درگ بزرگ شاسیبلندهای اسپرت؛ فراری، لامبورگینی، پورشه، آستونمارتین و...
در این درگ جذاب هشت شاسیبلند شامل پوروسانگوئه، اوروس پرفورمانته، آستونمارتین DBX707، مرسدس G63، بامو X6 M، پورشه کاین کوپه، رنجروور اسپرت SV و دیفندر V8 به مصاف هم رفتهاند.
مدتی است که پوروسانگوئه بهعنوان اولین شاسیبلند فراری به بازار آمده است و میتوانیم از دیدن رقابت آن با شاسیبلندهای رقیب لذت ببریم. حال کارواو در مسابقهٔ درگی بزرگ و جذاب، تمام رقبای مستقیم پوروسانگوئه را گرد هم جمع کرده است تا رقابتی حماسی را ببینیم. در خط استارت هشت شاسیبلند با مجموع ارزش 1.5 میلیون پوند، 68 سیلندر، 14 توربوشارژر و بیش از 5200 اسب بخار قدرت صفآرایی کردهاند تا نبردی هیجانانگیز را به نمایش بگذارند. بیایید با این خودروها آشنا شویم.
فراری پوروسانگوئه
زیر کاپوت پوروسانگوئه یک نیروگاه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی قرار گرفته است تا بیشترین تعداد سیلندر را در این جمع داشته باشد. این موتور 725 اسب بخار قدرت و 715 نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ میفرستد تا خودرویی 2033 کیلوگرمی را حرکت دهد. پوروسانگوئه با قیمت 398,350 دلار، گرانترین عضو گروه محسوب میشود.
لامبورگینی اوروس پرفورمانته
اوروس اصلیترین رقیب پوروسانگوئه است که با نسخهٔ پرفورمانته در این درگ حضور دارد. این شاسیبلند ایتالیایی از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 666 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و با وزن 2150 کیلوگرم کمی از فراری سنگینتر است اما با قیمت پایهٔ 273,880 دلار، به میزان قابلتوجهی ارزانتر است.
پورشه کاین توربو E-Hybrid
کاین کوپه تنها خودروی پلاگینهیبریدی گروه محسوب میشود. این کراساوور آلمانی از همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی اوروس استفاده میکند اما در اینجا با یک موتور الکتریکی همراه است که مجموع خروجی را به 740 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور میرساند. سیستم هیبریدی وزن کاین را به نزدیک 2.5 تن رسانده است درحالیکه قیمت بهمراتب ارزانتری برابر با 153,050 دلار دارد.
آستونمارتین DBX707
DBX707 همانطور که از نامش پیدا است، 707 اسب بخار قدرت دارد که توسط پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی AMG تولید میشود. این شاسیبلند 2245 کیلوگرمی بریتانیایی همچنین از گشتاور فوقالعادهٔ 900 نیوتن متری بهره میبرد و 248,172 دلار قیمت دارد.
بامو X6 M کامپتیشن
هرچند XM میتوانست نمایندهٔ بهتری برای بامو در این درگ باشد اما X6 M کامپتیشن هم اصلاً خودروی دستوپا بستهای نیست. پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربوی این خودرو 625 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. X6 M کامپتیشن 2445 کیلوگرم وزن دارد با قیمت 130,875 دلار یکی از ارزانترین شاسیبلندهای گروه محسوب میشود.
رنجروور اسپرت SV
همان پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربوی بامو X6 M را در خودرویی از برند دیگر هم میبینیم. این خودرو رنجروور اسپرت SV است که فقط 10 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به بامو دارد اما با وزن 2560 کیلوگرم، یکی از سنگینترین خودروهای این جمع محسوب میشود. این شاسیبلند بریتانیایی 181,925 دلار قیمت دارد.
مرسدس G63 AMG
برخلاف شش شاسیبلند قبلی، G63 یک SUV نمادین است که بیشتر روی آفرود تمرکز دارد. این خودرو از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو بهره میبرد و تنها 585 اسب بخار قدرت، دومین خودروی ضعیف این جمع محسوب میشود درحالیکه با وزن 2550 کیلوگرم، فقط کمی از رنجروور سبکتر است. قیمت این مرسدس از 184,150 دلار شروع میشود.
لندروور دیفندر V8
در آخر هم به ضعیفترین، ارزانترین و سنگینترین خودروی این رقابت میرسیم. دیفندر V8 به پیشرانهٔ 5 لیتری سوپرشارژ قدیمی جگوار-لندروور مجهز است که 525 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور دارد و باید وزنی 2631 کیلوگرمی را حرکت دهد. قیمت این خودرو نیز 112,975 دلار است.
فکر میکنید کدامیک از این هشت شاسیبلند در 400 متر سریعتر است؟ شاید از روی اعداد و ارقامی که بیان کردیم بتوانید حدسهایی داشته باشید اما پاسخ قطعی را در ویدئوی زیر تماشا کنید.