فراری

معرفی هایپرکار فراری دیتونا SP3، ادای احترامی به پیروزی در دیتونا ۱۹۶۷

فراری رسماً از جدیدترین مدل تولید محدود خود بنام دیتونا SP3 پرده‌برداری کرده است که سومین عضو از سری آیکونا پس از مونزا SP1 و SP2 محسوب می‌شود. این هایپرکار چشمگیر برای ادای احترام به پیروزی ۱-۲-۳ فراری در مسابقهٔ ۲۴ ساعتهٔ دیتونا سال ۱۹۶۷ طراحی شده است. در نگاه اول، دیتونا SP3 شبیه به یک لافراری آپرتا با بدنه‌ای کاملاً بازطراحی شده به نظر می‌رسد. طراحان فراری در این ماشین از فرم نرم و منحنی مدل‌های P3/4، P330 و ۴۱۲P الهام گرفته‌اند که در دههٔ ۶۰ بر مسابقات دیتونا سلطه داشتند اما بااین‌حال، این هایپرکار جدید نمایی تهاجمی با خطوط تیز دارد.

در جلوی خودرو یک اسپلیتر برجسته به چشم می‌خورد که به مدل ۳۳۰ P4 سال ۱۹۶۷ اشاره دارد درحالی‌که دماغهٔ تیز که پایین‌تر از گلگیرهای برآمدهٔ خودرو قرار گرفته یادآور خودروهای مسابقه‌ای قدیمی فراری است. چراغ‌های LED جلو ساختار پیچیده‌ای دارند و با قسمت‌های پلک مانندی که مثل چراغ‌های پاپ‌آپ باز می‌شوند، بازهم به گذشته اشاره می‌کنند. در پروفیل جانبی خودرو، به لطف ورودی‌های هوا که روی درهای پروانه‌ای نصب شده‌اند، نیازی به ورودی‌های هوای جانبی سنتی نبوده که این امکان طراحی جذاب‌تر و تمیزتری را برای گلگیرهای منحنی عقب فراهم کرده است. رینگ‌های پنج پرهٔ اختصاصی SP3 هم با لاستیک‌های پیرلی P Zero کورسا پوشیده شده‌اند که به‌طور خاص برای این خودرو توسعه پیدا کرده‌اند.

جذاب‌ترین قسمت در نمای بیرونی دیتونا SP3 اما شاید بخش عقبی آن باشد که هم شبیه به کانسپت به نظر می‌رسد و هم حال و هوایی رترو دارد. کل قسمت بالای دیفیوزر فیبر کربنی خودرو با تیغه‌های متعددی پوشیده شده و در بالای آن‌ها یک نوار LED به شکل یکپارچه تعبیه شده است. سر اگزوزهای مستطیلی که در ارتفاعی نسبتاً بالا نصب شده‌اند هم سمفونی جذاب V12 را پخش می‌کنند. در طراحی این خودرو آئرودینامیک نقشی کلیدی دارد تا جایی که به گفتهٔ فراری، SP3 بالاترین سطح راندمان آئرودینامیکی غیرفعال را در بین همهٔ مدل‌های این شرکت ارائه می‌کند. مهم‌ترین نوآوری آئرودینامیکی این هایپرکار اما قابل‌مشاهده نیست زیرا چند مجرای هوا در کف خودرو تعبیه شده‌اند که به بال‌های عقب متصل می‌شوند تا با به حداکثر رساندن جریان هوا، داون‌فورس را افزایش دهند.

در داخل، صندلی‌های ثابت بخشی جدایی‌ناپذیری از کابین محسوب می‌شوند. این صندلی‌ها از طرفین تا روی رکاب‌ها و همین‌طور کنسول مرکزی خودرو کشیده شده‌اند. این طراحی از خودروهای مسابقه‌ای دههٔ ۶۰ الهام گرفته که راننده روی بالشتک‌هایی می‌نشست که مستقیماً به شاسی متصل بودند. داشبورد SP3 طراحی ساده‌ای دارد و با روکش جیر پوشیده شده است. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۶ اینچی خمیده با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. غربیلک فرمان با یک انتخاب‌گر فیزیکی قرمزرنگ و دکمه‌های لمسی کاملاً مشابه لافراری است که به لطف این دکمه‌ها، راننده می‌تواند بدون دست برداشتن از روی غربیلک فرمان به ۸۰ درصد از عملکردهای خودرو دسترسی داشته باشد.

هرچند ساختار مونوکوک فیبر کربنی دیتونا SP3 با لافراری مشترک است اما در اینجا خبری از سیستم هیبریدی نیست تا حال و هوای سنتی‌تری داشته باشد. این ماشین از نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی آشنای فراری با کد F140HC استفاده می‌کند که بر اساس موتور ۸۱۲ کامپتیزیونه شکل گرفته اما در قسمت‌های منیفولد هوا و اگزوز به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده تا امکان جابجایی آن به قسمت وسط خودرو فراهم گردد. این موتور با تولید ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۷ نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین پیشرانهٔ درون‌سوز تاریخ فراری محسوب می‌شود. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه که سریع‌تر از گیربکس‌های فرمول یک است با کمک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

از سوی دیگر، هم شاسی و هم بدنهٔ SP3 کاملاً از مواد کامپوزیتی مثل کولار و فیبر کربن ساخته شده‌اند تا وزن خودرو به کمتری حد ممکن برسد. درنتیجهٔ این اقدامات، دیتونا SP3 ظرف ۲.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در ۷.۴ ثانیه به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن فراتر از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در این خودرو اما چیزی که بیشتر از شتاب در خط مستقیم اهمیت دارد، دینامیک رانندگی است که با استفاده از سیستم‌های کمکی الکترونیکی مثل آخرین نسخه از سیستم SSC فراری و سیستم FDE (مخفف تقویت دینامیک فراری) بهبود پیدا کرده است. این سیستم با استفاده از ترمزها، زاویهٔ انحراف خودرو را کنترل می‌کند.

دیتونا SP3 مثل مدل‌های قبلی این سری، خودرویی تولید محدود است و تنها ۵۹۹ دستگاه از آن ساخته می‌شود که هرکدام ۲ میلیون یورو قیمت دارند. به گفتهٔ رئیس فروش و بازاریابی فراری، تمامی ۴۹۹ مالک دو مدل مونزا SP1 و SP2 قبلی تصمیم گرفته‌اند دیتونا SP3 را هم خریداری کنند و ۱۰۰ دستگاه باقیمانده هم به کلکسیونرهای فراری فروخته شده است؛ بنابراین تمام نمونه‌های این هایپرکار خاص و تولید محدود به‌طور کامل فروخته شده‌اند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. تحت پیگرد

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (126 ديدگاه)

    دمت گرم فراری روزمو ساختی

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۳
    1. جناب ایکس

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1142 ديدگاه)

      فکر کنم یه چیزی تو مایه های ماشینای لامبورگینیه از این نظر که موتور خیلی خاصی نداره یا اسب بخار بیشتری ولی اینقدر طراحیش فوق العاده هست که میرزه. مث سنتناریو یا وننو.

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۹
      1. AMG GT R

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (967 ديدگاه)

        https://youtu.be/Pye6KkDIHCs
        این هم برای فراری فن ها

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
      2. حمیدرضا

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (23 ديدگاه)

        موتور خیلی خاصی نداره؟! قویترین v12 تنفس طبیعی دنیا از نظر شما خاص نیست؟

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۱
        1. GT

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (919 ديدگاه)

          چرا، اتفاقا قوی ترین V12 تنفس طبیعی دنیا بسیار خاص هست، البته مال والکری هست نه دیتونا SP3 🙂

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۱
        2. جناب ایکس

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1142 ديدگاه)

          خیلی خاص نیست منظور اینه که روی سوپر ماشین فراری هم همینه وگرنه موتور لامبورگینی هم که عالیه. منظورم از خاص بود اینجا این بود که مثلا والکری موتورش همون والهالا نیست. موتورش بهتره و قوی تر از والهالا(همون موتور والهالا رو نذاشته رو والکری. مثلا این یه مثال)

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
    2. SFXSuperFast

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (261 ديدگاه)

      فرم کلی بدنه ش فوق العاده هوس انگیزه!
      شبیه ماشینای لمان قدیمیه
      ولی
      طراحی پله ای(همین برآمدگی های موازی) جلوش رو میتونستن توی نمای جانبی هم بکار ببرن (شبیه به تستاروسا)
      و طراحی پله ای توی نمای پشتی کمتر به کار ببرن و به جاش چراغ های گِرد سنتی بذارن روش
      فراری به صورت نگران کننده‌ای هر مدل جدیدی که میسازه رو داره بدون چراغ گرد میسازه
      روی همین مدل میتونستن به جای دوتا چراغ گرد پهلوی هم در هر سمت
      دوتا چراغ به صورت عمودی توی یه خط قرار بدن یا اصلا کلا هر سمت یه چراغ بذارن و بینشون هم طراحی پله پله ای که تو سرتاسر ماشین به کار رفته رو بکار ببرن
      یه طراحی پشت شبیه به
      Ferrari 330 p4
      سرچ کنید ببینید چ زیباست
      و چقدر شبیه به همین دیتوناس

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
      1. جناب ایکس

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1142 ديدگاه)

        بالاخره چراغ گرد هم دوره داره. شاید وقت باشه که دورش بگذره. چون فراری هم که از همون اول با چراغ گرد نبوده. مدل ۱۲۵ اس که اولین فراری هست اگه اشتباه نکنم. فک کنم چراغ خیلی ریزه یا اصلا چراغ عقب نداره.

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
      2. Sina10

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2265 ديدگاه)

        عجیبه اما به نظر من این ماشین یجور ادای احترام به خودروی فراری انزو بود تا فراری های قدیمی تر
        از بقل نگاهش کنید، حتی میتونستن بهش بگن نسل جدید فراری انزو

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
    3. Shirko

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (185 ديدگاه)

      طراحیش خیلی نچسپه ، مخصوصا عقبش

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۰
    4. ADAK

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1271 ديدگاه)

      در پادشاهی بلاشک فراری بر دنیای خودرو بحثی نیست
      فقط موندم
      چند وقت پیش ، یه جوون هندی اومده یه هایپر طراحی کرده بود، نمای عقبش رو ببینید :
      https://www.pedal.ir/asian/vazirani-ekonk-electric-supercar-india/
      چقدر هی همه گقتن مثل ال ای دی شده و فلان و فلان…
      الان اومدن برا فراری با اون همه قدمت و ید طولانی در خودروسازی به به و چه چه میکنن

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  2. بهنام

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (90 ديدگاه)

    اینا مجسمه میسازن ماشین نمیسازن که .
    انتظاری غیر از این هم از مردمان سرزمین هنر نمیره.واقعا روز منو ساخت این اثر هنری .
    تو متن به آینه های جانبی اشاره نشد .بنظر من جای جالبی نصب شده و فکر کنم کارایی کمی داشته باشه .
    یکی از مدرنترین و زیباترین مدلهای ساخته شده در چند سال اخیر هست که طبق معمول به از ما بهتران فروخته شده است .

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۵
    1. RKH7787

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (126 ديدگاه)

      کی میگه مجسمس؟
      https://www.motor1.com/photo/6315697/002/
      بیا
      اینم واقعیش

      موافقم ۳
      مخالفم ۱۵
      1. جناب ایکس

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1142 ديدگاه)

        به دل نگیر منظورش از مجسمه یه چیز اثر هنری ماننده.

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
    2. ارش

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1455 ديدگاه)

      دمت گرم معلومه درک هنری بالایی داری .

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  3. مهدی موتور

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    زیباست
    فقط جلوش خیلی شبیه جی تی ار هست
    چراغ گرد هم نداره😥😥 هرچند رترو هست
    پدال اون قسمتی که آوردی بالا قشنگه ولی کوچیک ترش کن

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  4. RKH7787

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (126 ديدگاه)

    این دیروز معرفی شد
    دلم میخواست گریه کنم🤧🤧
    ما فقط عکساشو میبینیم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  5. یوسف

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (500 ديدگاه)

    با دیدنش بی اختیار یاد فراری تستاروسا افتادم (به ویژه نمای پشت). خیلی عالی نشانه های طراحی مدل های پیشین و به یادموندنی رو در قالب یک خودروی تازه قرار داده جوری که در عین تازگی ردپای گذشته و DNA فراری توش دیده میشه.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
  6. جناب ایکس

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1142 ديدگاه)

    هر کس با دیدن این خودرو سر به کوه و بیابان نذاره باید به سلامت عقلیش شک کرد. 🙂🙂🙂⛰⛰⛰🗻🗻🌋🌋🏕🏕🏜🏜🏜🏜

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  7. Ali Keyhani

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (643 ديدگاه)

    یه اثر هنری
    یه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی خالص
    زیباتر و جذاب تر از اونی بود که فکر میکردم چون تصاویرش با پوشش مخفی یکی دو ماه دست به دست میشد
    طراحی عقبش منو یاد تستاروزا انداخت

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  8. مهدی

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    نمای عقب آدم رو یاد تستاروسا میندازه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
  9. Reza A

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    انقدر زیبا بود که وقتی توی پیج فراری عکسش رو دیدم فکر کردم جانشین لافراری شده
    به نظرم بعد از لافراری زیباترین فراری ۱۰ سال اخیره
    ۱_لافراری
    ۲_دایتونا
    ۳_f12 برلینتا
    ۴_۸۱۲ کامپتزیونه
    ۵_۴۸۸ پیستا

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
    1. Ninja

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1092 ديدگاه)

      فراری پی ۸۰ سی رو ندیدم داخل لیست که از نظر من از این دایتونا بهتره وحشی تره
      نظر من لافراری مخصوصا FXX K EVO
      P80/C
      Daytona SP3
      SF90
      بعد ۸۱۲ کامپتزیونه و ۴۸۸ پیستا
      و بعدش هم F12 برلینتا و ۴۵۸ ایتالیا اسپیشیاله

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
      1. Reza A

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (53 ديدگاه)

        فراری های تک ساخت رو معیار قرار ندادم
        بله p80/c هم خیلی زیباست و همه معیارهای فراری بودن داره

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
        1. Ninja

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1092 ديدگاه)

          بله و اینکهههههه ۴۵۸ ایتالیا رو نمیشه داخل لیست قرار داد چون ۱۱ سال از تولیدش گذشته واقعا چه سریع همه چی گذشت
          سن ۴۵۸ از نصف کسایی که ادعای ۴۰ ساله بودن تو پدال رو دارن بیشتره
          من که خودم به شخصه ۴۵۸ رو بیشتر از بقیه ماشین های فراری بجز انزو دوست دارم اولین ماشین فراری بود که باهاش اشنا شدم ۴۵۸ بود اما کمی (دقایقی بعد) انزو بود که دلمو برد

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
    2. فرید

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (205 ديدگاه)

      این همه فراری های زیبا و باارزش وجود داره ولی این اشتباهه که قیمت gto 250 انقدر گرون باشه. نهایتا ۱۰ میلیون دلار بیارزه نه بیشتر.

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
  10. Aran+Milan

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (253 ديدگاه)

    به اندازه لافراری خاص نیست درسته?

    موافقم ۸
    مخالفم ۸
    1. RKH7787

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (126 ديدگاه)

      به شدت مخالف

      موافقم ۷
      مخالفم ۵
  11. GT

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (919 ديدگاه)

    عشق به معنای واقعی ❤️

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  12. M.Kazem.K

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (652 ديدگاه)

    فقط باید نشست و نگاش کرد ….

    وقتی که هنر و زیبایی به شکل یه خودرو نمایان میشه …!

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
    1. M.Kazem.K

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (652 ديدگاه)

      انگیزه اونایی که الان دیسلایک دادن دقیقا چیه ؟! 😐

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
      1. GT

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (919 ديدگاه)

        انگیزشون کرم ریختنه😂

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
  13. محمد امین

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1616 ديدگاه)

    https://www.instagram.com/p/CWgWMYRjhp4/?utm_medium=copy_link
    شاهکار هست
    اونایی که میگفتن فراری قراره یه ماشین روکش شده بسازه ، الان خیلی زایه شدن ، این ماشین به قول سازنده هاش ۸۰ درصد جدید هست و از تکنولوژی های متفاوتی استفاده میکنه
    طراحی اص حرف نداره
    نسخه ی سفید رنگش توی لینک بالایی که گذاشتم رو ببینید حتما

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
    1. جناب ایکس

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1142 ديدگاه)

      خوبه تولید محدود هم نیست خیلی

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  14. Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (510 ديدگاه)

    طراحی زیبا و آینده نگرانه👍👍
    آینده یعنی طراحی فضایی
    آینده زیباست…. واقعا ارزش کلکسیونی زیادی داره و بسیار شیک هست👍👍 بسیار هم داخلش ساده و بسیار شیک و با کلاسه❤👍
    من عاشقش شدم🤤🤤
    خیلیییییییییییی خوشگله:”)

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  15. SF90 STRADALE

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3489 ديدگاه)

    شاهکار جدید فراری بلاخره پرده از چهره برداشت و قلب میلیون ها تیفوسی در سراسر دنیا رو تسخیر کرد
    این طراحی چشمگیر و زیبا با یک انجین قدرتمند ترکیب شد تا شاهد یکی از خاص ترین خودروهای دنیا باشیم
    👑👑 فراری همیشه در اوج 👑👑

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
    1. new RAMIN

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2040 ديدگاه)

      @nissanmaxima
      شما طرفدار سر سخت فراری هستید… یه سوال دارم.

      ۱ دلیل منطقی برای دوست داشتن فراری چیه!؟منظورم از دلیل طراحی ، پرفورمنسی ، اصالت و… نیست. منظورم دلیلی هست که فراری رو فراری میکنه.

      بزارید سوال رو اینجوری بپرسم که منطقی ترین دلیلی که فراری رو دوست دارید چی هست؟ تنها یک دلیل بیارید ( اصالت طراحی تاریخچه هنر و.. رو من کاری ندارم. منظورم منطقی ترین دلیلی هست که فراری رو فراری میکنه)

      موافقم ۴
      مخالفم ۶
      1. AMG GT R

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (967 ديدگاه)

        فراری هیچ وقت خودفروشی نکرد
        تا مرز ورشکستی رفته ولی هیچ وقت از باخت یا شکست پشیمون نشد
        شما به لامبورگینی یا مکلارن یا … نگاه کن همه یه جورایی به یه کمپانی مادر وابسته هستن (من منکر خوب بودن این ها نیستم )که اکثر تکنولوژی رو از اون کمپانی می گیرن
        اما فراری موتور هاش رو خودش میزنه تکنولوژی مال خودش هست
        خلاصه بخوام بگم فراری ، فراری هست

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
        1. ٍEngland

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1020 ديدگاه)

          AMG GTR
          بله دوست عزیز اگر مکلارن هم مثل فراری تا قبل اوج گرفتنش از کمپانی فیات تغذیه میشد یه پیچ هم نمیداد کمپانی دیگه واسش تولید کنن دقیقا اومدی از فراری با کوبیدن مکلارن استفاده کنی که برعکس شد.
          در ضمن مکلارن از ۱۰ سال پیش که محصولات متنوع تولید میکنه از هیچ کمپانی تغذیه نمیکنه بر عکس هروقت همکاری میکنه اسطوره میسازه مثل slr که یه ماشین معمولی بود و مکلارن ازش شاهکار ساخت

          موافقم ۷
          مخالفم ۳
        2. AMG GT R

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (967 ديدگاه)

          فیات تخصص خاصی در گند زدن داره نمونه آلفا مازراتی و…
          اما فراری جون سالم از گزند برد
          من هم منکر خوب که چه عرض کنم عالی بودن محصولات مکلارن نیستم
          پس لطفا جو سایت رو متشنج نکنید

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
        3. ٍEngland

          ۱ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1020 ديدگاه)

          پولش چطور؟ منابع مالی فیات کشک بودن؟ منم نگفتم تکنولوژی فیات استفاده کرده اتفاقا شما با نا آگاهی میای اظهار فضل میکنی
          مکلارن نیاز به تکنولوژی هیچ شرکتی نداره مشکلش فقط تغذیه مالی هست انقدر مهندسی داره که آلمانی ها برای همکاری باهاش همیشه آماده هستن.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
      2. Ninja

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1092 ديدگاه)

        دلیل منطقیییی
        از نظر من که عشق منطق نمیخواد
        درضمن زیبایی اصالت پرفورمنس طراحی هنر و اینااا همه دلایل منطقی هستن
        نمیدونم منظور شما از دلیل چیه
        منطق من که از دوست داشتن فراری اینه که نواوری هنر طراحی پرفورمنس اصالت زیبایی و اینارو همرو با هم داشته و داره و این اصلی ترین دلیلیه که فراری فراریه انقدر افتخارات پیروزی داره یه برند معروف و محبوب شده و …… و به کم کم فراری یه برند خیلی خیلی ارزشمند شده و لوگوی فراری روی لباس ها باعث محبوبیت اون لباس میشه و مردم اونو میخرن بجای برند های دیگه در صنعت پوشاک !!!!!
        همه اینا باعث این شده که از ۱۰ تا از گرونترین ماشین دنیا ۶ تاش فراری هست یه ماشین کند تو دوره امروزی ۷۰ میلیون فروش میره بخاطر اینه که تیکه ای از تاریخچه فراری است بخاطر افتخارات و پیروزی هاش هست بخاطر نواوری و پرفورمنسش تو اون زمان هست چیزی که باعث شده فراری فراری بشه همون چیز هایی است که گفتین کاری ندارین باهاش خب حالا خودت یه دلیل از اینارو برا خودت گلچین کن فراری برای یه دلیل نشده فراری فراری سر هزاران علت شده فراری

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
      3. SF90 STRADALE

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3489 ديدگاه)

        آقا رامین
        فراری رو دوست دارم به هزار و یک دلیل
        ولی اون حس برتری و پیروزی طلبی که ” انزویِ بزرگ ” در DNA این برند کار گذاشته همه رو عاشق این برند افسانه ای میکنه
        همیشه این جمله ماندگار انزو در یادها خواهد ماند :
        مردم هرگز به خاطر نمی‌ آورند چه کسی در جایگاه دوم ایستاده بود و من هم نمی‌خواهم دوم باشم

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۰
        1. [email protected]!n

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1754 ديدگاه)

          بنظرم اصلی ترین دلیلشو تو دیالوگه جذابه فیلم فورد علیه فراری میشه پیدا کرد.

          فراری نماده پیروزی هست و هر کسی که فراری میخره میخواد جزوی از اون حسه پیروزی باشه.

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
      4. جناب ایکس

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1142 ديدگاه)

        ۱-رنگ قرمزش: که خودش یه برند هست و بهش میگن Ferrari red. یعنی یه قرمز خاصه و در اولین نگاه توجه هرکسی رو جلب میکنه
        ۲-صدای انجین: که بنظرم بهتر از لامبورگینی و خیلی ماشینای دیگه هست حتی (البته ماشینای ی مث مورسیه لاگو یا زوندا یا ال اف ای رو فاکتور بگیرید چون بحثشون جداست)
        ۳-پیروی از دیگران تا مقداری (یه کمی): یعنی وقتی میبینی بقیه این همه فراری رو دوست دارن خود به خود تو هم عاشقش میشی چون میبینی که اونا هم از ته دل دوسش دارن.
        ۴- این جمله انزو فراری که میگه: ما در اصل موتور رو میفروشیم و بدنه ماشین رو به عنوان یک پوسته برای ماشین عرضه میکنیم. یعنی که فراری تماما موتور و ارزش زیادی برای موتوراش قائله (فراری مث یه برگر مخصوص با ۴۰۰ گرم گوشته در مقابل بعضی شرکتای دیگه مث … که یه برگر ۵۰ ۶۰ گرمی کارخونه با مخلفات الکی زیاد هستن)
        ۵- مهم ترین دلیل: اینه که همین چیزایی مث پرفورمنس یا اصالت یا … که میگی کاری باهاشون رو نداری رو فراری تماما داره و یه پک کامل از صفات خوب داره. تقریبا هیچ شرکتی نیست که همچین پک کاملی تا این حد از ((موتور اصیل و قدرتمند، زیبایی، اصالت، افتخارات، ابهت، کیفیت، حتی خدمات و احترام به مشتری و خیلی چیزای دیگه)) داشته باشه. که اگه بخوایم حساب کنیم اینطور شرکتا تعدادشون حتی شاید به اندازه انگشتان یک دست هم نباشه.
        ferrari is love🏎❤❤❤❤
        Ferrari for ever🏎❤❤❤❤

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
      5. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (199 ديدگاه)

        فراری یه برند نیست ، یه سبکه ، فراری بهتر از هر خودروساز دیگه ای میدونه که چطور یه ماشین اسپورت بسازه ، فراری همه چیزو در مورد یه ماشین اسپورت درک میکنه ، از کابینش تا موتورش ، کاربردی ترین ماشینارو میسازه ، از تک به تک اسب هاش خیلی خوب استفاده میکنه و تعادلی بینظیر بین سنت و مدرنیته ایجاد میکنه ، این ارم فراری نیست که یه فراری میسازه این روح انزوعه ، شخصیت انزو توی ماشیناش نهفتس ، با ابهت ، خشن ، بد اخلاق ، ترسناک ، اتو کشیده و در عین حال رک ، حتی اگر کسی بخواد یه فراری بسازه برای شروع باید از مهندسهای فراری کمک بگیره ( لامبورگینی ) اگر کسی بخواد با فراری رقابت کنه باید کل شرکتشو به آب و آتیش بزنه ( فورد ) ، اگر شرکتی بخواد یه فراری بسازه ، باید خود فراری باشه ، پورشه ، مکلارن ، لامبورگینی همه سعی کردن به فراری برسن ، شاید خیلی جاها رسیدن و تونستن فراری رو ببرن اما هیچوقت نتونستن نه روی خاص بودنش تاثیر بزارن ، نه محبوبیتش و نه خودروهاش ، فراری جوری که بخواد ماشیناشو میسازه ، چیزیو معیار قرار نمیده ، هیچوقت هم معیار قرار نداده ، من به نظرم فقط یه شرکت میتونه به خوبی فراری ماشین مسابقه بسازه ، اونم پورشس

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  16. مازیار

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (837 ديدگاه)

    فراری جدید فوق العادست همون طور که انتظار میرفت
    و تشکر فراوان هم از مسوولین پدال بخاطر تلاشهای زیاد و بهینه سازی سایت در جهت رضایت هرچه بیشتر کاربران
    امیدوارم که کاربران هم _ اول از همه خودم _ با رعایت کامل ضوابط مربوطه ، به نوبه خود قدردان این زحمات باشیم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  17. net

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1733 ديدگاه)

    قشنگ نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۲۰
  18. ارش

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1455 ديدگاه)

    فوق العاده ست احتمالا روح داوینچی یا میکل آنژ به طراحهای ایتالیایی ایده میدن.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  19. imamenzo

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (257 ديدگاه)

    نهایت زیبایی و ظرافت در طراحی و نهایت پرفورمنس و دینامیک رانندگی در این خودرو مشاهده میشه.یکی از زیباترین خودروهایی که تا امروز دیدم.فراری همیشه بالاترین قله صنعت خودروسازی ایستاده

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  20. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4475 ديدگاه)

    واقعاً جذابه، المان های طراحی بعضی مدل فراری ها مثل تستاروسا باعث شده هم خاص بنظر برسه هم متفاوت و جدید، کار خوبیم کردن مانیتور نزاشتن،بقول انزو فراری، بدنه فقط یه روکشه!

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1092 ديدگاه)

      واقعا فراری یه انجین فروشه که انجین هاش رو با بدنه در ها صندلی ها که همشون یه روکشه میفروشه

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (4475 ديدگاه)

        دقیقا…

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  21. AMG GT R

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (967 ديدگاه)

    چرا این انقدر خوبه
    من منتظر صداش هستم بعد از نعره های لافراری بالاخره یه موتور وسط V12 نچرال از فراری اومد
    بنظرم این لقب خیلی بهش میاد
    “اسب تک شاخ مارانلو”

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  22. میثم

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2465 ديدگاه)

    بسیار زیباتر از محصولات لامبورگینی

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  23. حمید

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (207 ديدگاه)

    موقع رونمایی فروشش تموم شده !
    یرب صبر کن حالا فکنیم شاید ما هم خریدار بودیم خب 🥲

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  24. amir

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (33 ديدگاه)

    توبهترینی مثل همیشه❤

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  25. Hamed

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    ویدیوش رو تو پیست دیدم فوق العاده طراحی زیبا و پر از جزییات ایرودینامیکی
    بدون شلوغ کاری الکی یه طراحی رترو جذاب ارایه شد و یکی از بهترین ساخته های فراری خواهد بود
    یه v12 خالص جذاب بدون باتری هایبرید و این داستانا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا