فراری پیشرانه‌های درون‌سوز را پس از سال 2035 هم حفظ خواهد کرد

پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 15:30
مطالعه 3 دقیقه
Ferrari-1
به گفتهٔ مدیرعامل فراری، به لطف توسعهٔ سوخت‌های مصنوعی که سریع‌تر از حد انتظار پیش می‌رود، پیشرانه‌های درون‌سوز می‌توانند پس از سال 2035 هم به...
تبلیغات

به گفتهٔ مدیرعامل فراری، به لطف توسعهٔ سوخت‌های مصنوعی که سریع‌تر از حد انتظار پیش می‌رود، پیشرانه‌های درون‌سوز می‌توانند پس از سال 2035 هم به حیات خود ادامه دهند.

طی چند سال گذشته، دولت‌ها و سیاسیون به دنبال ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز از سال 2035 بوده‌اند. این تصمیم بیشترین لطمه را به برندهایی مثل فراری میزند که شخصیت اصلی محصولات آن‌ها بشدت به پیشرانه‌های قدرتمند V8 و V12 وابسته است. بااین‌حال، پیشرانه‌های درون‌سوز درصورتی‌که از سوخت‌های سازگار با محیط‌زیست استفاده کنند می‌توانند پس از سال 2035 نیز همچنان به حیات خود ادامه دهند.

البته فراری قصد دارد اولین محصول الکتریکی خود را در سال 2025 معرفی کند و تا سال 2030 به هدف کربن خنثی دست یابد اما به گفتهٔ مدیرعامل شرکت «بندیتو وینیا» به لطف توسعهٔ سوخت‌های مصنوعی که سریع‌تر از حد انتظار در حال انجام است، پیشرانه‌های درون‌سوز هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن خواهند داشت:

چند هفته پیش بحثی در مورد پذیرش سوخت‌های مصنوعی شکل گرفت که من فکر می‌کردم این اتفاق در سال 2025 یا 2026 رخ دهد. این برای ما بسیار خوب است زیرا می‌توانیم خودرویی با سوخت خنثی به بازار بفرستیم

در مورد این استراتژی فراری اما اطلاعات بسیار کمی اعلام شده و هرچند مشخص است که این شرکت به توسعهٔ پیشرانه‌های درون‌سوز ادامه خواهد داد اما هنوز جزئیاتی در این رابطه ارائه نکرده است. وینیا صرفاً می‌گوید فراری به عرضهٔ خودروهای هیبریدی، الکتریکی و درون‌سوز ادامه خواهد داد. این برند اهل مارانلو همچنین در مورد اولین محصول الکتریکی خود هم بسیار رازداری کرده است. وینیا سال گذشته در مصاحبه‌ای با تاپ گیر صرفاً این خودرو را یک فراری واقعی توصیف کرد. وی این هفته نیز اظهار داشت که تأمین‌کنندهٔ قطعات اولین خودروی الکتریکی فراری مشخص شده‌اند و این ماشین تقریباً آمادهٔ معرفی است.

اتحادیهٔ اروپا قصد دارد پس از سال 2035 فروش خودروهای درون‌سوز را ممنوع کند اما با توجه به مذاکراتی که اخیراً صورت گرفته است، بند جدیدی به این قانون اضافه می‌شود که اجازهٔ فروش خودروهای درون‌سوز را خواهد داد به‌شرط آنکه فقط با استفاده از سوخت مصنوعی کار کنند. این یعنی پیشرانه‌های کنونی باید برای مطابقت با قوانین جدید موردبازنگری قرار گیرند. بااین‌حال، فراری اعلام نکرده است که پیشرانه‌های V6 و V8 خود را برای استفاده از سوخت مصنوعی به‌روزرسانی خواهد کرد یا توسعهٔ پیشرانه‌های جدیدی را در نظر دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.