فراری

معرفی فراری انزو F-07 با تیونینگ ژاپنی!

برداشت ژاپنی از فراری ENZO افسانه‌ای!

شینکاتسو ایده “Shinkatsu Ide” یک مهندس ژاپنی است که کار خود را با بازسازی و تقویت موتورسیکلت آغاز کرد. وی پس از مدتی به کار تقویت خودروهای تویوتا مشغول شد و سپس راهی آلمان شد و به‌عنوان مهندس در تیم “Schnitzer Motorsport” شروع به کار کرد. شینکاتسو در این تیم نحوه تقویت خودروهای BMW برای مسابقات را یاد گرفت. پس از مدتی وی به ژاپن بازگشت و یک گاراژ در محله‌ای مسکونی در حاشیه شهر یوکوهاما با نام “Iding Power” تأسیس کرد و شروع به تقویت انواع مدل‌های BMW با موتورهای تنفس طبیعی کرد. مهارت او به حدی بود که از سوی مک‌لارن به‌عنوان تنها مرکز خدمات مک لارن در ژاپن انتخاب شد و شروع به خدمات‌رسانی به F1 افسانه‌ای کرد. شینکاتسو پا را فراتر از این گذاشت و به سراغ فراری رفت و انواع مدل‌های فراری از قبیل F40، ۳۲۸، Testarossa، F355، F348، F385، F360 و F430 را به‌صورت تنفس طبیعی و تنها با استروک کردن انجین، ساخت کیت های آیرودینامیک بدنه و تنظیم سیستم فنربندی و تعلیق تقویت می‌کرد.

اما قطعاً شاخص‌ترین خودروی تیونینگ شده توسط او فراری انزو افسانه‌ای است.

شینکاتسو کار تقویت انزو را با استروک کردن انجین V12 از ۵۹۹۸ سی‌سی به ۶۲۹۸ آغاز کرده است. انجین انزو اکنون از یک میل‌لنگ مخصوص سود می‌برد که شینکاتسو پس از سال‌ها تجربه و تقویت خودروهای فراری آن را طراحی کرده است. همچنین قطعات متحرک موتور از جمله پیستون‌ها و شاتون‌ها از متریال سبک‌تر ساخته شده‌اند، و نسب تراکم نیز افزایش یافته به ۱۱.۵:۱ رسیده است. سیستم روغن‌کاری موتور نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. اکنون قدرت موتور انزو به ۷۰۸ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور بر دقیقه رسیده و گشتاور نیز به ۶۶۶ نیوتن بر متر رسیده است. همچنین با بازنگری‌هایی که انجام شده خودرو با واکنش‌های بسیار سریع‌تری در بخش شتاب اولیه و ثانویه همراه است و گویی خودرو ذهن شما را می‌خواند. شینکاتسو هشت سال زمان برای تقویت انجین انزو صرف کرده است.

وی دراین‌رابطه می‌گوید:

مالک خودرو قدرت دیوانه‌وار و خودرویی غیرقابل‌کنترل نمی‌خواست، او در واقع از ما درخواست کرد که با وجود تقویت، خودرو همچنان مناسب برای شهر و رانندگی روزمره باشد، و من نیز به خواسته او احترام گذاشتم و تمام تلاشم را در این راستا به کار گرفتم.

شینکاتسو برای این خودرو سیستم اگزوز منحصربه‌فردی طراحی کرده که از نمونه اصلی سبک‌تر بوده و همچنین صدای زیبا و گوش‌نوازتری نسبت به انزو اصلی تولید می‌کند. محل قرارگیری اگزوز نیز تغییر کرده و اکنون سراگزوز دوتایی خودرو در وسط خروجی هوای موتور و بین چراغ‌های عقب قرار دارد.

رینگ‌های خودرو با نمونه‌های پنج پره اصلاح شده، منیزیمی فورج کاری شده ۲۰ اینچی (رینگ‌های اصلی انزو ۱۹ اینچی هستند) سبک‌تر جایگزین شده است. برای تقویت سیستم تعلیق، علاوه بر تنظیم مجدد کمک فنرهای اصلی خودرو، از فنرهای جدید دیگری نیز استفاده شده تا سواری نرم و انعطاف‌پذیرتر و مطابق با رینگ‌های سبک وزن به دست آید.

همچنین Iding Power برای بهبود آیرودینامیک آینه‌های خودرو را حذف کرده و به‌جای آن دوربین‌هایی در دو طرف خودرو نصب شده است. تصاویر این دوربین‌ها در مانیتورهای نصب شده در دو طرف پشت آمپر نمایش داده می‌شود. البته نصب دوربین علاوه بر بهبود آیرودینامیک باعث می‌شود که راننده نگاه خود را از مسیر منحرف نکند، این نکته در سرعت‌های بالا بسیار حائز اهمیت است.

در بخش بدنه، تغییرات گسترده‌ای صورت گرفته است. کاپوت خودرو باز طراحی شده و اکنون فرم آیرودینامیک تری دارد. دماغه و ورودی‌های جلو به طور کامل اصلاح شده و با الهام از خودروهای فرمول یک طراحی شده است. علاوه بر این، یک خروجی هوا به انتهای چراغ‌های جلو و بالای گلگیر اضافه شده است تا هوای وردی از دماغه جلو بدون بروز مقاومتی از این قسمت‌ها خرج شود. تغییرات انجام شده در بخش جلو باعث شده تا علاوه بر بهبود آیرودینامیک و زیبایی، مشکل ناپایداری انزو که در سرعت‌های بالای ۳۰۰ کیلومتر اتفاق می‌افتد نیز کاملاً برطرف شده است. در نمای کناری رکاب‌هایی با طراحی جدید نصب شده است. بر روی درب پیشرانه خروجی‌های هوا برای بهبود خنک‌کاری پیشرانه اضافه شده است. علاوه بر این بخش خروجی هوای بین چراغ‌ها نیز کمی بزرگ‌تر شده و طراحی آن نیز کاملاً متمایز و منحصربه‌فرد است و از میان آن سراگزوز دوتایی قرار دارد.

سپر عقب نیز از نو طراحی شده و دارای شیارهای عرضی است که علاوه بر کارایی کمی یادآور مدل Testarossa است. بخش‌های اضافه شده از جنس فیبر کربن در کنار رنگ قرمز بدنه جلوه‌ای بی‌نظیر به خودرو داده است.

تکمیل این پروژه حدود ده سال به طول انجامیده و نتیجه آن خودرویی بی‌نظیر است. IDing power برای تقویت این خودرو بر خلاف رویه دیگر کمپانی‌های تیونینگ عمل کرده و به‌جای افزایش قدرت بیش از حد، تمرکز خود را بر روی بهبود بخش‌های نظیر آیرودینامیک و کیفیت سواری و عملکرد خودرو در جاده و پیست گذاشته است و ازاین‌حیث می‌توان گفت که یکی ارزشمندترین پروژه‌های تیونینگ را اجرا کرده است.

همچنین یک نمونه مشکی رنگ از این خودرو به‌تازگی تکمیل شده اما هنوز مشخصات آن اعلام نشد اما گفته می‌شود که انجین این مدل به ۶.۴ لیتر استروک شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۱ رای

سجاد عباسی

کارشناس مکانیک خودرو، علاقه‌مند به خودروهای کلاسیک

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Godzilla

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    🔥

    موافقم 46
    مخالفم 2
    1. Cyber truck punk

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (138 ديدگاه)

      خییلی زیباست مخصوصا با اون رنگ قرمزش جنسی میشه.

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. نوید صفی خانی

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (16 ديدگاه)

        عه داداش

        موافقم 3
        مخالفم 0
  2. دکتر_ماشین باز

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    تنها برندی که از نظر من نباید به ماشینای استوکش دست زد همین فراری اونم نمونه ی شاخصی مثه انزو ، با اینکه واقعا تیون کردنش با مهارت و زحمت همراه بوده اما هیچ توجیهی از نظر من نداشت اینکار

    موافقم 31
    مخالفم 40
    1. وی

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (343 ديدگاه)

      ماشینو از ریخت انداخته مثال بارز کژ سلیقگی

      موافقم 10
      مخالفم 24
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (10220 ديدگاه)

    مالک انزو دیوانه‌ای بیش نیست !!!
    چرا باید انزو را برای روزمره ایتفاده کرد ؟!
    لذت واقعی انزو برای پیستِ نه شهر حتی اگر تجهیزش کنند !
    یادش بخیر ، یه زمانی با انزوم تو پیست آزادی چه خونی به پا میکردیم ، یادتون میاد ! بگی نه نه ناراحت میشم کلاهمون تو هم میره ، آررره !

    موافقم 17
    مخالفم 55
  4. جرمی کلارکسون

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (275 ديدگاه)

    بنظرم فراری ۴۵۸ کم نقص ترین و زیباترین فراری اگه از دهه ۷۰ به قبل رو حساب نکنیم

    موافقم 10
    مخالفم 27
    1. علی آقایی

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (53 ديدگاه)

      458؟!😏
      آیا از 812 سوپر فست خبر داری؟

      موافقم 31
      مخالفم 5
      1. جرمی کلارکسون

        ۱۵ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (275 ديدگاه)

        من یکم تحقیق که درباره ۸۱۲ کردم میگفتن آنقدر قدرتش بالاست ممکنه خودش فرمون بده

        موافقم 9
        مخالفم 1
    2. علی جردن

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      ۸۱۲ می شناسی
      ؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
    3. amir

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2280 ديدگاه)

      ۴۵۸ لافراری انزوفراری مخصوصا انزو معرکه ترین فراریه خیلی دوسش دارم

      موافقم 12
      مخالفم 0
    4. بهنام

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (822 ديدگاه)

      ۴۵۸ اسپشیاله 🔥

      موافقم 7
      مخالفم 0
    5. Arash IV

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (110 ديدگاه)

      وقتی جرمی کلارکسون زیادی با جیمز می درباره فراری صحبت می‌کنه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  5. مهدی

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (98 ديدگاه)

    دمش گرم با این سن و سال نشون میده که ماشین بازی و عشق بازی
    سن و سال نمیشناسه
    فکر کن بابا بزرگ آدم یه همچین ماشینی داشته باشه و بیاد دنبالت برین دور دو
    ولی از شوخی گذشته خیلی خفن شده
    دمش گرم

    موافقم 24
    مخالفم 0
  6. Saeid

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    جذاب تر از قبل

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (953 ديدگاه)

    زیباتر از قبل شده

    موافقم 12
    مخالفم 1
  8. ARIAN

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    آیا لافراری مرده است؟

    موافقم 1
    مخالفم 8
  9. yaghoub

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    جز زیبایی چیزی ندیدم.

    موافقم 15
    مخالفم 0
  10. yaghoub

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    در ضمن پدال خیلی کم ویدیو میزاره .
    به نظرم جاداره بیشتر ویدیو بگذارید.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  11. ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3171 ديدگاه)

    بسیار هم عالی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  12. Siyavash

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    خیلی قشنگ شده..یکم از نمای پشت شبیه پاگانی شده..ولی در کل بسیار زیباه و دل نشین شده💯💯

    موافقم 10
    مخالفم 0
  13. آرش

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فراری محشره ولی کامل نیست
    اما با یه تیون خاص میشه از یه ماشین شاهکار به یه ماشین غیر قابل وصف تبدیلش کرد
    که این همون تیون خاصه
    واقعا گل کاشته

    موافقم 1
    مخالفم 5
  14. مهدی

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1592 ديدگاه)

    طراحی انزو به طرزی حجیم و سه بعدیه که دست زدن به ظاهر سخت و ریسکی هست . با اینکه زحمت خیلی زیادی کشیده اما از نظرم تو ظاهر مدل استوک جذابتره. واسه من هنوز هم ۳۶۰ چلنج استرادال فراری ترین فراریه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. Drifter

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    فراری انزو ، اونی چان ادیشن 🙂

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. Melffarion

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاوایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. abbas

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (235 ديدگاه)

    واقعا کی دلش میاد به این مدل فراری بگه زشت
    روح و اصل طراحی فراری رو میشه تو انزو دید
    این ماشین تو عصر طلایی طراحی های خودرو
    زمان گالاردو … مورسیه لگو…. Slr خلق شده

    موافقم 4
    مخالفم 0
  17. میثم مردپور

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    در مجموع تیونینگ قابل قبولیه، تنها قسمتی که احساس میکنم با طراحی کلی فراری خوانایی نداره ، جاگذاری و نوع طراحی اگزوز است

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. BMW

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    یک کلمه زیباست🔥

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. EODE

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    از تیونینگ کردن فراری ها خیلی خوشم نمیاد چون اصالت این برند فراتر از این جور کارهاست ، ولی از این خیلی خوشم اومد . مثل این میمونه که یه فراری fxx برای جاده ساخته باشه .

    موافقم 5
    مخالفم 0
  20. lightride

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اصالت فراری درک نمیکنم چون اگه خیلی متفاوت بود از دو تا شرکت که یه روزی مثلا ازش کوچیکتر بودن نمی‌خرد مثل اینه که بگی شوتیا از اول بودن الان اصالت ماشین بازی ایرانن؟ اولین بودن همیشه به معنی شاهکار بودن نیست قبلا خیلی این شرکت دوست داشتم ولی حتی تو فورمولا 1 هم دیگه بردی ندیدم
    ولی تیونینگ سوپر ماشینا درکل چیز سختیه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا