نگاهی به هوندا جت 2600 کانسپت سبکتر و کاراتر
هوندا جت 2600 کانسپت معرفی شده در لاسوگاس نسخهای با شعاع حرکتی بیشتر از هواپیمای تجاری این شرکت بود که میتواند بدون توقف در سراسر آمریکا پرواز کند. اگرچه قبلاً جتهایی بودند که میتوانستند این فواصل را طی کنند اما جت هوندا ابعاد کوچکتر و راندمان بالاتری داشته و البته قیمت آن احتمالاً پایینتر است که میتواند طیف جدیدی از مشتریان را به خود جذب کند.
2600 اشتراکات زیادی با هوندا جت استاندارد دارد که از جمله آنها میتوان به محل نصب پیشرانه اشاره کرد. این کانسپت البته بزرگتر و سریعتر از نمونه استاندارد است. در جدول زیر مقایسهای بین مدلهای کنونی انجام دادهایم که تماشای آن خالی از لطف نیست:
هوندا جت 2600 کانسپت | هوندا جت الیت S | هوندا جت | |
حداکثر سرعت | 450 نات | 422 نات | 422 نات |
حداکثر ارتفاع پروازی | 47 هزار پا | 43 هزار پا | 43 هزار پا |
شعاع حرکتی | 2625 مایل دریایی | 1437 مایل دریایی | 1223 مایل دریایی |
طول بیرونی | 17.6 متر | 12.99 متر | 12.99 متر |
این کمپانی مشخصات پیشرانههای 2600 کانسپت را اعلام نکرده است. هوندا مدعی است این جت علاوه بر سرعت و ارتفاع پروازی بهتر 20 درصد مصرف سوخت کمتر نسبت به دیگر جتهای سبک و 40 درصد نسبت به جتهای میان سایز دارد.
هوندا در حال نمایش 2600 کانسپت با سه طراحی کابین است. نسخه دوال کلاب از چهار صندلی مسافر سود برده که یک جفت آنها به سمت جلو و یک جفت به سمت عقب طراحی شدهاند. در مدل اجرایی دو صندلی حذف شده تا فضای بزرگتری ایجاد شود. نهایتاً نیز طراحی دیوان وجود دارد که از صندلیهای استاندارد و عادی استفاده میکند.
بسته به طراحی انتخابی مشتری میتواند سفارش نسخهای به همراه خلبان و 10 مسافر یا دو خدمه و 9 مسافر را بدهد.
هوندا میگوید 2600 کانسپت توانایی کارکرد با یک خلبان را داراست که تکنولوژی آن شامل اتوماسیون پیشرفته بوده و این امر از بار کاری خلبان میکاهد.