فراری

حراج یک فراری F40 کامپتیزیونه خیره‌کننده با 1000 اسب بخار قدرت

خودروهای اصلاح و تیونینگ شده چندان عجیب نیستند اما وقتی یک سوپرکار کمیاب و قیمتی اصلاح می‌شود کاملاً چشمگیر خواهد بود. این خودروهای افسانه‌ای اصلاح‌شده بسیار کمیاب هستند و این فراری F40 کامپتیزیونه یکی از آن‌ها است. بدون شک، F40 یکی از مهم‌ترین سوپراسپرت‌های تاریخ صنعت خودرو محسوب می‌شود و امروزه حتی نمونه‌های کارکرد بالای آن‌هم با قیمت‌های شش‌رقمی خریدوفروش می‌شوند اما این F40 طوسی‌رنگ نه‌تنها در نوع خود بی‌نظیر است بلکه احتمالاً قوی‌ترین F40 روی کره زمین هم محسوب می‌شود.


این F40 به‌عنوان یک نمونهٔ جاده‌ای بدون تعلیق قابل تنظیم برای اولین بار در اواخر سال ۱۹۸۹ به یک واردکنندهٔ رسمی فراری تحویل داده شد. معمولاً نمونه‌های فاقد تعلیق قابل تنظیم مطلوب‌تر بوده و بیشتر قابل‌توجه قرار می‌گیرند اما این مانع مالک برای انجام اصلاحات گسترده روی خودروی خود به‌منظور شرکت در مسابقات آن‌هم تنها یک سال پس از تحویل نشد. این اصلاحات شامل ارتقاء سیستم تعلیق، ترمزها، بدنه و رنگ‌آمیزی کامل به رنگ زرد می‌شد.


پس از انجام این تغییرات، خودرو در طول سال ۱۹۹۰ و تا سال ۲۰۰۶ در مسابقات مورداستفاده قرار گرفت و در طول این سال‌ها تغییرات مختلفی را تجربه کرد. سپس در سال ۲۰۱۹ خودرو به باک‌های سوخت جدید و یک کپسول آتش‌نشانی جدید مجهز شد. مدتی بعد، این F40 به مالکیت مالک فعلی درآمد و او خودرو را به گروه زاناسی مارانلو فرستاد. این همان گروهی است که تمام رنگ‌آمیزی‌های ویژه و سفارشی مثل مدل‌های سری آیکونا را برای خود فراری انجام می‌دهد.


این گروه به‌طور کامل این F40 را از نو رنگ‌آمیزی کرده و به رنگ گریجیو ناردو که در اینجا می‌بینید درآوردند. در همان زمان، خودرو سرویس‌ها و بهبودهای فنی را هم تجربه کرده و هم‌اکنون بسته به تنظیمات، بین ۷۰۰ تا نزدیک ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو همچنین از اصلاحاتی برای مسابقات مثل صندلی‌های مسابقه‌ای، اسپویلر فیبر کربنی، جک‌های بادی، آمپرهای ویژه و… هم بهره می‌برد. این فراری F40 منحصربه‌فرد به‌صورت خصوصی از طریق ساتبیز به حراج گذاشته شده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    اقا به نظرتون اگه یکی بره یه فراری تک ساخت رو تیون کنه مثلا بدتش منصوری
    به ارزشش اضافه میشه یا کم میشه از ارزشش؟

    موافقم 35
    مخالفم 6
    1. shirko

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      واقعا زیباست ، یه بار رفتم اقلیم کوردستان عراق دیدمش

      موافقم 26
      مخالفم 8
      1. Mustang shelby gt 350

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (116 ديدگاه)

        ببین ما چقد بدبختیم که تو عراق همچین چیزی هست و ما نداریم

        موافقم 7
        مخالفم 2
    2. AMANTE

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1855 ديدگاه)

      بستگی داره چقدر خاص باشه, مثال اش که البته فراری نبود و از لامبورگینه مدل آونتادور با تیونینگ منصوری به اسم کربونادو معرفی شد و الان جزو با ارزش ترین ها هست.

      موافقم 10
      مخالفم 5
    3. Reza Waffen SS

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      از ارزشش کم میشه

      موافقم 17
      مخالفم 3
  2. امیر

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    فراری از یه خودرو فراتر رفته و تبدیل به یه سبک زندگی شده…

    موافقم 36
    مخالفم 2
  3. JDM lover

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من که دلم نمیاد به جواهر های کلاسیک فراری دست بزنم
    ولی اینم بد نشده

    موافقم 38
    مخالفم 0
    1. Humer

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      دلت بیاد منکه توی فورزا اینو بصورت بارن فایند گرفتم یه موتور وی ۱۲ جدید روش گذاشتم و قدرتش رو به ۱۳۰۰ اسب رسوندم بهترین ماشینی هست که توی سری بازی های فورزا روندم از یک بگیر تا همین پنچ الان یک کونیخزگ جسکو با ۱۶۰۰ اسب بخار دارم ولی این فراری همه چیز تمومه عالیه من الان ۲۷۰ تا ماشین توی فورزا دارم ولی این یه چیز دیگه است سبک بودن یک نعمته که توی هایپر کارهای امروزی خیلی کم بکار میره که توی ترمز گیری و شتاب اولیه نقش و حتا پیچ های تند نقش خیلی مهم داره
      اخرین دستپخت انزو فراری واقعا شیرینه

      موافقم 13
      مخالفم 0
  4. بهنام

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    حقیقتا شاهکاره . این حجم از زیبایی و دوام اون زیبایی تا به حال واقعا حرفی برای گفتن نمیزاره .

    موافقم 18
    مخالفم 0
  5. Amin

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    خیلی خوب شده …نسخه ی فابریک f40 کامپتزیونه حدود ۷۲۰ اسب قدرت داره برای سال ۱۹۸۹ با موتور ۲.۹ لیتر توربو

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. R@min

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1676 ديدگاه)

      موتور F120B بود درسته ؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Amin

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        بله آقا رامین
        نسبت به نسخه ی معمولی ، اینتر کولر ، توربو و انژکتور های متفاوتی داره ، قطعات سیستم لیبریکیشن هم تغیر کرده تا فشار روغن بالابره ، ولی مکانیزم یکسانه
        سیستم جرقه زنی هم از خودروی f187/88c اریه گرفته شده ، خودرو ی فرمول یک سال ۸۷ وو۸۸ فراری که اونم موتور ۱.۵ لیتر ۶ سیلندر توربو داشت
        موتور احتراقی هم یک سری تغییراتی تجربه کرده ، مثلا پیچ های سر سیلندر بلند تر شدن ..میلنگ سبک تر شده و بیشتر فرج کاری شده ، شاتون ها هم همینطور و سیستم اگزاز جدید

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Amin

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2170 ديدگاه)

          این رو هم اضافه کنم که ضریب تراکم بالاتر رفته ، از ۷.۷ به ۸ رسیده و سیستم کلاچ هم مولتی صحفه شده
          البته خودتون بهتر میدونن

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. R@min

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1676 ديدگاه)

          ممنون امین جان

          اون زمانی که ماشینای خیابونی فراری با مسابقه ایش تقریبا یکی بودن بنظرم دوران طلایی فراری بود هر چند قدرت مالی الان رو نداشتن اما واقعا دیگه تکرار نمیشه. البته تقصیر فراری نیست دیگه قوانین آلایندگی و ایمنی اجازه نمیده.

          موافقم 5
          مخالفم 0
  6. aMiRsHaYaN

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    من بودم دست نمی دم به بدنه و موتور

    موافقم 12
    مخالفم 0
  7. Si

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    شاهکار خود این ماشین یکی از زیبا ترین های تاریخه الان هم که دیگه…

    موافقم 7
    مخالفم 0
  8. T

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    به نظرم ارزشش کم تر میشه…

    موافقم 9
    مخالفم 0
  9. Yasin

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    ولی خیلی حیف شد این فراری F40 اینجوری از حالت فابریک دربیاد و تیون بشه
    درکل اصلا با تیون کردن ماشین حال نمیکنم

    موافقم 13
    مخالفم 1
  10. M.Kkarimi

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (860 ديدگاه)

    بنظرتون طوسی بهش میاد ؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    F40 بهترین سوپراسپرت تاریخ

    موافقم 8
    مخالفم 3
  12. Swedish Arrogant Tiger

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    رنگش زیاد جالب نشده در واقع انتخاب های بهتری وجود داشت، با توجه به اینکه دوبار کامل رنگ آمیزی شده و تغییرات زیادی درش داده شده فکر میکنم ارزشش به مقدار قابل توجهی پایین اومده.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Erfan

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      دقیقا همه ما هنگام شنیدن اسم فراری یاد رنگ قرمز میوفتیم.همانطور که خودم زمانی که به لامبورگینی فکر میکنم یاد رنگ زرد و نارنجی میوفتم.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  13. meysam

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    حرف نداره 😍😍😍

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. کاکا سنگی ستون گنگ

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    برای ماشین به این خاصی و ارزشمندی تیون کار خوبی نیست چون که خیلی وقتا ماشین بعد از تیون عملکردش استیبل و قابل اعتماد نیست (ویدیوی درگ ائودی tt پورشه ۹۱۱ و ائودی r8

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. کاکا سنگی ستون گنگ

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    هیچ سوپر اسپرتی غیر از f40 نیست که بعد از گذشت سی سال اینقدر طراحیش چشمگیر باشه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  16. Mf1

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    f40c یکی از بهترین فراری های تاریخه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. GTC

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    من ترجیح میدادم ماشین خودش باشه تا اینکه 1000 اسب داشته باشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  18. GTC

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    f40 تکرار نشدنیه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. HOUMAN

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رنگش قرمز بود بهتر میشد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا