آمار فروش فراری در سهماهه سوم 2023؛ سبقت هیبریدیها از بنزینیها!
به نظر میرسد آینده همین الان است چراکه در بازه زمانی یاد شده خودروهای هیبریدی فراری با استقبال بیشتری مواجه شدهاند. این سورپرایز در قالب نامههای ارسالی ایتالیاییها به سرمایهگذاران دیده شده است. در سهماهه سوم امسال تعداد 3188 دستگاه خودرو به دست مشتریان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 271 خودرو بیشتر بوده است. از میان خودروهای به فروش رسیده سهم هیبریدیها 51.3 درصد و سهم بنزینیها 48.7 درصد است. سبد محصولات فراری در این بازه زمانی شامل 9 خودروی درونسوز و 4 محصول هیبریدی است و البته باید دانست محصول تمام برقی این برند تا سال 2025 از راه نخواهد رسید. همچنین تقاضا برای محصولات فراری در سهماهه سوم امسال تحت تأثیر مدلهای 296 و SF90 بوده است، دو خودرویی که از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده میکنند.
این دو خودرو اولین محصول پلاگین هیبریدی فراری به شمار میروند چراکه ابر خودروی لافراری فاقد درگاه شارژ است. هنوز مشخص نیست که چنین روندی ادامه خواهد داشت یا خیر چراکه شاسیبلند 12 سیلندر پورسانگوئه هنوز در فاز افزایش تولید قرار دارد و احتمال دارد قدبلند درونسوز فراری کفه را به نفع مدلهای بنزینی سنگینتر کند. تصاویر جاسوسی نیز نشان دهنده توسعه جانشین 812 هستند و احتمالاً این خودرو فاقد قوای محرکه هیبریدی خواهد بود. البته حتی فراری هم از رعایت استانداردهای سختگیرانه آلایندگی مصون نیست و بنابراین باید خودش را با وضعیت کنونی دنیای خودرو تطبیق دهد.
اما آینده برای این خودروساز قطعاً بدون آلایندگی است. سهم محصولات بدون آلایندگی فراری تا پایان دهه جاری میلادی به 40 درصد خواهد رسید و انتظار میرود 40 درصد دیگر نیز دارای قوای محرکه هیبریدی باشند بنابراین تنها 20 درصد خودروهای اسب رقصان مارانللو در پایان دهه جاری میلادی از پیشرانه بنزینی استفاده خواهند کرد. اگرچه به نظر میرسد دوران خوش محصولات بنزینی فراری به پایان میرسد اما شاید استفاده از سوختهای مصنوعی یک راهحل برای ادامه تولید چنین محصولاتی باشد. بندیتو وینیا مدیرعامل فراری قبلاً گفته بود هنوز کارهای زیادی هست که باید با خودروهای درونسوز انجام داد. او خاطرنشان میسازد:
شما میتوانید یک خودرو را با سوختی که طبیعی است برانید. من فکر میکنم این دو باهم بسیار سازگار هستند و این موضوع استراتژی ما را تقویت میکند