فراری 296GTB نوویتک با 868 اسب بخار قدرت معرفی شد

سه‌شنبه 1 فروردین 1402 - 11:30
مطالعه 4 دقیقه
2023 NOVITEC Ferrari 296 GTB hybrid sports car
شرکت نوویتک از پروژه جدید خود یعنی فراری 296GTB هیبرید رونمایی کرد. محصول تیون شده نوویتک هم‌اکنون 868 اسب بخار قدرت دارد و در بخش‌های ظاهری نیز...
تبلیغات

شرکت نوویتک از پروژه جدید خود یعنی فراری 296GTB هیبرید رونمایی کرد. محصول تیون شده نوویتک هم‌اکنون 868 اسب بخار قدرت دارد و در بخش‌های ظاهری نیز بهبودهای فراوانی را نشان می‌دهد.

296GTB جدیدترین نمونه از تبحر فراری در تزریق تکنولوژی فرمول یک خود به خودروهای پرفورمنس و جاده‌ای است. از جمله این تکنولوژی‌ها می‌توان به پیشرانه 6 سیلندر توئین توربو با طراحی جدید و همچنین ژنراتور برقی MGU-K و پیشرانه نصب شده در پشت آن اشاره کرد. نوویتک نیز به عنوان یکی از شاخص‌ترین تیونرهای دنیا اقدام به ارتقای محصول جذاب فراری کرده است. سیستم اگزوز پرفورمنس نوویتک در نسخه‌های متنوعی عرضه می‌شود و وجود کاتالیست های اسپرت و طراحی متفاوت باعث بهبود عبور گازها می‌شوند و این امر تضمین کننده تنفس بهتر پیشرانه خواهد بود. استفاده از سیستم اگزوز جدید باعث می‌شود قدرت پیشرانه فراری 296GTB نوویتک با بهبود 38 واحدی به 868 اسب بخار برسد. نوویتک می‌گوید در آینده بهبودهای دیگری را نیز برای این خودرو در نظر خواهد گرفت.

استودیوی طراحی نوویتک قبلاً قطعات پرفورمنس و جذاب را برای محصول اسپرت و پیشرانه وسط فراری تدارک دیده است. رینگ‌های پیشرفته نوویتک جزو شاخص‌ترین قطعات در معرض دید هستند که با همکاری ووسن و در ابعاد 21 و 22 اینچی تولید می‌شوند. فنرهای اسپرت این تیونر نیز باعث می‌شود فراری یاد شده هندلینگ چابک‌تری داشته باشد. شرکت موردبحث همچنین برای کابین نیز تریم های سفارشی با جزئیات زیاد را ارائه می‌کند. اما اگر بخواهیم کمی بیشتر درباره سیستم اگزوز نوویتک صحبت کنیم باید بگوییم این سیستم از جنس فولاد ضدزنگ یا اینکونل بوده و دومی آلیاژی پیشرفته است که در فرمول یک نیز بکار می‌رود. به منظور بهبود دمای پیشرانه تمامی سیستم‌ها دارای مدیریت گرمایی هستند. نوویتک به منظور بهبود حداکثری جریان گازهای خروجی کاتالیست های فلزی 100 سلولی را نیز در نظر گرفته است. در کل باید گفت این تیونر با سیستم اگزوز خود 38 اسب بخار بر خروجی پیشرانه می‌افزاید. نکته مهم دیگر به تولید صدایی پرطنین و گیرا مربوط می‌شود، صدایی که با سوپاپ‌های داخل اگزوز قابل‌کنترل خواهد بود.

خروجی‌های اگزوز با قطر 102 میلی‌متر نیز بر جذابیت‌های فراری 296GTB می‌افزایند. این خروجی‌های اگزوز با یا بدون تریم کربنی عرضه می‌شوند. شایان ذکر است اگرچه فرایند توسعه قطعات آیرودینامیکی نوویتک برای این فراری ادامه دارد اما رینگ‌های متنوعی در دسترس خریداران خواهند بود. رینگ‌های یاد شده با همکاری وورسن به عنوان یکی از مشهورترین شرکت‌های فعال در زمینه رینگ تولید می‌شوند. همچنین باید گفت فنرهای اسپرت نوویتک ارتفاع خودرو را تا 35 میلی‌متر پایین‌تر می‌آورند. این تغییر نه‌تنها تأثیر مثبتی روی ظاهر فراری 296GTB دارد بلکه هندلینگ آن را نیز بهبود می‌بخشد. البته سیستم لیفت بخش جلوی خودرو نیز برای تردد بهتر نصب شده است. این سیستم ارتفاع دماغه خودرو را حدود 40 میلی‌متر بالا می‌آورد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.