فراری

نمونه استثنایی از فراری انزو با رنگ خاص و کارکرد 227 کیلومتر!

حراجی خودروهای کلکسیونی در کانادا، میزبان یک دستگاه فراری انزو با شرایط کم‌نظیر است. قیمت این خودرو، حدود ۴ تا ۵ میلیون دلار امریکا برآورد می‌شود.

تیراژ تولید ۳۹۹ دستگاه برای فراری انزو، به تنهایی عامل مهمی در افزایش قیمت و ارزش کلکسیونی این خودرو است. از سویی دیگر، فقط ۹ نمونه فراری انزو با رنگ نقره‌ای Argento Nurburgring 101/C وجود دارد. غالب نمونه‌های ساخته شده از این مدل، قرمز، سیاه و زرد هستند.

انزو بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ به عنوان پرچمدار سبد محصولات فراری تولید شد. موتور این خودرو، ۶ لیتر V12 تنفس طبیعی با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۷ نیوتن‌متر است. گیربکس انزو ۶ سرعته مشابه خودروهای فرمول یک فراری بود و نقش مهمی در سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۱۵ ثانیه داشت. این مدل نهایت سرعت ۳۵۵ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۲۵ تا ۳۰ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد.

فراری انزو 2003

آستانه قیمت فراری انزو برای سفارش‌دهندگان اولیه، ۶۶۰ تا ۶۷۰ هزار دلار بود. تمام ظرفیت تولید خودرو، پیش از آغاز مونتاژ، فروخته شد. خیلی زود، ارزش کلکسیونی انزو از یک میلیون دلار فراتر رفت و امروزه، حتی برای نسخه‌های کارکرده و تعمیر شده، بیش از ۳ میلیون دلار پرداخت می‌شود.

فراری انزو 2003 پشت فرمان

علاوه‌بر رنگ خاص بدنه، کارکرد ۲۲۷ کیلومتری برای فراری انزو کانادایی، اهمیت دارد. باتوجه به افزایش قیمت خیره‌کننده در خودروهای کلاسیک، یافتن فروشنده برای این مدل، سخت‌تر از قبل شده است. فضای داخلی فراری انزوی مذکور، چرم نارنجی دارد که در ترکیب با نقره‌ای روشن روی بدنه، تنها نمونه‌ی دنیا محسوب می‌شود.

فراری انزو 2003 نمای اصلی

روی شاسی، عدد ۱۳۲۶۶۲ حک شده و محل تحویل خودرو، ژاپن بوده است. حتی پلاستیک روی پدال‌ها همچنان وجود دارد. دفترچه راهنما، کلیدهای اصلی و یدک، سه عدد ساک دستی با برند فرای و دیگر تجهیزات جانبی خودرو، کاملا نو و دست نخورده تحویل خریدار خواهند شد. فراری انزو کانادایی مدل ۲۰۰۳ است و توسط مالک اولیه (تحویل‌گیرنده از فراری) فروخته می‌شود.

فراری انزو 2003 نمای کابین

تمام مواردی که در بالا ذکر شد، ارزش کلکسیونی فراری انزو را بالا می‌برند. به همین دلایل کارشناسان معتقدند حراج خودرو در کانادا با ثبت قیمتی حدود ۴ تا ۵ میلیون دلار انجام شود. سال ۲۰۲۱، فراری انزو با کارکرد ۵۶۸ کیلومتر به قیمت ۳/۸ میلیون دلار فروخته شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۵ رای

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    الههٔ عشق 💖

    موافقم 79
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2342 ديدگاه)

      به همین راحتی 20 سال گذشت

      موافقم 104
      مخالفم 3
      1. Reza Waffen SS

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        یادمه تو دوران راهنمایی تو مدرسمون ماکت اسباب بازیشو گذاشته بودن تو ویترین تو سالن. هر کسی شاگرد ممتاز میشد بهش جایزه میدادن

        همون سال خدا شاهده فقط به خاطر همون ماکت روزو شب درس میخوندم آخرشم بدستش آوردم.

