فراری

فراری کالیفرنیا با پیشرانه توربو [ویدئو]

فراری در اولین گام از رویکرد جدید خود برای استفاده از توربوشارژر در موتورهای خود، به سراغ کالیفرنیا رفته تا یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای اسپرت خود را به نمایش بگذارد.

[jwplayer mediaid=”64421″]

موتور ۳.۹ لیتری V8 جدید مجهز به توربوشارژر دوقلو و تزریق مستقیم سوخت از قلب مازراتی های کواتروپورته و گیبلی بیرون کشیده شده است. با این وجود، فراری حجم موتور را اندکی افزایش داده و به ۳۸۵۵ سی سی در برابر ۳۷۹۹ سی سی مازراتی رسانده است. این موضوع همراه با بهینه سازی موتور، باعث شده که قدرت تولیدی در فراری کالیفرنیا T به ۵۵۲ اسب بخار در دور ۷۵۰۰ و گشتاور آن به ۷۵۵ نیوتن متر بالغ گردد. این یعنی افزایش ۲۹ اسبی و ۴۵ نیوتن متری نسبت به مازراتی.

Ferrari California T
Ferrari California T

این افزایش با مقایسه با کالیفرنیای فعلی که از موتور V8 با حجم ۴.۳ لیتر و توان تولیدی ۴۸۳ اسب بخار و گشتاور ۵۰۵ نیوتن متر بهره می‌برد، نمایان‌تر می‌شود.

Ferrari California T
Ferrari California T

فراری قول داده که صدای این مدل نیز با وجود استفاده از توربو، همانند سایر خودروهای فراری، جذاب و قدرتمند باشد. با توجه به آن صدایی که پیش از این از کواتروپورته شنیده‌ایم، این ادعا نیز قابل قبول است. با کاهش زمان تأخیر توربو، دور موتور نیز با سرعت بیشتری بالا می‌رود. با این تفاسیر، این اسپرت اصیل ایتالیایی با موتور جلو و دیفرانسیل عقب، در کمتر از ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه تندتر از کالیفرنیای قبلی است. نهایت سرعت هم از ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت به ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.

نکته جالب‌تر، تبدیل کالیفرنیا به یک خودروی اسپرت اقتصادی است. مصرف سوخت این ماشین با کمک تکنولوژی HELE به ۱۰.۵ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است. میزان CO2 تولیدی نیز ر هر کیلومتر ۲۵۰ گرم می‌باشد. این ارقام نیز به ترتیب ۱۵ و ۲۰ درصد نسبت به نسل قبلی، کاهش را نشان می‌دهند.

Ferrari California T Engine 3.9L Turbo
Ferrari California T Engine 3.9L Turbo

از دیگر از به‌روزرسانی های کالیفرنیا، اصلاح شاسی برای بهبود پاسخ به فرمان و همچنین سیستم تعلیق با آخرین نسل از دامپرهای Magnaride با پاسخ دهی ۵۰ درصد سریع‌تر، سیستم کنترل کشش برگرفته از مدل‌های F1 موسوم به F1-Trac و ترمزهای کربن سرامیک که خط ترمز از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را به ۳۴ متر رسانده‌اند، می‌باشند.

Ferrari California T Interior
Ferrari California T Interior

طراحی ظاهری این مدل بر اساس مدل F12 برلینتا، و همچنین مدل FF صورت گرفته است. طراحی پینین فارینا، اکنون پر زرق و برق‌تر به نظر می‌رسد. با وجود ابعاد برابر با مدل‌های پیشین، این اتومبیل، پایین‌تر و عریض‌تر به نظر می‌آید. طراحی جلوی خودرو با اصلاح چراغ‌ها، پنجره مشبک بزرگ‌تر و سپر تغییر یافته به همراه هواکشهای جانبی پشت چرخ‌های جلو الهام گرفته از مدل ۲۵۰ تستاروزا و دیفیوزر جدید عقب، همراه گردیده است. در داخل اتاق، با طراحی بروز شده کابین و داشبورد، نمایشگرهای نیمه دیجیتال و کنسول جدید با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی لمسی برای سرگرمی و کنترل‌های معمول، روبرو خواهید شد. سقف کانورتیبل هم در ۱۴ ثانیه باز شده و درون صندوق قرار می‌گیرد.

[jwplayer mediaid=”62215″] فراری کالیفرنیا T قرار است در نمایشگاه ژنو برای اولین بار رونمایی و در اواخر سال برای فروش و با قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار دلار عرضه شود. [دانلود ویدئو]

****************************************************

جواد عقیلی

مهندسی پتروشیمی خوندم اما عاشق دنیای خودرو هستم. موسس و سردبیر پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. پژمان

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (298 ديدگاه)

    فکرنکنم هنوز قطعی باشه امیدوارم فراری ار توربو استفاده نکنه چون بدست اوردن قدرت و سرعت و شتاب بالا با تنفس طبیعی یعنی تکنولوژی پیشرفته فراری تاالان که از توربو استفاده نکرده امیدوارم این کارو نکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mohammad XX

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (203 ديدگاه)

      پژمان جان. خب موتور تنفس طبیعی هم تا یه جایی قابلیت پیشرفت داره. الان دیگه همه شرکتا باید به موتورای کم حجم تر و پاک تر رو بیارن. حتی سوپراسپرت سازها. که راهش استفاده کردن از توربو و موتور الکتریکی کنار موتور اصلی احتراقیه.
      حتی FIA هم خواسته با وارد کردن توربو به فرمول ۱ و کم کردن حجم موتورا و سیستم جدید بازیابی انرژی، شرکت ها رو به این سمت سوق بده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. hamid3x

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (212 ديدگاه)

      فرق موتور توربو دار اینه که بیشینه قدرت موتور تو دورهای بالا(۷۵۰۰)بدست میاد این یعنی که نو دورای پایین قدرت کمتری ارائه میده و کمتر بنزین میسوزونه و این خودش مزیتی خوب به حساب میاد ولی عیبش اینه که عمر موتور رو کم میکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (648 ديدگاه)

        چرا عمر موتور کم میشه ؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. hamid3x

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (212 ديدگاه)

          به خاطر بالا بودن ضریب کمپرسور در داخل سیلندر به عبارتی دیگه فشار هوا چندین برابر میشه که این خودش خوردگی قطعات موتور رو بالا می بره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. Mohammad XX

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    با وارد شدن توربو به مسابقات فرمول ۱ دوران جدید موتورای فراری شروع شده.
    فراری قبلا هم تواناییش رو تو ساختن موتورهای توربو شارژر نشون داده. مدل f40 حدود ۲۷ سال پیش نسبت قدرت به حجم موتورش حدود ۱۶۰ بود که بین ماشینای خیابونی زمان خودش کم نظیر بود.
    موتور کواتروپورته هم با همکاری مهندسای فراری ساخته شده بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. پژمان

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (298 ديدگاه)

    رفتم تو سایت رسمی فراری متاسفانه واقعیت داره شرکت فراری اصلا اهل ادعا کردن نیست در مورد شتاب و سرعت محصولاتش اصلا ادعا نمیکنه مثلا فراری ۴۵۸ شتابش رو ۳.۴ اعلام کردن ۳.۲ هم زده و … فکرکنم شتابش بهتر از ۳.۶ باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. احمدرضا بی ام و

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    توربو جالب نیست یکم عمل کرد ماشین رو پایین میاره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (648 ديدگاه)

      پایین میاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. جلال

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (587 ديدگاه)

    سلام
    لامصب آدم نمیدونه از بین فراری و لامبورگینی طرفداری کدوم رو بکنه!!!
    یکی از یکی محشرتر و دیوانه تر!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Ehsan

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1252 ديدگاه)

    فراری فوق العاده است اصلا یک دنیای دیگست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1451 ديدگاه)

    این میتونه بهترین رقیب ۹۱۱ توربو اس کابریولت باشه!هم قیمت و هم قدرت ! که انتخاب من مشخصه :-)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. ESI

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (389 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش بدک نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. فواد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (294 ديدگاه)

    نمیدونم این کیه هر کس هر پستی میذاره فورا dislike میکنه. آخه آدم عقده ای مشکل داری؟ نمیتونی نظر بدی لاقل نظر مردم رو دیس نکن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (620 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    این دیوونه منو دیوونه تر کـــــــــــــرد!

    استفاده از توربو از یه لحاظ خوب شد و از یه لحاظ بد.

    خوبیش اینه که مصرفش پایین میاد و می تونیم رو هوای سالم حساب باز کنیم.

    و بدیش اینه که اصالتشو از دست میده البته نه زیاد.

    ولی خوشحالم که از توربو استفاده کرده.

    طراحیش و دیگه چجوری بگم خیلی خوشگل شده بخصوص رو بازش،ارتقاء چراغ ها و سپرش هم بدک نیست،یکم بهتره صادق باشیم رنگبندی داخلیشو اصلا دوست ندارم!!!

    قدرتش و گشتاورش هم خیلی خوبه.

    محسن هم خوب گفت رقیب خوبی برا ۹۱۱ توربو اس کابریولت میتونه باشه،البته آقا محسن انتخاب منم مشخصه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6544 ديدگاه)

      درود . سینا من تو کل فراری ها همین کالیفرنیارو دوست دارم .

      البته من هیچ وقت نتونستم مدل هاشو یاد بگیرم .

      سینا این همون مدلیه که تو نسل قبلی ، لوله اگزوزاش روی همدیگر بود ؟؟؟

      یکی بالا ، یکی پایین ؟؟؟

      به نظر من این یکی عالیه .

      دریچه های هواش شبیه موتور هواپیماست .

      داشبوردش عالیه . جای ایراد نمیذاره . فقط من طرح لوله اگزوزای قدیمشو

      بیشتر دوست داشتم .

      از فراری FF هم خوشم میاد .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6544 ديدگاه)

        بعدشم سینا این چه حرفیه که میزنی ؟؟؟

        اصالت مگه به توربو هست ؟؟؟

        نه بابا سخت نگیر .

        اینطوری اتفاقا هزینهشونم کاهش میدن .

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (620 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        بله میلاد جان

        تو نسل قبلیه این ماشین لوله اگزوز ها روی همدیگه بودند.

        تو این تصویر می تونی واضح تر ببینیش:

        http://www.taknaz.ir/upload/18/0.678844001291913258_ferrari-california_2009_1600x1200_wallpaper_03.jpg

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6544 ديدگاه)

          درود .

          افرین سینا . دمت گرم . اره همین بود عاشقشم . خیلی

          طراحیش قشنگه .

          ایران و المان

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (620 ديدگاه)

          بسمه تعالی

          میشه بگید کی دیس لایک میکنه؟؟؟!!!!!!

          من تو کامنتم فقط عکس نسل قبلی رو گذاشتم خیلی ضایع است؟!!!!!!!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  11. Saied

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    زیباست! خوش بحال عربها!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. امین

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (825 ديدگاه)

    قیافش بهتر شده
    جلوی همه فراریا دارن یه شکل میشن

    برای نسل جدیدش چنین بهبود شتاب و سرعتی نسبت به نسل قبل راضی کننده نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Zonda R

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1832 ديدگاه)

    F.A
    من طراحیه نسل کنونی رو بیشتر میپسندم
    قدرت
    شتاب
    سرعت
    خب وقتی برند فراریو دیدی
    بدون با یه هیولا طرفی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. km

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (681 ديدگاه)

    اینکه فراری و لامبو از توربو استفاده کنند خیلی خبر خوبیه و از نظر فنی هم این ماشین خوب شده. ولی در مورد خود کالیفرنیا، این تنها مدل فراریه که هیچوقت به دلم نشست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (737 ديدگاه)

    چراغای پشتش اصلا تغییر نکردن؟؟ ولی هنوز اصالت خودشو حفظ کرده…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. towncar

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    طراحی بی نظیر مثل همیشه
    فراری لایک
    لامبورگینی دیسلایک

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. علیرضا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه من که بوگاتی دوست دوست دارم شما که همه تون فراری دوست داشتید من اول بوگاتی میگم بعد فراری چون بوگاتی موتورش از فراری خوبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. enzo

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    بعد از قوانینی که از امسال رو موتورای F1 وضع شده و ورود توربو طبیعتاً فراری محبور شد خط تولید جدیدی برای موتورای توربو راه اندازی کنه قابل پیش بینی بود تو محصولات شهریش هم کم کم شاهد موتور توربو باشیم البته اومده رو کم ریسک ترین و معمولی ترین مدلش این تغییر رو لحاظ کرده تا بازخوردش رو بسنجه ولی احتمالش هست در مورد جانشین ۴۵۸ هم همچین تصمیمی بگیره
    البته فکر نمیکنم رو مدلای ۱۲ سیلندر برنامه ای برای استفاده از توربو داشته باشه و سنتش رو حفظ میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1684 ديدگاه)

    اینکه از نیسمو شکست میخوره :/ الکی فقط قیمتش بالاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. Parham

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    هرچی هست به هوراکان نمی رسه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا