فراری

درگ بزرگ شاسی‌بلندهای اسپرت؛ فراری، لامبورگینی، پورشه، آستون‌مارتین و…

در این درگ جذاب هشت شاسی‌بلند شامل پوروسانگوئه، اوروس پرفورمانته، آستون‌مارتین DBX707، مرسدس G63، ب‌ام‌و X6 M، پورشه کاین کوپه، رنجروور اسپرت SV و دیفندر V8 به مصاف هم رفته‌اند.

مدتی است که پوروسانگوئه به‌عنوان اولین شاسی‌بلند فراری به بازار آمده است و می‌توانیم از دیدن رقابت آن با شاسی‌بلندهای رقیب لذت ببریم. حال کارواو در مسابقهٔ درگی بزرگ و جذاب، تمام رقبای مستقیم پوروسانگوئه را گرد هم جمع کرده است تا رقابتی حماسی را ببینیم. در خط استارت هشت شاسی‌بلند با مجموع ارزش ۱.۵ میلیون پوند، ۶۸ سیلندر، ۱۴ توربوشارژر و بیش از ۵۲۰۰ اسب بخار قدرت صف‌آرایی کرده‌اند تا نبردی هیجان‌انگیز را به نمایش بگذارند. بیایید با این خودروها آشنا شویم.

فراری پوروسانگوئه

زیر کاپوت پوروسانگوئه یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی قرار گرفته است تا بیشترین تعداد سیلندر را در این جمع داشته باشد. این موتور ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ می‌فرستد تا خودرویی ۲۰۳۳ کیلوگرمی را حرکت دهد. پوروسانگوئه با قیمت ۳۹۸,۳۵۰ دلار، گران‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

اوروس اصلی‌ترین رقیب پوروسانگوئه است که با نسخهٔ پرفورمانته در این درگ حضور دارد. این شاسی‌بلند ایتالیایی از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و با وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم کمی از فراری سنگین‌تر است اما با قیمت پایهٔ ۲۷۳,۸۸۰ دلار، به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر است.

پورشه کاین توربو E-Hybrid

کاین کوپه تنها خودروی پلاگین‌هیبریدی گروه محسوب می‌شود. این کراس‌اوور آلمانی از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی اوروس استفاده می‌کند اما در اینجا با یک موتور الکتریکی همراه است که مجموع خروجی را به ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. سیستم هیبریدی وزن کاین را به نزدیک ۲.۵ تن رسانده است درحالی‌که قیمت به‌مراتب ارزان‌تری برابر با ۱۵۳,۰۵۰ دلار دارد.

آستون‌مارتین DBX707

DBX707 همان‌طور که از نامش پیدا است، ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد که توسط پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG تولید می‌شود. این شاسی‌بلند ۲۲۴۵ کیلوگرمی بریتانیایی همچنین از گشتاور فوق‌العادهٔ ۹۰۰ نیوتن متری بهره می‌برد و ۲۴۸,۱۷۲ دلار قیمت دارد.

ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن

هرچند XM می‌توانست نمایندهٔ بهتری برای ب‌ام‌و در این درگ باشد اما X6 M کامپتیشن هم اصلاً خودروی دست‌وپا بسته‌ای نیست. پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی این خودرو ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. X6 M کامپتیشن ۲۴۴۵ کیلوگرم وزن دارد با قیمت ۱۳۰,۸۷۵ دلار یکی از ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای گروه محسوب می‌شود.

رنجروور اسپرت SV

همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و X6 M را در خودرویی از برند دیگر هم می‌بینیم. این خودرو رنجروور اسپرت SV است که فقط ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به ب‌ام‌و دارد اما با وزن ۲۵۶۰ کیلوگرم، یکی از سنگین‌ترین خودروهای این جمع محسوب می‌شود. این شاسی‌بلند بریتانیایی ۱۸۱,۹۲۵ دلار قیمت دارد.

مرسدس G63 AMG

برخلاف شش شاسی‌بلند قبلی، G63 یک SUV نمادین است که بیشتر روی آفرود تمرکز دارد. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو بهره می‌برد و تنها ۵۸۵ اسب بخار قدرت، دومین خودروی ضعیف این جمع محسوب می‌شود درحالی‌که با وزن ۲۵۵۰ کیلوگرم، فقط کمی از رنجروور سبک‌تر است. قیمت این مرسدس از ۱۸۴,۱۵۰ دلار شروع می‌شود.

لندروور دیفندر V8

در آخر هم به ضعیف‌ترین، ارزان‌ترین و سنگین‌ترین خودروی این رقابت می‌رسیم. دیفندر V8 به پیشرانهٔ ۵ لیتری سوپرشارژ قدیمی جگوار-لندروور مجهز است که ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد و باید وزنی ۲۶۳۱ کیلوگرمی را حرکت دهد. قیمت این خودرو نیز ۱۱۲,۹۷۵ دلار است.

فکر می‌کنید کدام‌یک از این هشت شاسی‌بلند در ۴۰۰ متر سریع‌تر است؟ شاید از روی اعداد و ارقامی که بیان کردیم بتوانید حدس‌هایی داشته باشید اما پاسخ قطعی را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. AMIN JAFARI

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    پادشاه فراری

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. پیام

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1911 ديدگاه)

      من G class رو با هیچ کدوم عوض نمی کنم.

      موافقم 7
      مخالفم 12
    2. SMS

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (73 ديدگاه)

      (اگه می شه یه درگ هم با کوپه ها و… یا فورد و دوج و… بزارین مثل همین)فقط اونجا که گفته : با مجموع ارزش ۱.۵ میلیون پوند، ۶۸ سیلندر، ۱۴ توربوشارژر و بیش از ۵۲۰۰ اسب بخار قدرت صف‌آرایی کرده‌اند تا نبردی هیجان‌انگیز را به نمایش بگذارند،عالی

      موافقم 6
      مخالفم 0
    3. ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4251 ديدگاه)

      ماشین خوبیه ولی داخلش مثل ۲۰۶ فصاش کمه..

      موافقم 3
      مخالفم 8
  2. Yazdan

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    روزت با همچین مقاله ای شروع بشه 🔥

    موافقم 9
    مخالفم 1
  3. amir

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    به نظرم نتیجه درگ اشتباه بود
    اصن با عقل جور در نمیاد/:

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. امیررضا

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (277 ديدگاه)

      دقیقا.
      من دیشب تو یوتیوب دیدم. همیشه اینطور درگها رو حداقل سه بار پشت سر انجام میدن تا همه ماشینا بهترین عملکردشون رو نشون بدن ولی تو این ریس فقط یبار لانچ کردن. اگه دقت کنید پورشه و لامبورگینی تو بازه‌ی لانچ کنترلشون کمی به جلو کریپ کردن و باعث شد ترمز نتونه گشتاور رو کنترل کنه که در نتیجه لانچشون افتضاح بود. مرسدس هم بعد از حرکت با لانچ کنترل باگ‌داون داد که موتور قدرت رو یه بازه کوتاه قطع کرد.
      عملکرد بی ام و و رنج روور بینقص بود. عالی لانچ کردن
      استون مارتین هم آخرا خودشو رسوند.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  4. FY

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    به نظر من طراحی بی ام و x6 ، استون مارتین و لامبورگینی از همه بهتره🤔

    موافقم 9
    مخالفم 12
  5. Amir

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    فقط فراری و دیگر هیچ

    موافقم 13
    مخالفم 4
  6. PURIYA

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (492 ديدگاه)

    هیچکدوم از این شاسی بلندای گرون قیمت که بعضیاشون بهترینای دنیا هستن نتونستن تایم ۱۱.۱ بی ام و M5 رو بزنن که یه ماشین ۱۰۰ و خورده ای هزار دلاری بود
    پس چه دلیلی داره بجای یه سدان سریع ارزون قیمت رفت سراغ این ماشینای خیکی مثلا سریع
    گرچه تایم های سریع تری هم ازشون میشه گرفته اما به ۱۱.۱ نمیرسه اینهمه
    هرچقدر هم تکنولوژی بگزارن سر یه شاسی بلند سنگین بازم ذات این ماشبنا بدرد سرعت نمیخوره

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. Dark Knight

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (484 ديدگاه)