        ای خاطرات 😔😔

        موافقم 93
        مخالفم 2
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2342 ديدگاه)

          چه عالی
          من ماکت ماشین زیاد دارم؛ ابعاد 1/32 اکثرا ولی انزو هنوز ندیدم

          موافقم 63
          مخالفم 4
        2. محمدهادی

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2142 ديدگاه)

          اقا اشتری با این انزوهایی که هی میری از زیر سنگ پیدا میکنی
          دستس دستی میخوای مارو نابود کنی؟
          آخه این جواهرو از کجا پیدا کردی😰😰
          وااای واااای
          سیلور پینتو ببین😰😰😰
          سوگولی دنیای خودروعه این اتاق این نمونه
          چه اطلاعات ویران کننده یی هم ازش موجوده
          اصن انگار از زمان خروجش از خط تولید،زندگی شرافتمندانش شروع شده و هرکجا که یک حضور کوتاهی داشته در تاریخ اون لحضه به ثبت رسیده
          به به😰😰👏👏
          به این میگن کلاسیک رفقا
          به ایییین👏👏😢😢❤️❤️
          زنده باد فراری انزوی سال ۲۰۰۳
          حقیقتا این ماشین و مکلارن اف وان سوگولی عای واقعی و تکرار نشدنی تاریخ خودرو سازین
          تماااام خودرو سازی

          موافقم 16
          مخالفم 1
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2342 ديدگاه)

          شما لطف داری
          وظیفه من به عنوان دبیر سایت، این هست که پیش بینی کنم مخاطب از چه نوع مطلبی خوشش میاد
          برعکس، وقتی مطلبی منتشر می شه که بازدید زیادی نداره و خیلی کم کامنت می گیره، نتیجه می گیریم پیش بینی درست نبوده

          موافقم 18
          مخالفم 0
      2. ehsan fa

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        آقای اشتری من یه Lanz Bulldog D 9506 فلزی اصلی دارم خواستین تقدیم بکنم

        موافقم 20
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2342 ديدگاه)

          شما لطف دارین، تراکتور هم در نوع خودش جذابه
          یکی از دوستان ما، اتفاقا علاقه مند ماکت خودروهای تجاری- صنعتی هست، مثل بولدوزر و کامیون

          موافقم 8
          مخالفم 0
      3. Salar

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بسیار عالی فقط یک مشکل کوچک داخل متن وجود داشت این بود که فراری انزو با رنگ مشکی فقط ۳ تا در دنیا وجود داره

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. علی

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      شاهنشاه خودروها وارد میشود !

      موافقم 22
      مخالفم 6
  2. Amin

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    تکرار نشدنی …
    فراری انزو ، مکلارن اف وان ، و clk gtr ، و زوندا ، تکرار نشدنی هستن .. هایپر کار v12 یه چیز دیگست

    موافقم 58
    مخالفم 5
    1. Hamidreza

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (327 ديدگاه)

      مورسیه لاگو و رونتون هم بهشون اضافه کن… 💔

      موافقم 34
      مخالفم 4
  3. AMD

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    وقتی اسطوره هات دارن پیر میشن …😔

    موافقم 38
    مخالفم 3
    1. Reza Waffen SS

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      یه شیر همیشه شیره حتی وقتی پیر شه 💪

      موافقم 24
      مخالفم 1
  4. Hamidreza

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    نه داش کوروت استینگری همشونو میکنه تو جیبش و چلنجر هلکت نسخه پایش هم پا به پای اینا میره…🙄

    موافقم 1
    مخالفم 6
  5. Hamilton1970

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (529 ديدگاه)

    زنده باد اسطوره…

    موافقم 25
    مخالفم 3
  6. مهدی

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1593 ديدگاه)

    یادش بخیر وقتی معرفی شد اهل گیم نت و دوتا و کانتر بودم شدید! دیگه از اون زمان آیدیم تو هر بازیی شده بود Enzo 😅

    موافقم 36
    مخالفم 6
  7. Hadi

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    شاهکار فراری نیست رو دستش 👌🏼

    موافقم 21
    مخالفم 3
  8. Royal Driver

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    همیشه برام خاص ترین فراری بود. من با انزو بود که رفتم تاریخچه فراری رو خوندم و همه مدلاشو دیگه مثل کف دستم بلدم. عاشقشم

    موافقم 26
    مخالفم 3
  9. پدرام

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    بعد از انزو به نظرم فعلا فقط لافراری حق مطلب رو ادا کرده

    موافقم 16
    مخالفم 4
  10. R/T

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    عشق ترین ماشین

    موافقم 10
    مخالفم 2
  11. حسین

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    هم سن منه :(

    موافقم 13
    مخالفم 2
  12. احمدرضا

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    چشمااااااااام

    موافقم 9
    مخالفم 0
  13. فرشید

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    من دبیرستانی بودم که معرفی شد. یادش بخیر مجله ماشین… به همین راحتی 40 سالم شد :(

    موافقم 17
    مخالفم 1
  14. imanenzo

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    اسطوره تکرار نشدنی،یکی از مهمترین ساخته های تاریخ کمپانی پر افتخار فراری که به نام بنیان گذار این کمپانی نام گذاری شد سال به سال به ارزشش افزوده میشه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  15. مهردادکمال

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    یه داداش سر به راهتری داره… مازراتی mc12 تعدادش کمتره تاپ اسپید پایینتر و پیست محورتر اما به نظرم زیباتره اونم به شدت وسوسه کننده اس لعنتی

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. محمدهادی

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      هیچی انزو نمیشه داداش
      حتی خود فراری های دیگه
      بنظرم برادر ناتنی ش ینی همون مزراتی هم میخکوب کننده ست و به یادماندنی
      ولی فراری انزو نزد بزرگان جایگاهی ویژه و متفاوت از سایر داره
      اصن این ماشنو دیدم امشب مسرووور شدم
      هییی روزگار
      کاش سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ هیچوقت تموم نمیشد…

      موافقم 2
      مخالفم 1
  16. homayoun

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (576 ديدگاه)

    یادمه اولین بار تصاویر سیاه سفیدشو تو مجله ماشین دیدم اون خودرو سیاه بود داخلشم مشکی با خالهای سفید بود تو چند شماره بعد یه رنگ قرمز مایل به نارنجیشو تو نمایشگاه خودرو دیدم و تازه فهمیدم چفدر این خودرو زیباست.انصافا با اینکه خودم تو اون نسل slr رو دوست داشتم ولی تو شتاب و سرعت انزو از همه سرتر بود،یادش بخیر چه نسل جاویدانی بودن بنز slr پورشه کاراGT لامبورگینی مورسیه لاگو و فراری انزو از اروپا به علاوه فورد جی تی و سالین s7 از امریکا

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. مجتبی .

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    جای پنج میلیون خالی که بریزی بپاش.واقعا ارزشمنده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. Siyavash

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (662 ديدگاه)

    اسطوره واقعی….به کابین و طراحی داشبورد و صفحه کیلومتر نگاه کنید با دقت…انگار طراحی داخلش برایه ۵ یا ۶ سال پیشه در حالی که ۲۱ سال از عمر طراحی این خودرو میگذره..و با رقبای هم دورش بخوام مقایسه کنم از نظر طراحی راحت یک دهه جلوتر هست انجین هم که چیزی نگم بهتره…تنها ماشینی که میشه با این اسطوره مقایسه کرد به نظرم f1هست..

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. فرید

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    رنگ نارنجی داخل کابین رو نپسندیدم.
    بجاش زرد یا آبی خیلی بهتر بود.
    ولی نقره ای بدنه محشره.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا