درگ 800 متر لامبورگینی روئلتو و فراری SF90 استو فیورانو
تاکنون لامبورگینی روئلتو و فراری SF90 چند بار در مسابقات درگ به مصاف یکدیگر رفتهاند که نتیجهٔ همهٔ آنها شکست برای گاو خشمگین سنت آگاتا بوده است. پرچمدار لامبورگینی اما که نمیخواهد برچسب بازنده بر پیشانی داشته باشد، برای انتقام، فراری را دوباره به مبارزه دعوت کرده است. اهالی مارانلو نیز برای دفاع از پیروزیهای قبلی خود، این بار SF90 را در نسخهٔ استو فیورانو به میدان فرستادهاند. این نسخه نزدیک به 40 کیلوگرم سبکتر است و وزن خودرو را با مایعات به 1745 کیلوگرم میرساند. البته این پکیج قیمت SF90 را به بیش از 700 هزار دلار میرساند که باعث میشود حتی از روئلتو هم گرانتر باشد.
SF90 استو فیورانو در قوای محرکه اما تفاوتی با نسخهٔ استاندارد ندارد و از همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً 1000 اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل میدهند. در سمت دیگر، روئلتو هم قوای محرکهای پلاگینهیبریدی با سه موتور الکتریکی دارد که با خروجی 1015 اسب بخار قدرت، بسیار به رقیب نزدیک است ولی قلب بنزینی لامبورگینی کاملاً با فراری تفاوت دارد زیرا مردان سنت آگاتا همچنان به نیروگاه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی وفادار ماندهاند. بااینحال، روئلتو با وزن 1965 کیلوگرم، بیش از 200 کیلوگرم از SF90 استو فیورانو سنگینتر است که این اضافهوزن قطعاً روی پرفورمنس خودرو تأثیر منفی میگذارد.
حال بیایید ببینیم این دو سوپرکار هیبریدی جذاب ایتالیایی در مسیر 800 متر در فرودگاهی در فلوریدا چگونه عمل میکنند. پس از سه مسابقهٔ هیجانانگیز، فراری دو برد به دست آورد درحالیکه لامبورگینی فقط در یک مسابقه برنده شد که آنهم به لطف کمی زودتر آغاز کردن حرکت به دست آمد؛ بنابراین، پرچمدار سنت آگاتا بازهم نتوانست ناکامیهای خود در برابر سوپرکار پنج سال پیش مارانلو را جبران کند و درنتیجه، باید فراری SF90 را پیروز قاطعانهٔ این رقابت چندباره بدانیم.
مقایسه مشخصات فنی
فراری SF90 استراداله | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه | 4 لیتری V8 توربو هیبریدی | 6.5 لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | 1000 اسب بخار | 1015 اسب بخار |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 1745 کیلوگرم | 1965 کیلوگرم |
قیمت | 720 هزار دلار | 683 هزار دلار |