هنرنمایی فراری KC23 در پیست را تماشا کنید!

جمعه 24 شهریور 1402 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
ferrari-kc23
محصول سفارشی و تک ساخت فراری با نام KC23 که در فستیوال سرعت گوودوود معرفی شد، حالا راهی پیست شده تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد.
تبلیغات

این شاهکار مخصوص پیست از پانل‌های بدنه آیرودینامیکی سود می‌برد و ایتالیایی‌ها با انتشار ویدئویی چنین چیزی را برجسته کرده‌اند. فراری KC23 بر اساس فراری 488GT3 شکل گرفته است تا همه‌چیز را وارد سطح جدیدی کند. استایل این خودرو از کانسپت ویژن گرن توریسمو و هایپرکار استقامتی 499P الهام گرفته اما بی‌شک برجسته‌ترین ویژگی طراحی آن درب‌های پروانه‌ای است که بر خاص بودن خودرو تأکید دارد.

این هیولای پیست محور تغییرات زیادی را نسبت به 488GT3 Evo تجربه کرده و آیرودینامیک فعال آن جزو موارد قابل ذکر خواهد بود. پانل‌های بدنه فعال و قابل حرکت باعث کنترل جریان هوا می‌شوند تا با عملکرد خودرو را بهبود بخشند. KC23 همچنین بجای آینه‌های سنتی از دوربین‌های جانبی استفاده می‌کند تا نه تنها میدان دید بهتری داشته باشد بلکه جریان هوا نیز به خوبی از اطراف بدنه عبور کند.

خودروی موردبحث به‌صورت استاندارد با رینگ‌های 18 اینچی و لاستیک‌های چسبان معرفی شده اما می‌توان رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی در جلو و 22 اینچی در عقب را برای جذابیت بیشتر در زمان نمایش به عموم استفاده کرد. البته همان‌طور که گفته شد KC23 اجازه تردد در معابر عمومی را ندارد و برای پیست تولید شده است. داخل کابین نیز پیکربندی مسابقه‌ای GT3 Evo حفظ شده و از جمله ویژگی‌های شاخص آن می‌توان به صندلی‌های مسابقه‌ای، رول کیج کامل و غربیلک فرمان مسابقه‌ای با 16 کنترل مشابه خودروهای فرمول یک اشاره کرد. در حقیقت تمرکز اصلی فراری ارائه بهترین تجربه رانندگی با این خودرو بوده است. ایتالیایی‌ها اشاره‌ای به مشخصات فنی و پیشرانه KC23 نکرده‌اند اما به احتمال زیاد پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی 488GT3 Evo در این هیولا بکار رفته است که در 488GT3 قدرت 600 اسب بخار را در دور 7 هزار پیشرانه تولید می‌کند. البته بسته به نوع خودرو و کاربری آن می‌توان قدرت بیشتری را از این نیروگاه آهنین استخراج کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.