فراریمک لارن

 آزمون درگ؛ فراری SF90 استرادله در برابر مکلارن ۷۶۵LT

سوپراسپرت‌های مدرن مکلارن و فراری در یک تست درگ، رقابت کردند. این خودروها از نظر پیشرانه و توانایی فنی، متفاوت هستند.

فراری SF90 استرادله، قوای محرک پلاگین هیبرید دارد. این سوپراسپرت از موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری با قدرت ۷۷۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند که به‌تنهایی، برای شتاب‌گیری کافی به نظر می‌رسد؛ اما سه موتور برقی هم روی SF90 نصب شده است تا مجموع قدرت به ۹۸۶ اسب‌بخار با نهایت گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر برسد. این مدل در مقایسه با لافراری، ۳۷ اسب‌بخار قدرت بیشتر و ۱۰۰ نیوتن‌متر افزایش گشتاور دارد.

فراری اس اف 90

فراری SF90 استرادله دارای ۳ موتور برقی است که یکی در عقب و ۲تا در جلو با مجموع قدرت ۲۱۷ اسب‌بخار، هماهنگ با قدرتمندترین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر در تاریخ فراری، تنظیم شده‌اند. در آزمون‌های غیررسمی، سرعت‌گیر صفر تا صد کیلومتربرساعت SF90 استرادله، ۲/۲ تا ۲/۴ ثانیه اندازه‌گیری شده است.

مکلارن 765 ال تی

هم‌اکنون، مدل ۷۶۵LT گران‌ترین محصول تولید انبوه موجود در سبد مکلارن است. این خودرو، نسخه‌ای ارتقا یافته از ۷۲۰ محسوب می‌شود اما علاوه‌بر بدنه‌ی کشیده‌تر، تجهیزات فنی متفاوت نیز دارد.  مک‌لارن ۷۶۵LT مثل مدل ۷۲۰ از پیشرانه‌ی چهارلیتری تویین‌توربوشارژ V8 استفاده می‌کندتا قدرت ۷۵۴ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر داشته باشد. به‌لطف تمام تغییرات فنی، ۷۶۵LT در ۲/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و ۷/۲ ثانیه زمان لازم می‌برد تا از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

آستانه قیمت فراری SF90 استرادله، ۵۰۷ هزار دلار است؛ درحالی‌که مکلارن ۷۶۵LT،  به قیمت ۳۷۵ هزار دلار فروخته می‌شود. روی کاغذ، فراری نسبت به مکلارن برتری فنی دارد؛ اما شرایط این خودروها روی پیست در مسیر مستقیم، برنده‌ی واقعی را مشخص می‌کند.

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (431 ديدگاه)

    همیشه با خودم میگفت مهندسان پورشه چرا توربو نذاشتن رو ۹۱۸(با ف.ش دادن) و وقتی اس اف ۹۰ اومد فهمیدم درست فکر میکردم اینو در مورد تک دیفر بودن رگرا و تک دنده بودنش هم فکر کردم یا مثلا سوپر شارژر نذاشتن دوکاتی اینا چیزایی هستن که هیچ توجیهی ندارن و بهانس همش

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
    1. امین

      ۲۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (431 ديدگاه)

      یه چیز دیگه هم این که چرا امثال مثلا مکلارن مثلا دارم میگم دروغ میگن و ۰ تا ۲۰۰ ۷۶۵ حدود نیم ثانیه بیشتر از پی وان مطرح شده ولی پی وان تو درگ پشم ۷۶۵ هم نیست و ۰ تا ۲۰۰

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
    2. abdi_mahdi

      ۲۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (497 ديدگاه)

      در مورد ۹۱۸ قطعا توجیهی هست ماشینی با اون تکنولوژی مهندسانش توجیهی نداشته باشن واسه کارشون؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  2. تعادل

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    فراری و مک لارن فقط بلندن ماشینای الکی گرون تولید کنن
    اگه راس میگن ماشینای خوب و ارزون مثل فولکس واگن بسازن
    گرون فروشی که هنر نیس

    موافقم ۴
    مخالفم ۷۱
    1. GT

      ۲۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1454 ديدگاه)

      طنز های شما فوق‌العاده هست 👌🤣😂

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۲
    2. جناب ایکس

      ۲۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1343 ديدگاه)

      یکم تعادل داشته باش تعادل جان

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
    3. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

      ۲۷ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      ببین
      حتما بهش میگم😑

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
    4. جواد

      ۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (29 ديدگاه)

      اصلا چرا فولکس واگن ماشینهای چینی بهترین الگو هستن😂

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  3. نوید محمد

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    آقای اشتری تازه دوماد هستند.
    انشالله زندگی خوشبخت و موفقی داشته باشید

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۳
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (338 ديدگاه)

      ممنون از لطف شما، البته چهار ساله ازدواج کردم 🙂

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۱
      1. امین

        ۲۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (431 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂😂😂😂

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۰
      2. Sam

        ۲۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (16 ديدگاه)

        شباهت عجیبی به پارسا داره🙄🙄🤔

        موافقم ۰
        مخالفم ۶
    2. جناب ایکس

      ۲۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1343 ديدگاه)

      شما پدر زن ایشون هستید که میدونید؟ یا باجناغ😂😂🤙🤙😂😂

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. محمد امین

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1893 ديدگاه)

    من درگ تایمز رو قبول‌ دارم و بیشتر درگ هاشون واقعا یه سنگ محک برای اون ماشین محسوب میشه ، مخصوصا درگ های بین سوپر کارهای بالا رده و شرایط پیست هاشون استاندارد هست ….ولی
    بعضی از درگ های بروس ، نتیجه های جالبی دارن
    توی همین کانال چهار یا پنج بار بین ۷۶۵ و sf90 درگ برگزار شد در شرایط مختلف در پیست های متفاوت ، و sf90 با فاصله ی چند ماشین گپ باز می‌کرد … و توی کانال های دیگه هم برتری sf90 توی درگ دیده شده بود ..
    اما توی این درگ ، توی هر سه مرحله‌ میلی‌متری پابه پای هم رفتن و جالب بود که ۷۶۵ که rwd هم هست توی سرعت های پایین تر و صفر تا صد ادونتج داشت نسبت بهsf90  که عملا غیر ممکن هست
    در خوش‌بینانه ترین حالت باید گفت که یه سری تیون ها در لانچ کنترل و کنترل‌ کشش این ماشین انجام شده و کامپوند لاستیک ها هم باید خاص باشه و مطمئنا قدرت موتور هم بالاتر رفته ، آخه مگه میشه این ۷۶۵ سبز خوشگل  استوک بمونه
    کاری به نتایج ندارم ، ولی این فیک بودن  کانال درگ تایمز رو نشون میده که یه بار نتایج یه جور هست و یه بار بشدت برعکس و دگر گون …
    قبلا هم  از این طور نمونه  ها دیده شده توی این کانال
    و البته که حدود ۳۰۰ کیلوگرم اختلاف وزن دارم این دوماشین

    دم آقای اشتری هم گرم ، خیلی سریع درگ رو پوشش دادین 🙏

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۰
    1. SF90 STRADALE

      ۲۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3590 ديدگاه)

      محمد امین جان
      این درگ به واقعیت خیلی نزدیک بود
      مکلارن زمان معرفی ۷۶۵LT گفت بود این ماشین ۱/۴ مایل رو زیر ۱۰ میره و در حالت کاملاً استوک ۹.۹ ثبت کرد
      حالا هم بروکس با یه تعویض لاستیک (Toyo R888) ۰.۴ ثانیه رکورد رو بهبود داد و باید گفت کاملاً منطقیه
      نکته قابل توجه درباره SF90 استراداله این هست که لانچ های فوق العاده ای داره و بارها اینو ثابت کرده
      در برابر ریماک نورا ، تسلا مدل S پلاد و بوگاتی شیرون که همشون نسبت به SF90 استراداله برتری داشتن بازم مغلوب لانچ های وحشتناک این نماد تکنولوژی فراری شدن
      منتظرم ببینم نسخه ویژه SF90 استراداله که فراری داره روش کار میکنه چی از آب در میاد

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
  5. [email protected]!n

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2125 ديدگاه)

    درسته ۷۶۵ یه ورژن تیون شده از ۷۲۰ هست اما واقعا بی نقصه.
    درسته تکنولوژی های پیچیده فراری رو نداره اما کم نمیاره و پا به پا میاد.

    باید برای انگلیسی بلند شد و دست زد 👏👏

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۴
  6. Shirko

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (185 ديدگاه)

    به نظرم با ۲۰۰ اسب بخار کمتر ، مکلارن برندست .

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴
    1. محمد امین

      ۲۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1893 ديدگاه)

      قدرت واقعی ۷۶۵ ، حدود ۸۵۰ اسب هست و حدود ۳۰۰ کیلوگرم هم سبکتره، البته فراری ۴wd هست که تاثیر قابل توجهی داره

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳
    2. majalleh_fastcar

      ۲۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من قبول ندارم چون فراری نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم سنگین تره

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
  7. APL

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (67 ديدگاه)

    ببخشید از سه درگ چنتاشو ۷۶۵ برد؟
    متوجه نشدم

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  8. SF90 STRADALE

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    بسیار نزدیک و هیجان انگیز ….
    لذت بردیم از درگ سلاطین سوپر اسپرت ها
    با توجه به تعویض لاستیک ۷۶۵LT بازم این SF90 استراداله بود که با لانچ های دیوانه وار خودش و تعویض دنده های سریع ، حریف سرسخت خودشو شکست داد

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۶
  9. یک کاربر

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    تابحال ایا شده از خودتان بپرسید چرا ما دوست داریم ماشینی سرعتش شتابش بیشتر باشه،؟ این نهایت انتهایش کجاست؟ ریشه اش چیه؟

    الان تسلا ماشینی ادعا میکنه آزمایش کرده که سرعت ۰ تا ۱۰۰ اون ۱ ثانیه هست. از حدی دیگر این شکستن رکوردها بی معناست و غیر ممکن . چون سرعت واکنش انسان از یه حد و مرزی تجاوز نمیکنه . همون که پا را به پدال بچسبانیم چند دهم ثانیه طول میکشه. همان تصمیم به اجرای شتاب خودش یک زمانی میخواهد

    منظورم اینه این شتاب سریعتر چه کاربردی و اهمیتی توی دنیای واقعی داره ؟ ایا مثل گوشی های سامسونگ که اعداد مگاپیکسل دوربین هاش زیاد میشه بازی با اعداد نیست . ما دچار جنون اعداد شدیم

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۳
  10. AMG GT R

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1071 ديدگاه)

    این دوتا رقیب هم نیستند واقع فراری sf90 رقیبی براش نیست
    چرا
    چون نزدیک ترین سوپر اسپرت با مشخصات sf90 والهالا هست که بیشتر از دوبرابر قیمت داره

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  11. MC20

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (923 ديدگاه)

    یک کاربر عزیز … این بحثی که شما مطرح کردی پیچیده ترین علم دنیاست که در عین حال ریشه در ساده ترین رکن نهفته در خلقت دنیا و مخلوقات عالم داره … خیلی رک بخوام بگم درک سطوح مختلف معنا از عهده تقریبا بیشتر افراد در دنیا خارجه … در عین حالی که همه مردم دنیا هر روز ، نادانسته ، با این سطوح معنا ، دست به گریبان هستند … اما نمی دونن … اما ، خلاصش میشه همون حرف خود شما که گفتی و درسته … که انسان در دوره زمونه ما ، متاسفانه به جنون هر چه بیشتر بهتر و هر چه زودتر بهتر ، مبتلا شده …این هم علت های زیادی داره … که البته از حوصله جمع خارجه … فقط بگم از دوره رنسانس به این ور علم حقیقی از دسترس مردم عادی دور نگه داشته شده و با علم واقعی به مردم آدرس غلط دادن … الان تقریبا حدود ۶۰۰ سال هست که به صورت مزمن … و از بعد از انقلاب صنعتی اول ، حدود ۲۶۰ سال هست که به صورت سریع و فشرده و هرروزه ، مردم عادی رو دارن به مصرف گرایی و نابود شدن تدریجی تشویق کرده و سوق میدن … منتها در لفافه های دوست داشتنی و شیرینی ، مثل قدرت بیشتر ، سرعت بیشتر ، حجم بیشتر ، سطح بیشتر ، عمق بیشتر ، ارتفاع بالاتر ، شتاب بیشتر ، تلاش کمتر ، اراده کمتر و دقت کمتر ، حوصله کمتر و … اما در عین حال ، مثل همیشه ، جواب در طبیعت نهفته هست … ولی متاسفانه مردم نمی بینن … و اون جواب هم تعادل هست … برای مثال ، تعادل شتاب در طبیعت … عدد ۴ ثانیه است که می تونه برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ در دنیای خودرو مد نظر قرار بگیره …اما حالا اگر ما با جنون … از نقطه تعادلی رد بشیم و این رو به ۳ ثانیه یا ۲ ثانیه ، برای ۰ تا ۱۰۰ کاهش بدیم … اون وقت لذت شتاب گرفتن ( درک زمان ، به کوتاهترین مقدار ممکن ) ، از بین میره …درست همون طور که کند بودن شتاب ۰ تا ۱۰۰ مثلا ۱۲ ثانیه ، برای ما آزاردهنده است …اگر زودتر از اون که ذهن ما ارضا بشه هم اگر به ۱۰۰ کیلومتر برسیم … باز هم لذتی نبردیم … چون گذر زمان شتاب گیری رو حس نکردیم … یعنی هنوز نرفته ، رسیدیم … و این نچشیدن مزه طی کردن طول مسیر … ما رو که ارضا نشدیم … اذیت میکنه … بعضی از شهربازی های دنیا ، برای بعضی از دستگاه هاشون ، اون لذت تعادلی رو کشف کردن و مردم رو با اون اعداد و ضرایب طراحی و نسبت ها … راضی و معتاد به لذت هیجان ، میکنن … ارادت …

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
    1. جناب ایکس

      ۲۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1343 ديدگاه)

      👏👏👏عالی بود. از دید خیلی جالبی برسی کردی.

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. MC20

        ۲۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (923 ديدگاه)

        لطف داری دوست من … 🙏

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

      ۲۷ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      بگو حال کردن بجا …..
      و اینکه عالی

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. MC20

        ۲۷ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (923 ديدگاه)

        یک کاربر ، در کامنتش پرسید ریشه اش کجاس؟ مجبور شدم توضیح بدم
        و اینکه مرسی از لطفت عزیز 🙏

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. بهمن

      ۲۷ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (26 ديدگاه)

      خوب بود . ممنون

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. MC20

        ۲۷ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (923 ديدگاه)

        ممنون از لطف شما دوست عزیز 🙏

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  12. Hamid

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2169 ديدگاه)

    باح باح!
    چقدر هم سریع قرار داده شد دمتون گرمممممممممممممممم
    (البته من به آقا شاهین گفتم! گویا جناب اشتری پیشدستی کردن و سریع تر قرار دادن!)
    مسابقه واقعا نزدیک بود و اعداد هم کاملا منطقی …
    هر دو واقعا سریعن …

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  13. M.Kazem.K

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (773 ديدگاه)

    عجب درگی بود 😐🤯🤯🤯🤯 اختلاف واقعا در حد تار مو بود !!! ولی بنظرم برنده اصلی ۷۶۵ هست ، با قدرت کمتر ، برتری فراری در محور محرک و داشتن سه موتور الکتریکی فراری وقتی بتونه اینطوری پا به پای فراری بیاد یعنی مهندسای مک لارن به معنای واقعی کلمه یه شاهکار ساختن !!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
    1. محمد امین

      ۲۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1893 ديدگاه)

      لاستیک هاش متفاوت بودن
      اینم در نظر بگیر که ۳۰۰ کیلوگرم سبکتره

      موافقم ۷
      مخالفم ۴
      1. Hamid

        ۲۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2169 ديدگاه)

        سلام
        اینم درنظر بگیرید که فراری ۴ چرخ متحرک + ۲۰۰ اسب بیشتر + هیبریدی هست …
        خداییش اون ۳۰۰ کیلو دیده میشه ؟!

        کاری ندارم … به هر حال چیزی که مشخصه اینه که فراری سریع تره! خصوصا توی پیست … اما چیزی از ارزش های مک لارن کم نمیشه …
        با ساختن یه شاهکار جدید ، شاهکار های دیگه بی ارزش نمیشن!

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۰
        1. MC20

          ۲۶ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (923 ديدگاه)

          حمید جان سلام . . . با شما موافقم . . . اتفاقا ، به این صورت که چیزی از ارزش های فراری کم نمی شه . . . به ارزش های مک لارن ، اضافه می شه . . . با این شاهکاری که ساخته . . . ارادت داداش . . .

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
        2. محمد امین

          ۲۶ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1893 ديدگاه)

          حمید جان من که نگفتم مکلارن برتری فنی داره…
          منظورم این بود که فراری در کنار ۴wd بودن و قدرت بیشتر… حدود ۳۰۰ کیلوگرم وزن بیشتری داره که کاملا تاثیر گزار هست ، یعنی حدود ۳۰ تا گونی برنج وزن فراری بیشتره!! و نمیشه گفت روی کاغذ همه چیز به نفع فراری هست ، تازه موضوع لاستیک هم خیلی تاثیر گزاره ، مکلارن با این لاستیک ها چسبندگی خیلی بیشتری توی چرخ های عقبش داره ‌.‌…
          به هر حال روی کاغذ این دو ماشین خیلی بهم نزدیک هستن
          فراری ، قدرت بیشتر و ۴wd
          مکلارن ، وزن خیلی کمتر و لاستیک حرفه ای تر

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۲
        3. دانیال_Surrey،England

          ۲۶ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2522 ديدگاه)

          این دوستمون هیچوقت عادت نداره بیاد بگه فلان رقیب بهتره از فراری و…
          بالا هم گفته ۷۶۵ تیون شدس!!
          که این هم جوکه،هم غیر مستقیم به مهندسی بالای مک لارن اعتراف کرده.
          همین ۷۶۵ تو کانال هنسی هم همین زمانو ثبت کرد لابد اونم تیون شدس؟؟
          من بارها گفتم اگر پولی که سرمایه گذارا میلیاردی تو امثال ریویان و کلا استارت آپ های الکتریکی میریزن تو مک لارن سرمایه گذاری کنن مک لارن تا سال ۲۰۳۰ تا ۳۵ به راحتی رقباشو پشت سر میزاره.
          یادمون نمیره که فراری تلاش زیادی کرد که با امثال f8 بتونه ۷۲۰ رو بگیره که موفق نشد و همچنان عنوان بهترین سوپر کار بنزینی دنیا در دست مک لارن باقی خواهد موند.

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۳
        4. Hamid

          ۲۶ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2169 ديدگاه)

          قربونت MC20 جان …
          نمیشه ریپلی زد دیگه …

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        5. محمد امین

          ۲۶ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1893 ديدگاه)

          دانیال جان ، اتفاقا این مشکل شما هست که قبول نمیکنی …. فقط میگی که sf90 قوی تر هست و هیبرید هست و گشتاور انی و…..
          نمیگی که مکلارن هم ۳۰۰ کیلوگرم سبکتره ، و لاستیک های چسبنده تری داره و ….. ۳۰۰ کیلوگرم وزن یه کوه محسوب میشه در این سطح رقابت
          من بحث نمی‌کنم، حداقل ده تا درگ هست که خیلی هاشون هم توی همین پیست بودن و با همین ماشین ها …لانچ مکلارن و فراری هم توی اکثرشان خوب هست ولی نتایج کاملا متفاوت هست
          نکته ی بعدی هم این هست که سرمایه گزار ها هر جا که متوجه سود آوری و برندینگ بشن ، سرمایه گزاری میکنن ، و مکلارن یه برند قدیمی و با سابقه هست و هشت بار قهرمانی جهانی فرمول یک رو داره ، و اگر بعد از ۶۰ سال از نظر مالی مشکل داره مربوط به خودش میشه
          فراری هم جواب ۷۲۰ رو خیلی وقت پیش داد با ۴۸۸ پیستا دقیقا توی همون سال ، اگر ۷۲۰ توی درگ ۰.۱ ثانیه سریع تر باشه ، فراری توی پیست ۱ ثانیه حداقل جلوتره ، درصورتی که ۷۲۰ قدرت بیشتری داره در واقعیت ولی باز هم داستان همین شکل هست
          Sf90 فعلا توی درگ از سریع ترین درگستر مکلارن سریع تره چه توی خیابان و چه پیست درگ ، و توی پیست های که تایم زده و مکلارن سنا هم تایم زده ، از سریع ترین پیست محور مکلارن هم سریع تر بوده به هر شرایط
          در حال حاضر هر جور حساب کنی سطح فراری بالاتر هست، چه محصولات جاده ای و چه کلاس های مسابقه ای و چه فروش و سبد محصولات‌
          این صحبت ها هم جنبه ی علمی و اطلاع رسانی داره و ا‌گر کسی خواست‌ ریپلای کنه ، باید مثال نقضی پیدا کنه و صحیحش رو توضیح بده، در غیر این صورت یه قبول کردن منطقی مسئله کافی هست

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۷
        6. مازیار

          ۲۶ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1071 ديدگاه)

          محمدامین عزیز
          میشه لطفا بفرمائید ۴۸۸ در کدوم پیست و با چه تایمی از ۷۲۰ سریعتر بوده؟
          و مهمتر از اون
          میشه لطفا بفرمائید اس اف ۹۰ در کدوم پیست و با چه تایمی از سنا سریعتر بوده؟
          متشکرم

          موافقم ۴
          مخالفم ۴
        7. دانیال_Surrey،England

          ۲۶ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2522 ديدگاه)

          مک لارن با لاستیک های استوک هم همین تایم و تایم بهتره ۹.۳ رو ثبت کرده که هنوز sf نتونسته.
          ..
          بحث سرمایه گذاری هم اکثرا متاستفانه میخوان کل مک لارن رو صاحب بشن.
          نمونه ی چند سال پیشش اپل بود،مک لارن هم همون سال اعلام کرده بود که ما از این دست مذاکرات برای خرید زیاد داریم.
          یا جدیدا یه کنسرسیوم چینی یا آئودی و…
          الانم دقت کنی هیچ سوپراسپرت سازی مستقل نیست،فراری هم چندساله مستقل شده.
          استون هم به لطف شاسی بلند سازی و خوش شانسی خرید استرول سرپا موند،دیگه نمیتونی بگی که استون از مک لارن پرافتخارتر بوده و ماشینای بهتری میسازه و…
          من میگم بدشانسی.
          البته چقدر خوب میشد رسانه ها((خارجی)) که سریع شایعه خرید مک لارن رو پوشش دادن آمار سودآوری نیمه اول سال مک لارن هم پوشش میدادن،که عجیب این حرکاتشون!!
          ..
          برادر این هزار بار.
          پیستا رقیب ۷۲۰ نیست کلاس کاریشون متفاوته.
          فراری برای پر کردن خلاء اومد اف۸ رو داد بیرون که چندان درخشان نبود.
          در حال حاضر ۷۲۰ هیچ رقیب خاصی نداره.
          همینطور sf.
          ..
          کلا دوتا تایم معتبر هست از سنا و sf یکیش یکی از پیست های اتوکاره که بیشتر سرعتیه تا فنی که sf با اختلاف ۲دهم سریع تره.
          یک تایم رسمی دیگه((پیست anglesey coastal )) هم برای مقایسه هست که میشه اشاره کرده تو بخش جایزه best drivers car امسال اتوکار بود((که پورشه gt3 برنده شد))که فراری sf تایم ۱:۱۱.۱ رو زده که از پیستا هم کندتره که تایم پیستاهم اگه اشتباه نکنم توسط مجله evo زده شده بود که میشه گفت رسمیه.
          پس کلا یک تایم رسمی وجود داره اونم تو اتوکار که زده شده.
          نمیشه گفت تو پیست سریع تره.
          ..

          موافقم ۸
          مخالفم ۷
        8. مازیار

          ۲۶ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1071 ديدگاه)

          من به عنوان فن مک لارن هیچ وقت مشخصا نگفتم که سطح مک لارن از فراری بالاتره بیشترین حرفم این بود که در یک دهه اخیر مک لارن خیلی خوب ظاهر شده
          اما حالا که شما مشخصا میگی سطح فراری از مک لارن بالاتره اجازه بده عرض کنم که در حال حاضر بارز ترین و رایج ترین آرایش سوپراسپرت ۸ سیلندر توربو موتور وسط هست که در این مورد فراری یک پله از مک لارن پایین تره (گمون نکنم در مورد برتری سنا و ۷۶۵ به پیستا و تریبوتو بحثی وجود داشته باشه ) و هر وقت مدلهای هیبرید از هر دو طرف متداول شدن اونوقت میشه به مقایسه اونها هم پرداخت

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
        9. محمد امین

          ۲۶ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1893 ديدگاه)

          حرف هاتون در مورد سرمایه گزاری و سود آوری، قابل قبول هست ، ولی نمیشه اسمش رو بدشانسی گذاشت، بحثش خارج از این سایت هست و بهتره ازش بگزریم ، ولی باید بگم که آستون مارتین کار هایی رو کرد که مکلارن نکرد
          و در مورد حرفتون که راجب تایم چهارصد متر ۷۶۵ صحبت کردین ، اگر اشتباه نکنم یه بار با لاستیک های استوک تایم ۸.۵ هم زده و کاملا موافقم
          اگر f8 رو هم بردارن و توی باکش دو لیتر بنزین بریزن و مود موتورش رو هم بالاتر ببرن و با لاستیک های خاص و ریمپ و….. قطعا همون تایم هایی رو میزنه که یه زمانی با ۷۲۰ میزدن و دیگه هیچوقت دیده نشد
          دقیقا سال ۲۰۱۷ که ۷۲۰ معرفی شد ، ۴۸۸ پیستا هم با همون حدود قیمت تقریبا معرفی شد و رقیب همدیگه هستن ، و مشخصاتشون کاملا نزدیک به هم هست
          و در مورد پارت آخر صحبت هاتون که مربوط به پیست هست …
          تا اونجایی که من چک کردم ، اگر اشتباه نکنم توی دو یا سه تا پیست ، سنا و sf تایم مشترک دارن که sf همه رو سریع تر بوده . در صورتی که پیست محور نیست
          بحث یکم از موضوع اصلی خارج شد ولی نتیجه این هست که در حال حاضر فراری از مکلارن جلو تر هست، هم در درگ ، هم در انواع مسابقات استقامتی و سرعتی و فرمول یک و….و هم در فروش و سبد خرید و تنوع موتور و هم در بخش سرمایه گزاری و برندینگ
          هروقت مکلارن برندی شد که در این سطح قرار گرفت ، حتما تماس بگیرید

          موافقم ۶
          مخالفم ۵
        10. محمد امین

          ۲۶ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1893 ديدگاه)

          سلام مازیار عزیز
          کم پیدایی
          خوبی
          به نظرم بهتره بحث رو تموم کنیم ، من هیچوقت نتونستم با مکلارن فن ها کنار بیام ، و با چاقو دنبالشون هستم 😅😅😅😅 شوخی ..
          این فراری که من میشناسم با اونی که شما می‌شناسید فرق داره
          هر کس این کامنت رو میخونه سریعا به پشت بام بره و با صدای بلند فوراز فراری رو فریاد بزنه که یه بار دیگه زمانه زنده بشه و روح انزو به عرش برسه

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        11. مازیار

          ۲۷ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1071 ديدگاه)

          دوست داشتنی هستی محمدامین
          راستش اینطور کل کل ها از حوصله منم خارجه فقط وقتی دیدم حرف از پیست زدی فکر کردم شاید چیزی هست که من بی اطلاعم اما مثل اینکه خبری نیست
          وقتی دیگر شاید

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  14. mm-yarlou

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (218 ديدگاه)

    فراری که در جای خودش بزرگی میکنه
    ولی من با مکلارن خیلی حال میکنم خیلی خودرو هایی که میسازه خوبن وهمیشه بزرگان رو به چالش میکشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  15. مصطفی

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان دقت کنن فراری اگه موتورالکتریکیش را حذف کنه ۳۰۰کیلو سبک میشه که بازهم میتونه لارن ر شکست بده

    موافقم ۲
    مخالفم ۶
  16. ٍEngland

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1024 ديدگاه)

    از کار درگ تایم خوشم اومد مخصوصا از داخل فراری تایم گیری ها انجام میداد که کسی بهونه ای نیاره که فراری لانچش بد بود یا پنچر بود و … فراری واقعا عالی بود و کاملا سرحال ولی خب بلاخره نهایت قدرت مکلارن ۷۶۵ رو هم دیدیم چیزی که واقعا دیده نمیشد و حتی تایم هایی که ثبت میکرد بهتر از ۷۲۰ نبود

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  17. مهدی

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    خیلی درگ هیجان انگیزی بود
    این دو ماشین مثلا اس اف یه ایراد داره بعد ۷۶۵ یه نکته مثبت داره بعد دوباره اس اف یه نکته مثبت داره اما ۷۶۵ یه نکته منفی به خاطر همین خیلی رقیب هم هستن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. بهمن

    ۲۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (26 ديدگاه)

    چقدر این دو ماشین خاص و بی عیبن .عشقن از هر لحاظ من عاشق جفتشونم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  19. قاتل پراید

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    🤔🤔🤔🤔🤔🤢🤢🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮🤮🤣🤣🤣🤣🤣 شوخی کردم بابا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. Amirali

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    و الان فراری فنا میان میگن چون آسمون آبیه فراری از همه بهتره،بله میدونم ماشینای خیلی خوبی رو داره ولی دست بالای دست بسیار است

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا