چشم اندازفیات

واردات فیات پارسیان موتور تایید شد؛ معرفی فیات 500 و تیپو و دوکاتو

ظاهرا سه مدل فیات به‌زودی وارد ایران می‌شوند. فیات ۵۰۰، تیپو و دوکاتو، خودروهای اقتصادی بازار اروپا هستند اما هزینه‌ی خرید آن‌ها در کشورمان، فراتر از توان مالی عموم مردم خواهد بود.

اندک خودروهای وارداتی فیات در ایران، به دهه‌ی ۵۰ خورشیدی مربوط هستند. در آن زمان، علاوه‌بر مینی‌بوس‌های فیات، سه مدل ۱۲۸ و ۱۳۱ و ۱۳۲ به خریداران ایرانی فروخته شد. این خودروها، با عمکرد فنی بسیار خوب و استهلاک پایین، مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفتند؛ اما حضور فیات در ایران، بعد از سال ۱۳۵۷ ادامه نیافت. حدود ۴۰ سال بعد، تعداد بسیار محدودی فیات ۴C در کلاس اسپرت کوچک وارد ایران شد که البته اهمیت چندانی برای بازار نداشت.

براساس اخبار غیررسمی، واردات فیات ۵۰۰ و فیات تیپو  توسط شرکت پارسیان موتور انجام خواهد شد. همچنین، باتوجه به سابقه‌ی حضور دوکاتو در ایران، احتمال بالایی برای عرضه‌ این ون وجود دارد.

مشخصات فیات ۵۰۰ وارداتی

یکی از پرفروش‌ترین خودروهای فیات در سطح جهانی، مدل ۵۰۰ است. این هاچبک  ۲در، سابقه‌ای طولانی در تاریخ دارد و اولین نسل خود را، سال ۱۹۵۷ عرضه کرد. مدل‌های جدید با طراحی مدرن، از سال ۲۰۰۷ معرفی شده و تاکنون به تولید انبوه ادامه داده است.

مدل‌های مختلف فیات ۵۰۰ در بازار جهانی، پیشرانه‌های متنوع دارند. پرفروش‌ترین نمونه با موتور ۹۰۰‌ سی‌سی توربوشارژ، ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل، وزن خالص ۹۵۰ کیلوگرم دارد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت از حالت سکون، ۱۰ ثانیه زمان می‌‎‌برد. میانگین مصرف سوخت فیات ۵۰۰ با مشخصات فوق، ۴ لیتر در صد کیلومتر است.

نسخه‌ی پایه از انواع فیات ۵۰۰، مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی تولید می‌شود. این خودرو با موتور ۹۰۰ سی‌سی، گیربکس اتوماتیک و امکانات معمول در مدل‌های امروزی، ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار قیمت دارد.

مشخصات فیات تیپو وارداتی

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای بازار ترکیه، فیات تیپو است. این مدل، هماهنگ با استاندارد اروپا تولید می‌شود و البته قیمت رقابتی در کشور ترکیه دارد. به‌همین دلیل مورد توجه رانندگان تاکسی‌ این کشور است.

تیپو با بدنه‌های چهاردر سدان، هاچبک و استیشن واگن تولید می‌شود؛ اما نسخه‌ی سدان فروش بیشتری دارد. این خودرو با پیشرانه‌ی  یک لیتر ۳ سیلندر توربوشارژ، ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. میانگین مصرف سوخت فیات تیپو، ۶ تا ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر است و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه دارد.

مدل‌های مرسوم فیات تیپو در ترکیه، دنده دستی هستند اما در نقاط مختلف اروپا، تیپو هیبریدی ۱۳۰ اسب بخار با گیربکس اتوماتیک نیز فروخته می‌شود.  تیپو مجهز به موتور یک لیتری، آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار دارد.

مشخصات فیات دوکاتو وارداتی

فیات دوکاتو، یکی از موفق‌ترین محصولات خودروسازی ایتالیا، در کلاس مدل‌های تجاری سبک‌وزن (Light Commercial Vehicle) است. هرچند که این گروه خودروها، اهمیت بسیار زیادی در جابه‌جایی افراد و حمل بار دارند، شامل تنوع ناچیزی در ایران هستند. طراحی شاسی و بدنه‌ی فیات دوکاتو، به گونه‌ای است که می‌تواند تیپ‌های متفاوتی با عملکردهای مختلفی داشته باشد. از کامیونت سرپوشیده و یخچال‌دار مخصوص حمل بار گرفته تا وسیله‌‌ی تردد ۷ یا ۹ نفره، روی پلت‌فرم دوکاتو قابل تولید است، صمن اینکه تغییر در آرایش و تعداد صندلی‌ها، می‌تواند کارایی محصول را، ارتقا دهد. این خودرو، به سفارش شرکت‌های تجاری یا خدمات عمومی، به عنوان آمبولانس یا مینی‌بوس نیز تولید می‌شود؛ به همین دلیل قیمت دوکاتو باتوجه به نوع امکانات نصب شده، از ۳۵ هزار دلار  به بالا متغییر است.

فیات دوکاتو

دوکاتو، در بیش از ۱۸ کشور دنیا عرضه می‌شود و قوای محرک متنوع دارد؛ اما ۳ نوع پیشرانه در حال حاضر، بیشترین تولید را به خود اختصاص داده‌اند که شامل ۲ نمونه‌ی دیزلی و یک مدل دوگانه سوز بنزینی/CNG است. نسخه‌های دیزل فیات دوکاتو با نام‌های ۱۳۰ Multijet و ۱۵۰ Ecojet شناخته می‌شوند. هر دو مدل، دارای پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری هستند اما به دلیل استفاده از توربوشارژر در ۱۵۰ Ecojet ، قدرت بیشتری تولید می‌شود. فیات دوکاتو ۱۳۰ Multijet، قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند، درحالیکه مدل ۱۵۰ Ecojet، قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر دارد. میانگین مصرف گازوئیل مدل‌های مذکور، با توجه به نوع بدنه و دیگر تجهیزات خودرو، ۵.۷ لیتر تا ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

فیات دوکاتو خانه متحرک
فیات دوکاتو سفارشی با امکانات خانه متحرک

آنچه باعث جذابیت فیات دوکاتو برای بازار ایران خواهد شد، استفاده از پیشرانه‌ی دوگانه‌سوز در مدل ۱۴۰ است که با نام کامل ۱۴۰ NATURAL POWER شناخته می‌شود. این نمونه، از پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که به صورت پایه گازسوز، طراحی شده و مجهز به توربوشارژر، همراه اینترکولر است. نهایت قدرت دوکاتو ۱۴۰، در دور موتور ۳۵۰۰ دور بر دقیقه، ۱۳۶ اسب بخار برآورد می‌شود، درحالی‌که از دور موتور ۱۵۰۰ تا ۲۷۰۰ دور بر دقیقه، نهایت گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر دارد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، درحالت تمام بنزینی؛ ۸.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مدل ۱۴۰، بر خلاف نسخه‌های دیزلی دوکاتو، به جای تسمه تایم از زنجیز تایم استفاده می‌کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. RENAULT5

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    فیات تیپو خوبه

    موافقم 124
    مخالفم 9
    1. زیزیگولو

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4753 ديدگاه)

      فیات ۵۰۰ هم عالیه👍👍👍

      موافقم 103
      مخالفم 13
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (10166 ديدگاه)

        لطفاً فقط به فکر خوب بودن فیات و … نباشید !

        در جریان باشید که فیات یکی از اقتصادی‌ترین تولیدکنندگان هست ولی نیاز به خدمات داره و خدمات هم با ریال حساب نمیشه و نیاز به یورو داره و این میشه که مطمئناً نیومده شکست را در آغوش میگیره !

        از کسانی که فیات سی‌ینا دارند بپرسید کابوسشان چیست ؟!
        در جواب اول میگویند خدا نکنه تصادف بکنیم چون باید بروند ترکیه همه‌چیزش را بخرند و حتی در تهران هم به نُدرت لوازمش پیدا میشه !

        بهترین گزینه فقط کره‌ای‌ها و ژاپنی‌های هستند ، تازه اون هم ارزان‌ترینشان با حجم‌های کم موتور و تازه تنفس‌طبیعی و نه هیبرید یا برقی یا توربو !!!!!

        موافقم 121
        مخالفم 27
        1. kato

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (449 ديدگاه)

          آقا نوید 100 درصد درست میگید

          تو ماشین ها فقط ژاپنی بنزینی مثل پاجیرو یا اوتلندر و…

          موافقم 22
          مخالفم 48
        2. Muty

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1841 ديدگاه)

          بنده ی خدا
          کل زندگی ما هزینه هاش داره به دلار و یورو محاسبه میشه و دریافت میشه !!!
          تو میگی هزینه ای فیات به یوروعه
          همین سمند و پژو هزینه هاش داره به دلار یا چیزی فراتر دریافت میشه…

          موافقم 76
          مخالفم 13
        3. حسن

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          صددرصد در اشتباه کامل هستی و به این اشتباه اصرار دارید!!!!

          موافقم 14
          مخالفم 30
        4. RENAULT5

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          چه ربطی داره
          نمایندگی که عرضه میکنه قطعاتشم میده
          فیات سینا هم قدیمی شده

          موافقم 30
          مخالفم 7
        5. زیزیگولو

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (4753 ديدگاه)

          همون موقعیم که تحریم نبودیم و واردات خودرو و قطعات آزاد بود مردم مشکل تامین قطعات یدکی داشتن، چه برسه به حالا که کشور تا خِرخِره تحریمه

          موافقم 26
          مخالفم 2
    2. علی جردن

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1027 ديدگاه)

      چندبرابر دنا پلاس پول تیپو بدی بعدش تو سربالایی بالاشهر پات رو نیم کلاچ باشه تا مبادا سُر بخوره بزنه ماشینه عقبیش… ایناس که بده

      موافقم 74
      مخالفم 47
    3. Amard

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (767 ديدگاه)

      به نظرتون با واردات به این شکل که الان هست آیا برای خرید خودرو کارکرده باید صبر کرد تا بعد عید یا فرقی تو ماشین های در حد یه زیر پایی ایجاد نمیشه

      موافقم 20
      مخالفم 6
      1. حسن

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (110 ديدگاه)

        شما به شب عید فکر نکن که بیاد پایین- سال عوض میشه یه افزایش قیمت می خوره

        موافقم 27
        مخالفم 5
      2. ADAK

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        نمیدونم چند سالتونه
        ولی تا جایی که میتونی گذشته رو مرور کن!
        کی شده سال جدید کاهش قیمتی نسبت به سال قبل ( در هر محصولی) داشته باشیم ؟!

        خدا رحمتش کنه
        40-30 سال پیش فهمید و خوند ؛
        ” … هر سال میگیم دریغ از پارسال”

        موافقم 53
        مخالفم 7
        1. Amard

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (767 ديدگاه)

          اون که کاملا درست ولی وقتی اسپورتیج 2022 بیاد روی دو میلیارد به فرض مثال اسپورتیج ده سال پیش همون قیمت سابق میمونه این منظورم بود که خودرو صفر 2022 واردات بشه دیگه خودروهای قدیمی نمیتونن بالاتر قیمت بخورن چون تقاضا برای مدل جدید بیشتر قطعا

          موافقم 19
          مخالفم 12
        2. امیر پاشا

          ۲۳ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          خوب به همین دلیل هم همون اسپورتیجی کن میگی با توجه به واردات خیلی محدود و البته نبود رقیب مستقیم اول توی بورس یه قیمت فضایی میخوره و تازه اگر در این شرایط اختلافش با مدل مثلا ۲۰۱۷ کمتر از حد معقول باشه توی بازار هم یه افزایش قیمت رو تجربه میکنه تا هم اون دلالی که مدل ۲۰۱۷ داره ضرر نکنه و هم اونی که تونسته ۲۰۲۳ بخره بیشتر سود کنه.

          موافقم 9
          مخالفم 1
    4. علی

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      درود بر شرکت قدیمی و با اصالت فیات ، خودروهای باکیفیت و اقتصادی با طول عمر بالا ، خودم هم عاشق فیات ۵۰۰ هستم

      موافقم 46
      مخالفم 6
  2. Ghost rider

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مگه برادرا میزارن قیمت زیر یه میلیارد بخوره؟
    جرئتشو ندارید
    با قیمت واقعیش وارد کنید پرونده تولیدات زباله و مونتاژ اسباب بازیاتون بسته میشه.

    موافقم 102
    مخالفم 6
    1. DoctoR

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      نه دیگه فیات ۵۰۰ الان نزدیک دو تومن ۸ سال کارکردشه ۲.۵ -۳ بیاد تو بازار منطقی قیمت خورده ولی فکر نکنم وقتی دیگنیتی پرستیژ ساخت صحرا های چین ۲ به بالا قیمت میخوره فیات ایتالیا ۲.۵ قیمت بخوره

      موافقم 50
      مخالفم 12
      1. حسن

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (110 ديدگاه)

        پرستیژ رو 2700 میدن!!!!!!!!!!!!!

        موافقم 16
        مخالفم 5
  3. گلاب

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    به امید اون روزی که کلا واردات خودرو بدون تعرفه (دزدی)آزاد بشه و ماشین های روز جهان رو با اقساط بخریم و درآمد دلاری بشه البته یه همچون روز هایی رو داشتیم ولی مردم آب و برق مجانی میخواستن

    موافقم 130
    مخالفم 20
    1. DoctoR

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      اون روز کرگدن ها گیتار میزنن و پنگوئن ها پرواز میکنن همچنین نوید فن سرسخت کره میشه و علی نوا هر روز در وصف شاهکار های بی ام و کامنت میذاره

      موافقم 83
      مخالفم 16
      1. AHMADREZA

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (877 ديدگاه)

        و یانکی از سرمایه گذاری توی آلفارومئو و مازراتی بسیار خوشنوده😂

        موافقم 45
        مخالفم 2
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (10166 ديدگاه)

        چه فشاری به شما تحمیل میکنم ، دیگه خودمم داره دلم میسوزه به حالتون 😂👋🏻!

        موافقم 35
        مخالفم 18
    2. امیررضا

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مطمئن هستید اون زمان خودرو باکیفیت قسطی داشتیم؟تا جایی که من یادمه یه دوچرخه داشتیم که باهاش این ور و اون ور می رفتیم.تو آرزوی یه ماشین پیکان بودیم.بهداشت و درمان هم که صفر

      موافقم 17
      مخالفم 36
      1. aliHOZA

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (572 ديدگاه)

        آدم باید روندها رو ببینه وگرنه تو دامی میفته که مردم ایران در سال ۱۳۵۷ افتادن.
        شما که سال ۵۷ دوچرخه داشتید باید ببینی ۲۰ سال قبلش چی داشتید و الان که احتمالا ماشین دارید باید ببینی اگر انقلاب نمی‌شد آیا نمی‌تونستی اینا رو بدست بیاری؟
        پیشنهاد می‌کنم یه سرچ بزنید و وضعیت اقتصادی ایران در دهه ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۲ را بررسی کنی. سالهایی که علینقی عالیخانی وزیر اقتصاد بود و اقتصاد ایران برای یک دوره مستمر ۱۰ ساله رشد اقتصادی دو رقمی و تورم زیر ۵ درصد داشت.
        هر چیزی هم که از صنعت الان در کشور داریم اکثرا صدقه سر همان دوره است.
        خلاصه، مطمئن باش اگر ملاها نبودن ایران الان از امثال دوبی و کویت و… بالاتر بود.

        موافقم 38
        مخالفم 7
      2. گلاب

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (185 ديدگاه)

        بله پدر بزرگم یه بیوک داشت پرستار هم بود هنوز هم به یادش بیوک رو داریم مثل شما بی اساس حرف نمیزنیم

        موافقم 19
        مخالفم 5
    3. امیر

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      روزنامه های همون زمان
      نوشتن تورم ۳۰۰ درصدی، نبود پزشک ایرانی و بی سوادی گسترده در کشور…

      برای خراب کردن یکی،
      یکی دیگه رو سفید نکنیم

      موافقم 8
      مخالفم 3
  4. SinaSVJ

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (229 ديدگاه)

    تنها نکته مثبتش اینه قراره کمتر چینی بی ریشه ببینیم

    موافقم 67
    مخالفم 8
  5. محمدهادی

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2133 ديدگاه)

    پدال جالبه تو سابقه ی حضور فیات در کشور به فیات «سی نا»در همین سالهای اخیر اشاره یی نکردی،چرا!؟
    ماشینی که از لحاظ اتاق بسیار مشابه همین تیپو جدید بود که یک دهه قبل تعدادی ش وارد شد که بسیار هم سدان خرکار و جذابی بود
    من هنوز تو کف داشتن یک دستگاه ازون ماشین نازنین و سگگ جونم

    موافقم 56
    مخالفم 8
    1. Reza-a

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (425 ديدگاه)

      درسته «سی نا» یکی از مونتاژی های خاص دهه هشتاد بود و الان خیلی کم تو خیابونا دیده میشه فقط یه مشکلی داشت که موتور هزار و چهارصدشو انتخاب کرده بودن و قیمتش نزدیک پژو پارس بود اما طراحی دوست داشتنی داشت
      ولی تو کلاس بی بود، تیپو فک کنم تو کلاس سی هست

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. حسن

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (110 ديدگاه)

        تیپو کلاس B هست. از فاصله محور هاش مشخصه. مثل همون سی نا- به نظرم تارا از این بهتره – حداقل موتور با حجم بیشتر داره و خدمات نمی گم عالی ولی یکمی بهتر از فیات

        موافقم 14
        مخالفم 13
  6. زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1105 ديدگاه)

    فیات از کره ای ها نابود تره
    اشکودا باز یه چیزی

    موافقم 15
    مخالفم 33
  7. Amir mahdi @-1387

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    ون خیلی خوشگله
    امیدوارم به ایران هم تیپو و ۵۰۰ جدید

    موافقم 22
    مخالفم 1
  8. Reza-a

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (425 ديدگاه)

    ۵۰۰ قبلاً هم وارد شده بود و فروش زیادی نداشت با قیمتهای کشور ما فانتزی حساب میشه دوکاتو هم قبلاً تعدادی تو بازار اومده بود و بین همکلاساش طراحی قشنگی داره
    در مورد تیپو (که تو ترکیه اسمش اژه هست) هم یادمه نیمه دهه نود قرار بود ایران‌خودرو مونتاژش کنه حتی عکسش تو محوطه ایران‌خودرو هم پخش شده بود.
    تیپو با موتور سه سیلندر جالب نیست بهتره چهار سیلندرشو وارد کنن

    موافقم 20
    مخالفم 1
  9. fordglx2008

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    خدمات پس از فروش ضعیفی داشته باشه باز شاهد عدم حضور برند های اروپایی مث فیات غیره تو بازار میشیم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  10. سامان اذری

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    تو ترکیه تیپو رو به اسم اِ.گِ. آ میشناسن (EGEA)
    اصلا ماشین خوبی نیست و استهلاک زیاد داره
    زود زود هم خراب میشه
    دوستم یه ون فیات داشت که موتورش ۱.۳ لیتری مولتی جت دیزلی بود
    بدبخت هرچی در میاورد خرج ماشین میکرد

    موافقم 40
    مخالفم 13
    1. علی جردن

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1027 ديدگاه)

      استاد واسه همینه که تیپو تو ناوگان تاکسی استفاده می شه ؟

      موافقم 34
      مخالفم 9
      1. زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1105 ديدگاه)

        چون کارخونه داره
        فیات کلا ب استهلاک بالا معروفه

        موافقم 23
        مخالفم 22
        1. RENAULT5

          ۲۵ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          از پژو ۴۰۵که پر استهلاک تر نیست

          موافقم 8
          مخالفم 1
    2. AHMADREZA

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (877 ديدگاه)

      اونوقت بخاطر همونه که فیات سی ینا رو بخاطر خرج کم به اسم تندر90 ایتالیایی می‌شناسن؟

      موافقم 31
      مخالفم 4
      1. سامان اذری

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        خود راننده تاکسی ها هم به شدت ناراضی هستن
        فقط بخاطر ارزون بودن و قطعات ارزون و تعمیر کار زیاد مجبوری میخرن‌
        وگرنه همشون از خداشون هست که تاکسیشون کرولا باشه

        یه مورد جالب هم بهتون بگم که از سال ۱۹۹۰ تو استانبول هیچ تاکسی جدیدی پلاک نشده
        و الان قیمت پلاک تاکسی ها از ۶ الی ۱۰ میلیون لیر داره به فروش میرسه
        یعنی ۱۳ الی ۲۲ میلیارد تومن
        صاحب پلاک میاد یه فیات تیپو میخره پلاک رو میچسبونه روش و به دو تا راننده تاکسی ۱۲-۱۲ ساعت اجاره میده هرکدوم حدود ۱۵ هزار لیر
        بخاطر همونه که راننده تاکسی های استانبول به شدت دزد هستن

        خرید پلاک تاکسی یه نوع سرمایه گذاری هست تو استانبول چون هم ماهی اجاره شو میگیری هم سال به سال نسبت به تورم قیمت پلاک تاکسی گرون میشه و برا صاحب پلاک مهم نیست کرولا باشه یا تیپو
        هرچی ارزونتر بهتر چون خودش نمی‌رونه

        موافقم 38
        مخالفم 7
        1. زمستانم

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (219 ديدگاه)

          ترکیه هم یکی مثل ایران یه ضرب و المثل هست که میگه تف و ای لعنت و او

          فقط اونایی که تو ترکیه زندگی میکنن و فاز اروپا میگیرن خخخخخخ

          موافقم 31
          مخالفم 2
        2. علی جردن

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1027 ديدگاه)

          🤝🏻واقعا ممنون به اطلاعاتمون اضافه شد

          موافقم 19
          مخالفم 1
        3. RENAULT5

          ۲۵ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          از تاکسی سمند که پر استهلاک تر نیست؟
          بعدشم‌ اینها قیمت قطعاتشون پایینه
          فیات بهترین ماشین های اقتصادی رو میسازه
          دایی بنده یه فیات سینا داره هنوز که هنوز داره استفاده میکنه کمترین خرابی رو داشته

          موافقم 6
          مخالفم 1
      2. مهرانیان

        ۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (58 ديدگاه)

        چه جوک مضحکی گفتی که فیات رو به اسم تندر نود ایتالیایی میشناسن. آخه خود رنو چی هست که فیات بخواد شبیهش باشه. دایره زندگیتون رو بزرگ کنید. در کشوری که مردمش پشت فرمون یک ماشین بی نام و نشان به نام فیدلیتی میشینند، کشوری که سورن سلطان است و سانتافه هم خداست، مردم برای فیات صف میکشند. وای

        موافقم 3
        مخالفم 1
    3. آرش وان

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (307 ديدگاه)

      فیات ایگیا حداقل در 2022 پرفروش ترین خودروی ترکیه بوده ، اونم در بازار رقابتی و پر از رقیب ترکیه و تونسته عنوان پرفروش ترین ماشین رو از مگان و کلیو بعد از چند سال متوالی بگیره ، پس لااقل نمیتونه ماشین بدی باشه

      در ضمن هوندا سیویک هم در خود ترکیه مونتاژ میشه ولی فروشش به اندازه ی ایگیا و مگان و کلیو نبوده

      موافقم 17
      مخالفم 7
      1. سامان اذری

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        قیمت هاشون رو با هم مقایسه کن
        و همینطور هزینه سرویسشون رو
        دقیقا مثل پراید برا ایرانیاست

        موافقم 13
        مخالفم 6
    4. فرشید

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چی میگی حاجی فیات سینا هرکی داشته راضیه
      نه خرابی داره از اونور یه ماشین نرم و عالیه

      موافقم 20
      مخالفم 6
      1. سامان اذری

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        سینا رو هر کی داشته راضی بوده دلیل بر این نیست که تیپو رو هم هر کی داشته باشه راضی باشه
        من تو این ۶-۷ سالی که استانبول بودم یک میلیون بار سوار تیپو شدم دیگه.
        من که دشمنی با فیات ندارم که
        ماشینی که خوب باشه میگم خوب بد باشه میگم بد

        موافقم 28
        مخالفم 5
  11. genius

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    تیپو تو ترکیه تاکسیه اما تو این نکبت کده میخواد بشه مال ریچ کیدزها!

    موافقم 28
    مخالفم 4
  12. SS

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (735 ديدگاه)

    از همین حالا شکست خورده هست
    آزموده را آزمودن خطاست
    شاید فیات 500 فروش داشته باشه چون قشر خاصی کیوت بودنش رو دوست داشتن و به عنوان ماشین شهری میخریدن و حالا مدل سالش رو میخرن
    اما فیات تیپو که رقیب رنو سیمبل هست رو کی قراره به قیمت های میلیاردی بخره؟
    دوکاتو هم که بحثش جداست
    —-
    مثلا هدف واردات ارزان قیمت و در دسترس برای مردم بود
    ولی ظاهرا قراره چیپ ترین ماشین ها به قیمت میلیاردی فروخته بشه

    موافقم 18
    مخالفم 9
  13. فرزاد

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (284 ديدگاه)

    وقتیکه خودروسازان مثلاً داخلی مردم رو حتی بعنوان مشتریِ خودروهای دست دوم خودشون هم به حساب نمیارن دیگه دلیل واردات خودروهای بیست هزار دلاری چیه؟
    این دیگه نمک پاشیدن رو زخم ملت نیست بلکه کوبیدن سنگ نمک یک تنی روی سروصورت مردمه

    موافقم 10
    مخالفم 0
  14. منوچهر

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه انقدر گشنگی کشیدن ملت که هر چیزه شبیه غذا رو میبلعن. حال و روزه ماشین و ایرانی هم همینه. خودروهایه ایتالیایی حتی اگه تو خوده ایتالیا هم خراب بشن قطعه براشون خراب نمیشه. موتورهایه بسیار با استحلاک که نهایتا ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر کار کنن سر سیلند و شاتون و رینگ میزنن و از لحاظه جا داری یه نفره معمولی تو کله ماشین جا نمیشه و من نمیدونم ملت رو چه حسابی یه همچین اشغالابه ایتالیایی رو میخرن. بهرحال بحثه اینه که شما باید به استحلاک فکر هم کنید چون تو کشوره انسان زندگی نمیکنید که قطعه فراوان باشه پول داشته باشید و …
    مثلا یه فیاتی به اسمه پاپندا رفیقمون خرید و مکانیک هم هست ماژوله ارتباطه عصبیش که وسیله ارتباطیه کله ماژول ها با مامپوتره اصلیه از کار افتاده بود و با بدبختی پیداش کرد و تعویضش کرد و با پروگرام کردنش با بدبختی روشنش کرد و وقتی روشن شد فهمید سبلندره دوومش رینگاش کمپرس نمیکنن و با گفتن *** تو فیات و ایتالیا ماشین رو فرستاد اسقاطی

    موافقم 5
    مخالفم 3
  15. HOSSEINK3

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    احتمالا با قیمتی بالای 700ملیون ثبت نام شروع بشه باز هم دلال های زحمت کش ب کمک مادر های عزیزشون قیمتو ب 1400میرسونن البته تو کشوری ک تیگو 8پرو مکس 2500هست عادی این اتفاق

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2133 ديدگاه)

      احسسسننت

      موافقم 4
      مخالفم 0
  16. نوید A.J

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    یه نگاه به آمار امریکای شمالی بندازین متوجه جایگاه فیات میشین. به کیفیت بد و فروش دسته دو بدتر معروفن. به جز خانما، هم کسی نمیخره.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  17. آراد نصرالهی

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    یه چیزی کم دارن. ماشین های خوبی هستند ولی یه چیزی کمه .
    فیات برند معرکه ی هست ولی اون اصلی ها نیستند .
    جای بنز و بی ام و خالیست
    ای کاش به جای این برند ها برند های اصلی رو بیارن مثل بنز بی ام و تویوتا لکسوس پورشه و…

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا