فیات

معرفی کراس‌اوور کوپه اقتصادی فیات با نام فست‌بک

فیات از کراس‌اوور کوپه‌ای بنام فست‌بک رونمایی کرده که برای بازارهای آمریکای جنوبی مثل برزیل و آرژانتین در نظر گرفته شده است. پس از موفقیت کراس‌اوورهای کوپه در بخش لوکس بازار، این خودروها در بین برندهای اقتصادی هم رایج شده‌اند و فست‌بک اولین حضور فیات در این بخش محبوب محسوب می‌شود. این خودرو به دنبال کانسپتی ساخته شده که در سال ۲۰۱۸ با همین نام معرفی شد اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، طراحی فست‌بک نسبت به نسخهٔ کانسپت تعدیل شده و حالا بیشتر شبیه نسخهٔ کوپه از کراس‌اوور فیات پالس محسوب می‌شود. هردوی این خودروها بر اساس پلت‌فرم MLA ساخته شده‌اند که برای آمریکای جنوبی توسعه پیدا کرده است.

فست‌بک قطعات زیادی شامل چراغ‌های جلو، جلوپنجره، کاپوت، گلگیرهای جلو و درهای جلو را از پالس قرض گرفته است درحالی‌که سپر جلو هم از نسخهٔ آبارث پالس گرفته شده است. بااین‌حال، از درهای جلو به بعد همه‌چیز از نو طراحی شده و فرم آئرودینامیک‌تری به خودرو داده است. در عقب چراغ‌های باریک افقی بسیار به ب‌ام‌و X6 شباهت دارند درحالی‌که شیب زیاد شیشهٔ عقب و اسپویلر یکپارچه با درب صندوق هم مطابق مد این روزهای کراس‌اوورهای کوپه طراحی شده‌اند. اوورهنگ عقب ‌فست‌بک بسیار کشیده‌تر از پالس است و روی سپر عقب هم یک دیفیوزر و سر اگزوزهای تزئینی کار شده است. نمونه‌ای که در تصاویر می‌بینید به رنگ سفید با سقف مشکی بوده و از روکش‌های پلاستیکی رنگ نشده روی بدنه بهره می‌برد.

فیات هنوز تصویری از داخل فست‌بک منتشر نکرده ولی به‌احتمال‌زیاد در اینجا با پالس یکسان خواهد بود. این یعنی در داخل خودرو شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی خواهیم بود. سازندهٔ ایتالیایی همچنین حرفی از مشخصات فنی کراس‌اوور کوپهٔ خود هم نزده است ولی به گزارش رسانه‌های محلی، فست‌بک با یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور دارد به همراه یک واحد ۱ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه خواهد شد. هردوی این موتورها هم‌اکنون در پالس ارائه می‌شود و نیروی خود را از طریق گیربکس‌های دستی یا CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند.

داخل فیات پالس

در ماه‌های آینده یعنی زمانی که فست‌بک در بازار آمریکای جنوبی عرضه شود اطلاعات بیشتری در مورد آن خواهیم فهمید. فعلاً نمی‌دانیم که فیات قصد دارد این کراس‌اوور کوپه را به بازارهای دیگری هم صادر کند یا نه اما با توجه به پلت‌فرم و طراحی اختصاصی آن برای آمریکای جنوبی، بعید است فست‌بک را در خارج از این منطقه ببینیم.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2152 ديدگاه)

    این فیات یه برند حقیر و مفلوکه.آرم رو نگاه تو رو خدا تو بهترین حالت رو جدول بزنی جواب بده.فقط موندم این همه پول رو از کجا آوردن.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷۶
  2. نیما

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (336 ديدگاه)

    موتور به این کوچکی با این همه قدرت؟؟؟؟
    موتورش خوبه البته ولی نه دیگه روی این سایز! مگر اینکه فقط عاشق سایز بزرگی باشیم که نفس نداره!

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱
  3. aMiRsHaYaN

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (440 ديدگاه)

    یه حسی بهم میگه که این ماشین محکوم به فناست

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱۴
  4. مهردادکمال

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    ظاهرش عالیه و فیات یه برند با اعتباره و بارها مدل هایی ازش ماشین سال اروپا شده
    سالهای دور ما فیات ۱۳۱داشتیم ماشین خیلی بی دردسر و خوبی بود

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۲
  5. یوسف

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    جالبه که فیات مدل تازه ای برای اروپا معرفی نمیکنه، تو این چند سال گذشته تنها مدلی که معرفی کرد نسل تازه ۵۰۰ بود در حالی که فیات پتانسیل بالایی برای بازار اروپا داره.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  6. قاطر فروش

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (878 ديدگاه)

    فبات ابروی هرچی خودروی ایتالیه رو برده

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۳
  7. بنانج

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    همه چیز این ماشین قیافه طراحی داخل موتور و شاسی و شبیه ماشین های گروه بهمن هست که
    و همینتور شبیه ماشینای سال ۲۰۱۶ اروپا

    موافقم ۴
    مخالفم ۵
  8. علی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (474 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا پدال نوشته یانکی را می‌ذاری و جواب منو بهش حذف میکنی؟ بهش میگم مگه ایتالیاییها باهات چکار کردن که اینقدر کینه گرفتی ازشون!!! مثلاً این کجاش توهینه؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا