نگاهی به آمار فروش زامبیهای فیات-کرایسلر در سال 2020!
آمار فروش سهماهه پایانی سال 2020 گروه خودروسازی فیات-کرایسلر منتشر شده و در این گزارش همچنان شاهد فروش غیرعادی برخی خودروهایی هستیم که چندین سال از خاتمه عرضه آنها میگذرد. اگرچه داج وایپر پیش از این توجه ما را به خود جلب کرده بود اما خودروهای فسیل دیگری نیز وجود دارند که از این سوپرکار 10 سیلندر قدیمیتر بوده و جالب آنکه همچنان خریدار دارند.
اما اول بیایید نگاهی به وایپر بیندازیم. آخرین وایپر تولیدی آگوست سال 2017 خط تولید را ترک کرد. داج در سال 2018 و 2019 به ترتیب 19 و 5 دستگاه از این خودرو را به فروش رساند و در سهماهه سوم و چهارم سال 2020 نیز 4 دستگاه از وایپر را فروخت که این امر نشان میدهد نمایندگیهای داج همچنان این خودرو را در موجودی انبار دارند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد وایپر در نمایندگیها باقی مانده اما احتمالاً این آمار خیلی زیاد نخواهد بود.
مورد بعدی داج دارت است که در سال 2020 کلاً توسط 7 نفر خریداری شده درحالیکه سال 2019 به خانه 15 آمریکایی راه یافته بود. این سدان کامپکت حتی قدیمیتر از وایپر است زیرا در سپتامبر 2016 بازنشسته شده است.
کرایسلر نیز سهمی از فروش محصولات قدیمی فیات-کرایسلر داشته و 9 دستگاه سدان 200 را فروخته است. این خودرو که پسرعموی دارت محسوب میشود در دسامبر 2016 خط تولید را ترک کرد. فروش دارت در سال 2020 افت 81 درصدی نسبت به سال 2019 یعنی زمانی که به خانه 48 نفر راه یافته داشته است.
رم هم یک دستگاه ون باری C/V تریدزمن را به فروش رسانده و جیپ نیز توانسته 4 خریدار برای پاتریوت پیدا کند. آخرین دستگاه از پاتریوت نیز دسامبر 2016 خط تولید را ترک کرده است.
اگرچه آلفارومئو 4C بهصورت رسمی بازنشسته نشده اما فروش آن در آمریکای شمالی پس از مدل سفارشی 33 استراداله متوقف شده است. این خودروی اسپورت پیشرانه وسط در سال پیش فقط فروش 99 دستگاهی داشته که افت 31 درصدی را نسبت به سال 2019 نشان میدهد.