مانزونی میخواد تنوع بده و از طراحی تکراری جلوگیری کنه بهتره نگاهی به مونزا SP1 و SP2 داشته باشه

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  14. Alireza

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (723 ديدگاه)

    شبیه gt86 شدخ

    موافقم ۱
    مخالفم ۷
  15. net

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1677 ديدگاه)

    شبیه ماشینهای شوتینگ بریک شده ،کاپوتش خیلی کشیده و صندوق عقبش کشیده نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  16. Khosrow

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1986 ديدگاه)

    بی نهایت اصیل و زیبا / چرم داخلش تو دهن اب میشه ..

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا