فراری SF90 XX با ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت، یکی از قدرتمندترین سوپراسپرتهای جادهای تاریخ است، اما نوویتک این هیولای هیبریدی را با ۱۰۶۰ اسب بخار، سیستم تعلیق ارتقاءیافته و ظاهری تهاجمیتر، به سطحی فراتر برده است.
در دنیای سوپراسپرتها، هیچگاه حد نهایی معنایی ندارد. فراری SF90 XX با پیشرانه پلاگینهیبریدی ۱۰۳۰ اسب بخاری خود، برای بسیاری یک خودروی بینقص به نظر میرسد اما طرفداران دوآتشه همیشه به دنبال چیزی بیشتر هستند. به همین دلیل، شرکت تیونینگ آلمانی نوویتک بهتازگی برنامه ارتقای خود را برای این سوپراسپرت هیبریدی معرفی کرده که نهتنها قدرت پیشرانه بنزینی را افزایش میدهد بلکه سیستم تعلیق را برای هندلینگ بهتر بازتنظیم کرده و ظاهری خشنتر را بدون دستکاری آیرودینامیک اصلی فراری به ارمغان میآورد.
مهمترین تغییر نوویتک، ارتقای قدرت پیشرانه به ۱۰۶۰ اسب بخار است. این افزایش با نصب یک سیستم اگزوز جدید جریان بالا حاصل شده که در دو جنس فولاد ضدزنگ یا آلیاژ سبک اینکونل عرضه میشود. این اگزوز با کاتالیستهای پیشرفته ۱۰۰ سلولی، ضمن رعایت استانداردهای آلایندگی، تنفس بهتری برای موتور فراهم و صدای هیجانانگیزتری تولید میکند. این سیستم اگزوز بهتنهایی ۳۰ اسب بخار و ۳۶ نیوتن متر گشتاور به خروجی پیشرانه بنزینی اضافه کرده و حالا موتور V8 توئین توربو بهتنهایی ۸۲۷ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با ترکیب این پیشرانه با موتورهای الکتریکی بدون تغییر سیستم هیبریدی، خروجی کل به ۱۰۶۰ اسب بخار میرسد.
علاوه بر این، عایقبندی بهتر اگزوز نوویتک دمای زیر کاپوت را کاهش داده و عملکرد پایدارتری را حتی در شرایط سخت فراهم میکند. علاوه بر این، نوویتک سپرهای حرارتی با روکش طلا را نیز بهصورت آپشن ارائه میدهد که عایقبندی حرارتی را بهبود بخشیده و جلوه ظاهری خیرهکنندهای به موتور میبخشد. نوویتک به سیستم تعلیق SF90 XX نیز توجه ویژهای نشان داده است. فنرهای سفارشی جدید، ارتفاع خودرو را ۲.۵ سانتیمتر کاهش دادهاند که با پایین آوردن مرکز ثقل، هندلینگ را بهبود میبخشد. همچنین، از طریق همکاری با شرکت آمریکایی ووسن رینگهای جدیدی در سه طرح مختلف ارائه شده است.
رینگهای استاندارد پایه شامل نمونههای ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب میشود درحالیکه خودروی در تصاویر از رینگهای NF11 به رنگ مشکی با تکپیچ مرکزی استفاده میکند. برای کسانی که ترجیح میدهند رینگهای جلو و عقب یکسان باشند، رینگهای ۲۱ اینچی برای محور جلو نیز قابل سفارش است. نوویتک بهخوبی میداند که آیرودینامیک فراری نیازی به دستکاری ندارد. به همین دلیل، کیت آیرودینامیکی اصلی SF90 XX دستنخورده باقی مانده است که شامل اسپلیتر جلو با باله یکپارچه و بال عقب عظیم است که در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۵۳۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند. تنها تغییر ظاهری در بخش آیرودینامیک، آینههای بغل با روکش فیبر کربن نمایان است.
Mr.porshe
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴انصافا از روئلتو خیلی خوشگلتر مخصوصا رنگ قرمزش
محمدرضا
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴مثل اینکه داداش تو ماشین و ماشین بازی کلا چیزی نمیفهمی
همایون
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴برخلاف نمونه معمولی من عاشق فراریsf90xxهستم حالا با این افزایش توان جذابترم شده من برخلاف شما رنگی که باهاش رونمایی شد رو دوست دارم یعنی سفید صدفی با نارنجی هرچند این رنگ نوویتک هم خیلی جذابه ولی زیبایی سلیقهای هست آره منم نمای بیرون فراری رو از لامبو بیشتر دوست دارم و حتما هم تو توانایی حرکتی از جمله تو درگ فراری برتره ولی موتور دوازده سیلندر لامبو و نمای داخلی بسیار زیباترش باعث شده بین طرفداران و ماشین بازها محبوبتر باشه و حتی فروش و افزایش قیمت نمونه دوست دوم خیلی بیشتری هم داشته باشه
Siyavash
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴کاشکی بره پیست ببینیم اونجا چطور عمل میکنه…کلا با این نسخه فراری خیلی حال میکنم ..
OnlyMCL
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴اقا سیاوش پیست هاکنهایم رفته و کند تر از AMG بلک سریز و مکلارن سنا تایم زده😂😂😂
و اگه منظورت نوربرگرینگ هستش که فعلا خبری نیس و اگه هم تایم بزنه قطعا از AMG ONE کندتر هستش
m3hran
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴عاشق نویتکم
کاری به بدنه به اون صورت نداره ، فقط موتوری اونم همیشه اول سراغ اگزوز میره نهایتشم یه ریمپ بکنه ✌️
Ramin
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴سلطان فقط منصوری
حسام الدین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴فراری لامصب ♥️