      علت اینه که همین ماشین های خیکی مثل g کلاس ، لندرور یا رنجرور ( بقیه هم همینطور اما در مقام پایین تر ) میتونن جا هایی برن که امثال m5 به خواب هم نمیتونن ببینن ! آمار فروش x5 و x6 تو نسخه های m حداقل ۳ برابر m5 تو کل دنیا بوده نه فقط بازار آمریکا که این اختلاف خیلی بیش تر هم میشه با اینکه مخالف انقراض سدان ها هستم ( چیزی که الان خیلی از شرکت ها مثل gm یا فورد و خیلی ها دیگه دارن انجام میدن ) ولی باید قبول کرد از نظر کاربردی بودن و حس رانندگی suv ها حس به نسبت بهتری نسبت به سدان ها دارن

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. Dark Knight

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (484 ديدگاه)

      و در ضمن m5 تو هیچ جای دنیا ماشین با قیمت حداقل ۱۱۴ هزار دلار ( بدون هیچ شخصی سازی ) اصلا ماشین ارزونی نیست و اگه هدف خرید صرفا سرعت و شتاب باشه که با پول کمتر میشه تسلا s یا x مدل plaid خرید که هر دو زیر ۱۰ تایم ۴۰۰ متر میزنن و از m5 پایه هم ارزون تر هستن ، برای خرید باید معیار های زیادی از جمله کاربردی بودن و ایمنی رو سنجید

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. PURIYA

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (492 ديدگاه)

        دوچرخه رو به ماشین برقی ترجیح میدم
        پس حرفشم نزن

        موافقم 3
        مخالفم 1
  7. JaMsHiD-R1988

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1522 ديدگاه)

    مبدل گشتاور تورسن روی آئودی S1 کواترو با دیفرانسیل مرکزی سوبارو های اون زمان چه فرقی داره؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Taha Ayoobi

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2091 ديدگاه)

    دورانگو هلکت پس چرا نبود؟
    با اینکه از نظر قدرت و گشتاور از خیلی ها قوی تر بود.

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. آریا

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      درانگو هلکت یا ترک هاوک اسکلید وی فکر کنم وزنش بالاتر باشه ولی اینم تو درک حرفی برای گفتن داره

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. Taha Ayoobi

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2091 ديدگاه)

        دورانگو و تراک هاوک نه ولی اسکالید چرا.
        چون اسکالید خیلی از اینا بزرگ تره اصلا جداس.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Mohammad hasan

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (88 ديدگاه)

          اسکالید یک SUV شاسی مستقل
          اینا همشون کراس اور هستن

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. Mohammad hasan

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (88 ديدگاه)

      تقریبا…
      ولی از لحاظ گشتاور از همه این ها غیر از پورشه بخاطر سیستم هیبریدی گشتاور بیشتری داشت

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. sadra gholami

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      یکی از دلایلش هم میتونه بخواطر قوانین الایندگی انگلستان باشه چون این ماشینا مصرف سوخت بالایی دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Taha Ayoobi

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2091 ديدگاه)

    درگ رو ندیدم ولی انتخابم ارورس.
    اصلا طراحی اوروس رو از بقیه بیشتر دوست دارم نمیدونم چرا.

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. جرمی کلارکسون

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (529 ديدگاه)

      اوروس پرفورمانته از همشون قشنگ تره ولی لامبورگینی تو نسخه SE گند زد به چراغ و جلو پنجرش

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2091 ديدگاه)

        اتفاقا چراغ های SE رو هم دوست دارم 😅

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. جرمی کلارکسون

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (529 ديدگاه)

          حالا هر جور میل
          مهم اینه لامبورگینیه 👑💯

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. Taha Ayoobi

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2091 ديدگاه)

          🔥He drives a lambo🔥

          موافقم 5
          مخالفم 0
  10. بهنام

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (857 ديدگاه)

    سلطان فراری 👑
    اگه فراری ها فقط مقداری لانچ بهتری داشتن درگ هاشون واقعا دیدنی میشد .

