فراری SF90 هیبرید در برابر نیسان GT-R تیون شده، نبردی نفسگیر و هیجانانگیز!
فراری SF90 هیبرید را میتوان یکی از خاصترین محصولات چند سال اخیر این خودروساز دانست. از بین راههای متنوع موجود برای تولید یک خودروی سوپر اسپرت، فراری الکتریکی سازی را انتخاب کرده و سه پیشرانه الکتریکی SF90 استراداله باعث می شوند این خودرو قویترین محصول جادهای تاریخ فراری باشد. این هیولای دوستداشتنی در جدیدترین ویدئوی کانال کار واو در برابر یک دستگاه نیسان GT-R بهشدت تیون شده قرار میگیرد.
گودزیلای یاد شده به لطف تغییرات شرکت JM قدرت 1000 اسب بخاری تولید میکند. پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی نیسان به لطف بهبودهای موجود گشتاور 1150 نیوتون متری را ارائه خواهد کرد. فراری نیز از دل پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری و سه پیشرانه الکتریکی خود قدرت 1000 اسب بخاری را بیرون میکشد اما گشتاور 800 نیوتون متری آن کمتر از رقیب ژاپنی است. البته فراری با وزن 1570 کیلوگرمی خود سبکتر از GT-R با وزن 1750 کیلوگرم خواهد بود.
به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، در درگ اول نبردی نزدیک را از همان ابتدا شاهد هستیم اما GT-R در ادامه پیش میافتد. مسابقه دوم هم شرایط مشابهی دارد و با اینکه فراری SF90 هیبرید لانچ بهتری دارد اما اوضاع تغییر نمیکند. GT-R سریعتر بوده و مسافت 400 متر را در 9.5 ثانیه طی میکند درحالیکه فراری دو دهم ثانیه کندتر است.
این دو خودرو در درگ های رولینگ نیز حضور مییابند. این بار فراری میدرخشد و احتمالاً بوست پیشرانه الکتریکی باعث برتری آن می شوند. در هر دو مسابقه فراری شتاب گیری بهتری دارد اما نیسان پس از استارت فاصله را کمتر میکند ولی با فاصلهای بسیار نزدیک قافیه را به فراری میبازد. البته در سومین درگ رولینگ این GT-R است که میدرخشد. تست ترمز نهایی یک سورپرایز بزرگ دارد و آن اینکه GT-R سنگینتر و قدیمیتر در فاصله کوتاهتری نسبت به فراری متوقف میشود. مالک این گودزیلای تیون شده ترمزها را با نمونه کربن سرامیکی تعویض کرده است.