به‌روزرسانی آبارث 595 و 695 برای مدل 2022، فلفل‌های تندوتیز

دوشنبه 1 فروردین 1401 - 08:30
مطالعه 6 دقیقه
abarth-695-competizione-e-695-turismo
استلانتیس هم مثل همهٔ خودروسازان بزرگ دنیا، برنامه‌های زیادی برای الکتریکی‌سازی برندهای زیر چتر خود دارد اما آبارث هنوز هم قصد ندارد از بنزین دل...
تبلیغات

استلانتیس هم مثل همهٔ خودروسازان بزرگ دنیا، برنامه‌های زیادی برای الکتریکی‌سازی برندهای زیر چتر خود دارد اما آبارث هنوز هم قصد ندارد از بنزین دل بکند زیرا پیشرانه‌های چهار سیلندر قدرتمند همچنان با صدایی بلند در سینهٔ مدل‌های 595 و 695 آواز می‌خوانند و حالا این دو مدل در نسخه‌های توریسمو و کامپتیزیونه برای مدل 2022 به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده‌اند.

مدل پایهٔ این خانواده، 595 است هرچند که با برخورداری از 165 اسب بخار قدرت در چنین پکیج کوچکی نمی‌توان آن را خیلی خودروی پایه‌ای دانست. این مدل در دو نسخهٔ توریسمو و F595 ارائه می‌شود که اولی روی زیبایی ظاهری و دومی روی پرفورمنس تمرکز دارد. پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو اما در هردو نسخه قدرت یکسانی تولید می‌کند. نسخهٔ توریسمو که در مدل‌های هاچ‌بک و کانورتیبل ارائه می‌شود، روی رینگ‌های 17 اینچی قرار گرفته و به قاب کرومی مات آینه‌های جانبی، غربیلک فرمان ویژه و صندلی‌های چرمی به رنگ مشکی یا قهوه‌ای مجهز است. در این مدل تجهیزاتی مثل کنترل تهویهٔ اتوماتیک و ناوبری به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند و برای آن گیربکس‌های دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود.

در نسخهٔ اسپرت F595 هرچند از قدرت بیشتر خبری نیست اما صدای اگزوز افزایش پیدا می‌کند. این نسخه به سیستم اگزوز فعالی با چهار سر اگزوز مجهز است که قابلیت کنترل توسط راننده را دارد و با فشردن یک دکمه، در حالت بی‌صدا یا صدای بلند قرار می‌گیرد. سر اگزوزهای این سیستم نیز به‌صورت عمودی روی‌هم نصب شده‌اند و نمای زیبا و منحصربه‌فردی را ایجاد کرده‌اند. F595 هم مثل توریسمو روی رینگ‌های 17 اینچی قرار گرفته اما از سیستم تعلیق ارتقاءیافته‌ای بهره می‌برد و به نشان‌های ویژه‌ای هم مجهز شده تا از برادر خود متمایز شود.

695 که مدل پرچم‌دار محسوب می‌شود از همان موتور 1.4 لیتری استفاده می‌کند که البته در اینجا 180 اسب بخار قدرت را تحویل راننده می‌دهد. به لطف این نیروی بیشتر، هاچ‌بک آتشین آبارث ظرف 6.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که از شتاب 7.3 ثانیه‌ای مدل 595 سریع‌تر است. 695 هم در دو نسخه ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها توریسمو است و در دو مدل کوپه و کانورتیبل قابل خریداری خواهد بود. این نسخه در داخل به‌صورت استاندارد به تودوزی چرمی و آلکانترا مجهز است.

نسخهٔ دوم 695 اما که کامپتیزیونه نام دارد، به این ترکیب سیستم اگزوز فعال را هم اضافه می‌کند. در داخل این نسخه نیز صندلی‌های چرمی با نمونه‌های مسابقه‌ای پارچه‌ای با قاب فیبر کربنی و دوخت قرمزرنگ جایگزین می‌شوند. در 695 کامپتیزیونه قدرت همان 180 اسب بخار است اما امکان سفارش یک گیربکس سکوئنشال پدالی وجود خواهد داشت. البته متأسفانه در این صورت، دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی خودرو حذف می‌شود.

قیمت آبارث 595 در اروپا از 21,295 پوند آغاز می‌شود درحالی‌که مدل 695 طبیعتاً گران‌تر بوده و قیمت پایهٔ آن به 24,495 پوند می‌رسد. گران‌ترین عضو خانوادهٔ این هاچ‌بک‌های اسپرت هم مدل 695 کامپتیزیونه کانورتیبل با قیمت پایهٔ 29,945 پوند محسوب می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.