    موافقم 6
    مخالفم 2
  11. Taha Ayoobi

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2091 ديدگاه)

    درگ اول خیلی مسخره بود، اوروس تایم واقعی شو نزد.
    اوروس 11.5 میزنه.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  12. زیزیگولو

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5686 ديدگاه)

    قبلاً کسایی که به ماشینای لوکس علاقه داشتن و بودجه لازم رو هم واسه خریدن اینجور ماشینا داشتن انتخابشون از بین سدانها یا کوپه های لوکس بود ……… ولی این روزا با اینکه گزینه‌ های زیادی مثل سدانها و سوپراسپرتای پیشرفته و مجلل واسه کسایی که خواهان ماشینای لوکس هستن وجود داره وجود داره ولی انتخابشون شاسی بلندای لوکس هستش و در کُل فعلاً بازار تحت سلطه شاسی بلندای لوکس هستش و تقریباً همه کمپانیای معتبر دنیا که اسم چندتاشون تو این مقاله اومده در کنار تولیدات دیگشون شاسی بلند لوکس هم دارن که بعضیاشون به سالن مجلل متحرک معروف شدن

    موافقم 6
    مخالفم 2
  13. مهران

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    بی ام و با قدرت کمتر شتاب اولیه خیلی خوبی داشت تست ترمزم که عالی بود.اما کلا ماشینایی با این محدوده وزن بنظرم جذاب نیستن

    موافقم 7
    مخالفم 4
  14. ابوالفضل

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (218 ديدگاه)

    قبل از اینکه که ببینم گفتم آستون مارتین قراره کولاک کنه واقعا هم با فراری برابری میکرد
    (برعکس اوروس که باید بهتر عمل میکرد )
    تو تست ترمز هم نتیجه رو اشتباه گفتن
    اول بی ام و شد و دوم آستون
    حتی صدای اگزوز هم فراری و آستون جزو بهترین ها بودن

    موافقم 7
    مخالفم 2
  15. یوسف

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (976 ديدگاه)

    ای کاش درگ رو تو مسیر خاکی یا خارج جاده هم تکرار میکردن.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. Foad

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جای بنتایگا خالی …

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2091 ديدگاه)

      پس در نتیجه جای کولینان هم خالی.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  17. آلمانی باز

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    ۱.راننده پورش و لامبور تو لانچ کند زدن ، درگ هم تکرار نشد!
    ۲. تو تست ترمز بنز ی ماشین زودتر زد رو ترمز!!
    ۳.اعتراف میکنم انتظار نداشتم بی ام وه تو سه تای اول باشه
    ۴.فراری…😍

    موافقم 9
    مخالفم 1
  18. مازیار

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2830 ديدگاه)

    درگ منصفانه ای نبود چون اختلاف لانچ‌ خیلی بیشتر از اختلاف خط پایان بود. می‌شد دو بار دیگه برگزار بشه تا این مورد به حداقل برسه.
    لندروور و جی‌واگن هم بهتر بود از میانه راه خارج میشدن و به آفرودبازی خودشون می‌رسیدن.
    در مجموع انتخابم برای جاده بین اینها پورشه هست

    موافقم 8
    مخالفم 0
  19. پرهام

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این علامت £ مال پوند انگلیس هست و علامت دلار آمریکا $ اینه
    با تشکر از پدال کده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. OM.01

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (432 ديدگاه)

    انتخاب سلیقه ای هست اما با توجه به اینکه از واژه SUV استفاده می‌کنیم و با توجه به قیمت ها باید خودرویی باشه که هم لوکس باشه هم آفرود و حالا که بحث پرفورمنس مطرحه پرفورمنس محور هم باشه.

    اگه جلوم قرار بدن از بین این ها من range rover sport SV رو انتخاب میکنم چون هر 3 رو به بهترین شیوه ممکن ارائه میده

    هرچند بماند کسی که یکی ازماشینای بالا رو می‌خره پول خرید بقیه هم داره…

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2091 ديدگاه)

      چرا باید آفرود باشه؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. OM.01

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (432 ديدگاه)

        Taha Ayoobi@
        (چرا باید آفرود باشه؟)

        کلمه SUV مخفف sport utility vehicle هست و اگه بخواهیم ویکی پدیایی تعریفش کنیم میشه=
        وسیله نقلیه‌ای مسافربری است که ظرفیت یدک‌کشی یک وانت را با فضای حمل مسافر یک استیشن واگن همراه با قابلیت داخل و خارج از جاده ترکیب می‌کند. و معمولا 4 چرخ متحرک هستن و فاصله از سطح زمین بیشتری نسبت به خودروهای عادی دارن

        بر اساس این تعریف فقط 3 خودروی بالا میتونن SUV واقعی باشن یعنی جی کلاس دیفندر و رنجرور اسپرت. فقط این 3 خودرو در این جمع توانایی های داخل جاده و خارج از جاده به خوبی ارائه میدن و با توجه به رنج قیمت که دارن باید لوکس و اشرافی هم باشن که به طور خودکار دیفندر سطح پایین تری قرار میگیره و ارزونتره و وقتی بحث ارائه پرفورمنس در خط صاف و پیچ ها میشه تنها گزینه باقی مونده range rover Sport SV هست.

        تنها خودروی بالا که هم لوکس اشرافی هست هم 1 دقیقه دیگه میشه باهاش رفت آفرود هم 1 دقیقه بعدش پیست مسابقه و بدون اینکه کمبودی حس بشه Range rover Sport SV هست.

        البته همونطور که گفتم کسی اگه قرار باشه یکی از خودروهای بالا رو بخره پول خرید بقیه هم تو حساب بانکیش داره…

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. Taha Ayoobi

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2091 ديدگاه)

          جالب بود معنی دقیق SUV رو نمیدونستم.

          ولی آفرودی که از SUV انتظار میره، اون آفرودی نیست که فورد برانکو و جیپ رانگلر و فورد F-150 انجام میده، منظورش اینه که یعنی مثلا بخوای برای طبیعت گردی آخر هفته و همینجور چیزا، بری خاکی با یکم پستی بلندی، بری جنگل سطحی، بری تپه و دم ساحل، کمبود احساس نکنی.

          پس وقتی یکم ارتفاعش از ماشین های عادی بالاتر باشه، از نظر آفرود اوکیه.

          قابلیت یدک کشی پورشه رو نمیدونم ولی به نظرم الان چون بحث پرفورمنسه پورشه پیست محور تره و ارتفاعشم اوکیه، اگه بتونه خوب یدک بکشه هم میشه به رنجروور ترجیحش داد.

          درکل همون رنجروور ترکیبی از همه است چون بقیه فقط یه قسمت رو دارن، مثلا جی کلاس آفرودش عالیه.

          موافقم 2
          مخالفم 0
  21. همایون

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (605 ديدگاه)

    بازم مش واتسون با یه درگ مسخره دیگه.اگه قصدش شاخ به شاخ کردن سریعترین شاسی بلندهای حال حاضره پس جی کلاس و لندروور جاشون تو این جمع نیست حتی جی کلاس سریعترین اس‌یو‌وی بنز نیستش از اونور تنها رقیبی که میتونست تهدید درست درمون واسه فراری باشه تو درگ یعنی پورشه کاین توربوGt رو نیاورده و به جاش نسخه هیبرید آورده تا با اسب بخاره بیشتر مخاطبو گول بزنه.در کل با احترام به بقیه از لحاظ قیمت و کارایی بیمر هستش ولی با پول بیشتر میشه رنجروور رو برداشت که واقعا خاص هستش

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1637 ديدگاه)

      جسارته داداش اینو میگم اما کارایی و بی ام و کلا پارادوکس داره

      موافقم 2
      مخالفم 3
  22. علی جردن

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1389 ديدگاه)

    لامبورگینی نقطه شد ●

    حقشه تا دیگه از موتور کوچولو زیر ۱۰ & ۱۲ سیلندر نزاره روی محصولاتش ..‌

    موافقم 3
    مخالفم 2
  23. Monster 765lt

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    فراری یه سرو گردن از همشون بالاتره

    موافقم 5
    مخالفم 3
  24. Yasin

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    نتایج خیلی عجیب قریب بود بعضیاشونم اصلا درست نروندن
    چه مقایسه ای بود اخه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. car lover

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    جای ترک هاوک خالیه

    موافقم 1
    مخالفم 7
  26. Sobhan

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    چرت ترین درگ بود یه دوبار دیگه تست میکردن خب چه وضعیتیه آخه تو درگ اصلا خوب لانچ نزدن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. عارف رضاییان

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    کافیه این فراری توربو یا سوپر شارژ یا تویین توربو بشه تا رقبا رو تو شتاب و سرعت به خاکو خون بکشه 😍🇮🇹👊

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا