پورشهفراریمک لارن

مسابقه درگ بین سه هایپرکار افسانه‌ای

سرانجام در یک آزمون شتاب گیری در مسیر ۴۰۰ متر سه پادشاه هایپرکار یعنی پورشه ۹۱۸ اسپایدر، فراری لافراری و مک لارن P1 در کنار هم قرار گرفتند تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

P1 v LaFerrari v 918 Spyder at Santa Pod
P1 v LaFerrari v 918 Spyder at Santa Pod
هرچند در آزمون قبلی در پیست سیلورستون، مک لارن P1 با چند دهم ثانیه اختلاف، مسیر پیست را سریع‌تر از سایر رقبا طی کرده بود، اما این موضوع نمی‌تواند همیشه مورد استناد قرار گیرد. این بار در پیست مستقیم سانتاپاد، رقابتی دیگر برپا شد. این فصل سال یعنی ماه اکتبر نمی‌تواند بهترین فصل با بهترین رکوردها باشد. با این حال، پیش از آغاز رقابت، پیست خشک و گرم شد و خودروها نیز دور تمرینی برای گرم کردن تایرها زدند.
P1 v LaFerrari v 918 Spyder at Santa Pod
P1 v LaFerrari v 918 Spyder at Santa Pod
P1 v LaFerrari v 918 Spyder at Santa Pod
P1 v LaFerrari v 918 Spyder at Santa Pod
A jet powered track dryer was used before the cars had their single practice runs
A jet powered track dryer was used before the cars had their single practice runs
نتیجه نهایی طی مسیر ۱/۴ مایل یا ۴۰۰ متر، چندان جلب توجه نمی‌کند. فراری با زمان ۱۱.۲۱ ثانیه رکوردی شبیه یک داج چلنجر SRT هلکت، لامبورگینی گایاردو LP560-4 و فراری فیورانو ۵۹۹ GTB برجای گذاشت که حتی از رکورد فراری انزو و ۴۵۸ ایتالیا و از همه بدتر تسلا مدل S P90D نیز کندتر است.
LaFerrari at Santa Pod
LaFerrari at Santa Pod
زمان برای پورشه ۹۱۸ مشابه زمانی است که با مک لارن MP4-12C کسب شده و همه این‌ها نشان می‌دهد که این رقابت قابل استناد نیست و یک آزمون بی‌نتیجه بوده است. در شرایط عادی، این زمان برای لافراری، ۹.۷ ثانیه، برای پورشه ۹۱۸ اسپایدر و مک لارن P1 مشترکا ۹.۸ ثانیه می‌باشد که پیش از این مستقلاً توسط موتورترند و کار اند درایور اندازه‌گیری شده است.
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
McLaren P1
McLaren P1
P1 v LaFerrari
P1 v LaFerrari
P1 v LaFerrari
P1 v LaFerrari
با این حال، همین که این سه خودرو در کنار هم و در شرایطی پایاپای به رقابت پرداختند، به اندازه کافی هیجان‌انگیز می‌باشد.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ali ayat

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    قدرت آلمان و درخشندگی پورشه تازه این که درگه هنوز داخل ماشین چیز دیگه ای هست بلندگو و ساب داشبورد طراحی داخلی مانیتور وسط کنسول نور پردازی نرمی ماشین و تودوزی های داخل چیز دیگریست

    1. Carbonado Aventador

      ۱۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (4509 ديدگاه)

      حرفت درست…
      ولی اینو یادمون نره که 918 سیستم AWD داره که لافراری نداری و تازشم زمین خیس بود که عملکرد این سیستم AWD دوچندان به چشم اومد!!!
      ولی درکل حتی اگه زمین خیس هم نبود به نظر خودم 918 به خاطر سیستم 4 چرخ متحرک از P1 و لافراری جلوتر میوفتاد!

      1. ali ayat

        ۱۲ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        نه من قبول دارم ماشین ایتالیایی موتور و شاسی بهتری از ماشین آلمانی داره البته همه ی مواقع و هر شرکتی نه

      2. ارمان

        ۱۲ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1306 ديدگاه)

        نتایج تا 1/4 مایل بود به نظرم تو 1 مایل کامل مکلارن پیروز میشه

    2. In the memory of enzo

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      کسی لینک تستای موتور ترند و کار اند درایورو نداره؟

  2. پژمان

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (296 ديدگاه)

    تو این تست راننده لافراری خیلی ضعیف عمل کرد در تست موتورترند که از همه معتبر تر هستش لافراری 1.4 مایل رو تو 9.7 ثانیه طی کرد و سریعتر از مکلارن p1 و پورشه 918 اسپایدر شد در تست موتورترند لافراری شتاب 0 تا 60 مایل ( 0 تا 96 کیلومتر) رو مثل پورشه 918 تو 2.4 ثانیه زد با اینکه لافراری awd نیست لافراری ماشین فوق العاده و استثنایی هستش به شرط اینکه راننده درست و حسابی داشته باشه

  3. جواد

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    مگه مجبورین تو این پیست خیس به قول خودشون خشک شده مسابقه بدین این ماشینها از بهار تو دست مشتریها بوده مثل بچه ادم میرفتین مثل بقیه تو تابستون تست میکردین گند نمیزدین به این ماشینها و رکوردشون

  4. mehdi

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    فرارری یعنی بهترین با کیفیت تزین مهندسی ترین و هندلیک ترین سوپر خودرو یا GT در دنیا فقط فراری…….باید قبول کرد درسته پورشه ماشینه خوبیه اما بعد از فراری قرار میگیره..و مک لارن پس از پورشه…باید قبول کرد تمام محصولات فرارری اط همه نظر بهترین هستن….

  5. امین قوام‌صفری

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    واقعاً اینجور وقتا لافراری خیلی پرستیدنی تر میشه :)

    1. رهگذر

      ۱۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      لا اله الا الله

  6. yahya

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (215 ديدگاه)

    صنعت اتومبیل هیچ کشوری هرگز به پای ایتالیا نخواهد رسید.

    1. شاهین

      ۱۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (4677 ديدگاه)

      دوست عزیز چندین و چند ساله که واژه هایی مثل “فقط”،”هیچ”،”تنها” و… از دایره واژگان خودرویی تو دنیا حذف شدن! امروز حتی مالزی هم تو صنعت خودرو حرفایی واسه گفتن داره و هر خودروسازی تو هر کجای دنیا واسه خودش معتبره.گذشته از اون،الان اکثر خودروسازها یا با هم متحد و شریکن و یا بطور مشخص با هم مراوده دارن و صفر یا صدی وجود نداره.
      مخلصم

      1. ارمان

        ۱۲ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1306 ديدگاه)

        شاهین هیکلتو باس بدیم طلا بگیریم
        خدا از دهنت بشنوه

    2. Javad

      ۱۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      چرا مدرسه
      پس صنعت ایران این وسط چکارست؟!

  7. شاهین

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4677 ديدگاه)

    من به شخصه خیلی با اعداد و ارقام کاری ندارم (نمیگم مهم نیستا؛هست اما خیلی نباید روش مانور داد)
    بنظر من احساسی که روندن یه خودرو داره مهم تر و زیباتره.
    شاید به طور مثال،لذتی که با روندن یه آلفا با شتاب 9 ثانیه ای به دست میاد بیشتر از لذت روندن یه خودروی اسپرت با شتاب پایین تر باشه.
    این البته نظر شخصی من بود؛ تا نظر دوستان چی باشه.

    1. M.R.K

      ۱۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      اقا شاهین حرفتون کاملا متین هست ، اما اینو در نظر بگیرید درصد بسیار بسیار پایینی از جامعه به سوی خرید سوپر اسپرت ها روی میارن ، و کسی که قدرت خرید یک ۹۱۸ یا ویرون و … رو داشته باشه ، مطمئنا قدرت خرید یک سری ۷ یا اس کلاس هم داره ، اون شخص سواری و هندلینگ نرم و بالا رو نمیخواد ، اپشن براش مهم نیست و حتی به متریال خود خودرو هم توجهی نمیکنه ، مهم ترین رکن خریدش قدرت موتور ، شتاب و حداکثر سرعت اون خودرو مدنظرش هست .
      هر چیز برای کس و جای خاصی ساخته شده و دلیل نمیشه که اون چیز بدرد نخور هست و استفاده ای نداره .
      توی این کلاس هم تعداد عدد و ارقام ، قدرت و گشتاور چه روی کاغذ چه در عمل مدنظره .
      موفق باشید

      1. شاهین

        ۱۲ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (4677 ديدگاه)

        بله منم با شما موافق هستم.
        اابته من از جنبه ی دیگری به قضیه نگاه کردم.
        مرسی از نظرتون

  8. بهروز

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصن همه موارد فنی و غیرفنی کنار. شما فقط ب صدای فراری گوش کن حالشو ببر. صدایی که ن پورشه میتونه از موتور دربیاره ن مکلارن ن هیچ اسپرت ساز دیگه ای

  9. آرش آمریکایی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (638 ديدگاه)

    در کل خیلی نمیشه به مسابقه درگ اعتماد کرد چون ممکنه شرایط پیست برای یه ماشین خوب نباشه و باید چنتا مسابقه درگ برگذار بشه تا درصد خطای احتمالی پایین بیاد

  10. king 918

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ایول دم سلطان 918 گرم صبح رو با پیروزی 918 شروع کردیم ……..
    پدال جان متشکرییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم

  11. صادق

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    …وای که چقد لذت میبرم از دیدن لافراری؟؟!!

    از دیدن یه چیز دیگه هم لذت میبرم؛
    از دیدن اینکه چقد رقبای قدری داره، همین باعث جذابیت رقابت این ۳ ماشین میشه

  12. king 918

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    دوستان راستی یه سوال اگر برنامه ریچارد هموند رو با 918 دیده باشین وقتی 918 به دور 9000 رسید یه سیستم اگر اشتباه نکنم به اسم boost باعث شد که اتش از اگزوز های 918 بیرون بزنه و سرعتش بیشتر شد ….میخواستم ببینم من فقط تو اون برنامه دیدم همچین سیستمی رو 918 ایا رو هموش هم هست ……؟

  13. سلــطان مکلارن

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    درود بر شرف 3 تاشون

  14. احمد باقری

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انصافا این مکلارن و فراری، بسیار زیبا و پر ابهت هستند. آفرین و احسنت بسیار به طراحان این دو کمپانی.

  15. Archi KHAN

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2191 ديدگاه)

    کلا صنعت خودروسازی یعنی فِراری و پورشه …

  16. آرمان بی ام دبلیو

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    عشق است مکلارن بی ادعا
    کل کل فراری رو تو دو تا تست تا الان خوابونده
    فقط جاش با 918 تو تست ها عوض میشه
    یه بار مکلارن اول میشه یه بار 918 فراری هم همیشه آخر

  17. enzo

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (321 ديدگاه)

    تایمایی که ثبت شده خنده داره
    مسیرم چسبندگی خوبی نداره
    وقتی یه فراری و مک لارن با بالای 900 اسب قدرت از 12cو 458 نسل قبلی تایمشون ضعیف تره یعنی کلا ارزش تست زیر سواله
    هر3تا مشین حتی زیر پای راننده های نه چندان حرفه ای هم تایمای خیلی بهتری ثبت کردن
    پارت بعدی این مقایسه رو تو مسیری که مسابقات درگ vmax Stealth برگزار میشه انجام دادن احتمالا اونجا رکوردای بهتری از این 3تا غول ثبت میشه

  18. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا 4 چرخ متحرک یه چیز بسیاز مهمیه مثلا در مکلارن p1 و لا فراری چرخ هاشون تا 20 متری که شروع به حرکت میکنند هرز گری دارد و پشتشون به چپ و راست میرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا