لافراری آپرتا چیتا موتورز، فراری دست‌ساز ایرانی

پنج‌شنبه 3 اسفند 1402 - 11:18
مطالعه 3 دقیقه
Laferari-1
یک شرکت ایرانی بنام چیتا موتورز اقدام به ساخت رپلیکای دقیقی از فراری لافراری آپرتا کرده است. در این خودرو از پیشرانه تقویت‌شده نیسان ماکسیما...
تبلیغات

یک شرکت ایرانی بنام چیتا موتورز اقدام به ساخت رپلیکای دقیقی از فراری لافراری آپرتا کرده است. در این خودرو از پیشرانه تقویت‌شده نیسان ماکسیما استفاده شده است.

ساخت خودروهایی مشابه مدل‌های مشهور و گران‌قیمت جهان توسط شرکت‌ها و افراد متفرقه در دنیا موضوعی مرسوم است و نمونهٔ آن را قبلاً در کشورمان هم با لامبورگینی مورسیه‌لاگو دست‌ساز که در سال 1397 معرفی شد دیده‌ایم. به این خودروها رپلیکا (Replica) گفته می‌شود. حال شرکتی بنام چیتا موتورز در تالار همایش بین‌المللی صداوسیمای تهران در حضور معاون وزارت صمت رسماً از فراری لافراری دست‌ساز خود رونمایی کرده است. این شرکت در سال 1398 با هدف طراحی و ساخت خودروهای سوپراسپرت در مشهد تأسیس شده است.

لافراری اولین محصول چیتا موتورز محسوب می‌شود و از آن به‌عنوان قوی‌ترین بازطراحی لافراری در جهان یاد شده است. این پروژه توسط تیم شش‌نفره چیتا موتورز انجام شده و طی آن بیش از هزار قطعه با استانداردهای بین‌المللی طراحی و ساخته شده است. این شرکت برای لافراری دست‌ساز خود نسخهٔ آپرتا یا روباز این خودرو را انتخاب کرده است. این نسخه اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 رونمایی و فقط 210 دستگاه از آن ساخته شد. سیستم شاسی لافراری چیتا موتورز طی یک پروژه مستقل طراحی و تولید شده و جنس ورق شاسی از آلیاژ خاصی است. تمامی فاکتورهای اساسی در طراحی شاسی، ازجمله خمش، پیچش، ضریب شکست و ... با استفاده از پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای طراحی موردبررسی قرار گرفته است. پروژه ساخت این خودرو بیش از 11 هزار ساعت زمان برده است.

به گفته شرکت ایرانی، این پروژه با حداکثر میزان داخلی‌سازی انجام شده است. به‌عنوان‌مثال، چراغ‌های عقب و شبکه‌های لانه‌زنبوری خودرو در نمای عقب و جلو توسط شرکت چیتا موتور ساخته شده‌اند. علاوه بر این، تمامی ادوات داخلی ازجمله صندلی‌ها، کمربندها، کنسول میانی و کلیدها طبق نمونه اصلی توسط این شرکت ایرانی ساخته شده‌اند. بدنه این خودرو از فیبر کربن بوده و طراحی سقف بازشوی آن مشابه نمونه اصلی است. همچنین، ورودی‌های هوا نیز در این خودرو مانند نمونه اصلی طراحی شده‌اند.

در سینهٔ لافراری آپرتای ایرانی اما بجای نیروگاه 6.3 لیتری V12 اصلی لافراری، نسخهٔ تقویت‌شدهٔ پیشرانهٔ 3 لیتری V6 نیسان ماکسیما قرار گرفته است که 300 اسب بخار قدرت دارد. البته به گفتهٔ چیتا موتورز، به دلیل محدودیت‌ها برای دریافت مجوز، فعلاً به‌طور موقتی از این پیشرانه استفاده شده و اقدامات اولیه برای وارد کردن پیشرانه‌ای مناسب این خودرو با قدرت 600 اسب بخار در حال انجام است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.