شرکت ونوس با آزمایش موفقیتآمیز موتور انفجاری چرخشی (RDRE)، گامی بزرگ در توسعهٔ هواپیمای استارگیزر M4 برداشت که میتواند در کمتر از دو ساعت از لسآنجلس به توکیو پرواز کند.
درحالیکه امروزه هواپیماهای مافوق صوت صرفاً برای اهداف نظامی استفاده میشوند، جهان به دنبال استفاده از این فناوری برای مقاصد غیرنظامی است. تصور کنید پروازی که امروز از لسآنجلس به توکیو حدود ۱۲ ساعت طول میکشد، در کمتر از دو ساعت انجام شود. این همان هدفی است که شرکت ونوس، یک استارتاپ هوافضایی در هیوستون تگزاس، دنبال میکند. ونوس که پنج سال پیش تأسیس شد، در حال توسعه فناوری پیشرانشی نوآورانهای است که هم برای هواپیماهای غیرنظامی و هم کاربردهای نظامی مناسب خواهد بود. این فناوری ترکیبی از موتور انفجاری چرخشی (RDRE) و رمجت تنفسی (VDR2) است که بدون نیاز به قطعات متحرک، توانایی رسیدن به سرعت ماخ ۶ یا ۷۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. نکته هیجانانگیز اینکه موتور موردبحث به هواپیماها امکان میدهد از باندهای معمولی فرودگاهها برخاست کنند و نیازی به سکوهای پرتاب ندارد که این ویژگی موتور ونوس را برای هواپیماهای مسافربری و باری ایدهآل میکند.
در این پیشرانهٔ خلاقانهٔ ونوس، موتور RDRE هواپیما را از حالت سکون به سرعت مشخصی میرساند و سپس رمجت VDR2 وارد عمل شده و پرواز را به حالت فراصوتی پایدار میبرد. ونوس در اکتبر ۲۰۲۴ از VDR2 رونمایی کرد و اولین آزمایش زمینی موتور در دسامبر ۲۰۲۴ انجام شد. در می ۲۰۲۵، ونوس اعلام کرد که اولین آزمایش پروازی موتور RDRE در ایالاتمتحده را در نیومکزیکو با موفقیت انجام داده است. این اولین پرواز یک موتور RDRE توسعهیافته در آمریکا بود و ممکن است حتی در جهان بیسابقه باشد. هرچند جزئیات دقیق پرواز مانند مدتزمان، سرعت و ارتفاع اعلام نشده اما ونوس تأیید کرد که این آزمایش عملکرد و یکپارچگی سیستم را در شرایط واقعی پرواز تأیید کرده است.
هدف نهایی ونوس، ساخت هواپیمای استارگیزر M4 است؛ یک هواپیمای مسافربری با سرعت ۵ هزار کیلومتر بر ساعت و پتانسیل رسیدن به ۷۴۰۰ کیلومتر بر ساعت. این هواپیما میتواند از باندهای معمولی برخاست کند و با ظرفیت اولیه حدود ۱۲ مسافر، مسافتی تا ۸ هزار کیلومتر را بپیماید. ونوس امیدوار است این هواپیما تا دهه ۲۰۳۰ به پرواز درآید، هرچند برخی این هدف را بیشازحد خوشبینانه میدانند. نتایج این آزمایش آنقدر امیدوارکننده بوده که ونوس برنامهریزی برای آزمایشهای پیشرانش در مقیاس کامل و ادغام این سیستم در وسایل نقلیه مختلف را آغاز کرده است. این موتور به دلیل مقیاسپذیری، برای کاربردهای نظامی و تجاری مناسب است. شرکتهای بزرگی مانند ایرباس و همچنین ناسا و نیروی هوایی ایالاتمتحده از این پروژه حمایت میکنند که نشاندهنده پتانسیل بالای آن است.
ممد ژانگولر
۱۱ خرداد ۱۴۰۴میگن قدیما البرت انیشتن داشته انسان یا جسمو به نور تبدیل میکرده بعدم دوباره به جسم . یعنی بشکن بزنی هر جا میخوای باشی .بعد معلوم نشد این پروژه چی شد . بقیه اینا که میبینید بازی پوله .همش مارکت بازیه . حتی ی مدت ی شرکتی گفت هر کالایی میخوای بخری تو ۳ سوت تو خونت ظاهر میشه اونم معلوم نشد چی شد .
بنده ی خدا
۱۱ خرداد ۱۴۰۴برادر قصد توهین ندارم ولی لطفاً کمتر فیلم علمی تخیلی ببین وسریعا به نزدیک درین روانشناس شهر خودت مراجعه کن با تشکر از شما
زین العابدین جاودانه
۱۱ خرداد ۱۴۰۴فکر کنم شما یا جدول ضربم پاس نکردی یا با دانشمندای اختر فیزیک تئوری میدین بیرون
Lyting
۱۲ خرداد ۱۴۰۴انیشتین که میدونست برای سرعت نور باید جرم نداشته باشی
شاید منظورتان تحقیقات برای مدل های فضا و زمان غیر خطیه
آرمان
۱۲ خرداد ۱۴۰۴نظر شخصی من اینه که احتمالا تا اوایل دهه ۲۰۳۰ هواپیما مسافری مافوق صوت در حد همون کنکورد خدابیامرز بسازن ولی با آلودگی صوتی و مصرف سوخت پایین که زیر ۲۰۰۰کیلومتر درساعت سرعت نهایی اش هستش و اینجور هواپیما که با سرعت هایپر سونیک پرواز کنه بعید میدونم تا ۲۰۵۰ حداقل ساخته بشه،همین الان هواپیما جنگنده اش نهایت ۲تا۳هزار کیلومتر سرعت داره و صداش در حد وحشتناک زیاد هست و البته مصرف سوخت دراین سرعت اینقدر زیاده که نصف بیشتر وزن هواپیما باید باک بنزین باشه تا مثلا بین قاره ای بتونه پرواز کنه،هواپیما جنگی با این وزن پایین،برای رفت و برگشت ۲۰۰۰کیلومتری ۲،۳بار حداقل باید توی هوا سوخت گیری کنه،تازه سرعتش زیر ۲هزار کیلومتر هستش
Navid A J
۱۲ خرداد ۱۴۰۴شاید مسخره به نظر بیاد ولی نظریه هایی هست که میگه آلمان نازی داشت رو این قضیه کار میکرد.
علی علوی
۱۲ خرداد ۱۴۰۴عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت تمامی دوستان و کاربران و سروران و مدیران بزرگوار و معزز در سایت پدال
اوقات شریف همگی بخیر و سلامتی و تندرستی و موفقیت
مجدداً صحبت از هواپیماهای سوپرسونیک یا همان مافوق صوت شد و مجدداً صحبت از ایالات متحده
کمپانی استارت آپی ونوس ایرواسپیس در شهر هیوستون در ایالت تگزاس یکی از پیشرفته ترین و قدرتمند ترین و شناخته شده ترین و تأثیر گذار ترین کمپانی های طراحی و توسعه و ساخت انواع مختلف وسایل نقلیه مافوق صوت در سراسر جهان می باشد
البته در داخل ایالات متحده هم رقبای بسیار قدرتمندی وجود دارند از جمله
کمپانی ایریون در شهر رنو در ایالت نوادا
AERION AEROSPACE CORPORATION FOUNDED AND BASED IN CITY OF RENO IN STATE OF NEVADA
کمپانی بوم ایرواسپیس در شهر دنور در ایالت کلرادو
BOOM AEROSPACE CORPORATION FOUNDED AND BASED IN CITY OF DENVER IN STATE OF COLORADO
اسپایک ایرواسپیس در شهر بوستون در ایالت ماساچوست
SPIKE AEROSPACE CORPORATION FOUNDED AND BASED IN CITY OF BOSTON IN STATE OF MASSACHUSETTS
کمپانی استارت آپی هرمیوس در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا
HERMEUS AEROSPACE CORPORATION FOUNDED AND BASED IN CITY OF ATLANTA IN STATE OF GEORGIA
کمپانی استارت آپی اگزوسونیک در شهر تورنس در ایالت کالیفرنیا
EXOSONIC AEROSPACE CORPORATION FOUNDED AND BASED IN CITY OF TORRANCE IN STATE OF CALIFORNIA
ونوس ایرواسپیس در شهر هیوستون در ایالت تگزاس
VENUS AEROSPACE CORPORATION FOUNDED AND BASED IN CITY OF HOUSTON IN STATE OF TEXAS
نیوفرانتیر ایرواسپیس در شهر توکویلا در ایالت واشینگتن
NEW FRONTIER AEROSPACE CORPORATION FOUNDED AND BASED IN CITY OF TUKWILA IN STATE OF WASHINGTON
البته رقبای اصلی ایالات متحده از چین می باشند
علی علوی از مشهد
داریوش آریا
۱۲ خرداد ۱۴۰۴امان از انسان های بی رویا
انسان اراده ی هر چیزی رو داشته باشه بهش میرسه تمام وسایلی که امروز استفاده میشه یک روز رویا بودن