فروش تنها 797 دستگاه فیات در آمریکا در 9 ماه اول سال 2022!
در حال حاضر در سبد محصولات فیات در بازار آمریکا فقط یک مدل 500X وجود دارد زیرا این شرکت در پایان سال 2020 به عرضهٔ دیگر محصولات خود در این کشور پایان داد. بااینحال، آمار فروش فیات در سهماههٔ سوم امسال نشان میدهد که طی این سه ماه، چند دستگاه از مدلهای 124 اسپایدر، 500 و 500L فروخته شده است و عجیب اینکه فروش 124 اسپایدر از مجموع فروش 500 و 500L بیشتر بوده است. در سهماههٔ سوم امسال، 17 دستگاه 124 اسپایدر، 7 دستگاه 500 و 5 دستگاه 500L در آمریکا فروخته شده است.
این بهترین سهماههٔ این سه مدل در سال 2022 بوده و بیشترین فروش خود را در این دوره ثبت کردهاند. کل فروش 124 اسپایدر در سال 2022 نیز 24 دستگاه بوده درحالیکه 500 و 500L هرکدام در طول امسال 8 دستگاه فروختهاند که به ترتیب 56 و 95 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. فروش 124 اسپایدر در سال 2022 هم 97 درصد کاهش یافته است. مجموع فروش فیات در سهماههٔ سوم امسال در آمریکا تنها 208 دستگاه بوده که 179 دستگاه آن به 500X اختصاص دارد. این شرکت ایتالیایی در کل سال 2022 نیز تا پایان سهماههٔ سوم در آمریکا موفق به فروش تنها 797 دستگاه خودرو شده که از این تعداد، 757 دستگاه سهم 500X بوده است.
فیات به عرضهٔ مدلهای 500L و 124 اسپایدر پس از مدل 2020 در ایالاتمتحده پایان داد درحالیکه 500 هاچبک نیز در سال 2019 این بازار را ترک کرده بود. بااینحال، فروش این خودرو تا سال 2020 در آمریکا ادامه یافت و هنوز هم تعداد اندکی از آن در نمایندگیهای فروش باقی مانده است. فیات در سال 2011 با مدل 500 به بازار آمریکا بازگشت اما پس از سال 2012 که 500 بیشترین فروش خود در این بازار را تجربه کرد، فروش آن پیوسته کاهش یافت. البته هرچند بازگشت فیات به آمریکا هرگز با موفقیت همراه نشد اما این برند ایتالیایی همچنان در دیگر مناطق دنیا به فعالیت خود ادامه میدهد و شرایط بسیار بهتری دارد.
در سهماههٔ دوم سال جاری، مدل جدید 500e به پرفروشترین خودروی الکتریکی اروپای غربی تبدیل شد و برای اولین بار از پایان سال 2020، تسلا را از جایگاه اول به زیر کشید. بااینحال، آیندهٔ فیات همچنان نامشخص است زیرا پس از ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن، هماکنون پانزده برند مختلف زیر چتر استلانتیس قرار گرفتهاند. 500X بهعنوان تنها محصول فیات در بازار آمریکا فروش بسیار پایینی دارد ولی بااینوجود، برنامههایی برای احیای این برند باسابقهٔ ایتالیایی و پر کردن سبد محصولات آن با مدلهای جدید وجود دارد.