فورد

تویوتا برای توسعهٔ نسل جدید تاندرا، نویگیتور و F150 را معیار قرار می‌دهد

هرچند تویوتا هنوز رسماً نسل جدید تاندرا را معرفی نکرده اما اطلاعات زیادی در مورد آن وجود دارد زیرا این شرکت با انتشار تصویری نمای بیرونی آن‌را نشان داده است، تیزری از داخل آن منتشر کرده و پیش‌نمایشی از سیستم تعلیق آن ارائه کرده است؛ بنابراین احتمالاً طی ماه‌های آینده نسل جدید تاندرا به‌طور کامل معرفی خواهد شد. بااین‌حال، ویدئوی جدیدی از TFLtruck نشان می‌دهد که هنوز فرایند توسعهٔ این پیکاپ ادامه دارد زیرا در این ویدئو، نمونهٔ آزمایشی تاندرا در حال مقایسه با یک لینکلن نویگیتور دیده می‌شود.

دیدن تاندرا در کنار چنین خودروی لوکسی کمی عجیب به نظر می‌رسد چون نویگیتور رقیبی برای لکسس LX محسوب می‌شود نه یک پیکاپ اما در همین حال، در کنار کاروان تاندراهای آزمایشی که شامل دو نمونهٔ استتار شده می‌شود، یک فورد F150 هیبریدی هم رؤیت شده است. شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه تویوتا قصد دارد نسل جدید تاندرا را با قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه کند و بنابراین منطقی است که این شرکت پیکاپ جدید خود را با F150 هیبریدی مقایسه کند. همچنین ازآنجایی‌که این فورد پرفروش‌ترین خودروی بازار ایالات‌متحده است، معیار خوبی برای محک زدن به‌حساب می‌آید.

انتظار می‌رود نسل جدید تاندرا به همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی لندکروزر جدید مجهز شود که این می‌تواند یکی از دلایل حضور نویگیتور در طول آزمایش‌ها باشد. البته همین پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی ۴۵۰ اسب بخاری نویگیتور از سال ۲۰۱۸ برای F150 هم ارائه می‌شود؛ بنابراین تویوتا می‌تواند پیشرانهٔ خود را با این پیشرانهٔ فورد مقایسه کرده و سروصدا، ارتعاش و لرزش آن‌ها را به‌طور دقیق بررسی کند. در F150 هیبریدی هم از نسخهٔ ضعیف‌تری از همین موتور V6 به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌شود که می‌تواند معیار خوبی برای توسعهٔ نسخهٔ هیبریدی تاندرا باشد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2246 ديدگاه)

    چقدر شبیه داستان کوروت و اون بحث خنده داره

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. محمد

      ۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (182 ديدگاه)

      کسی بخواد یه ماشینو معیار قرار بده میاد کنار هم میذارشون؟!

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
    2. AMIR / ARMI

      ۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1302 ديدگاه)

      اون بحث آخرش به اینجا ختم شد که
      هوندا برای توسعه nsx چند ماشین رو معیار قرار داده بود که یکی از اون ها z06 نسل شش بود

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
    3. Iman99

      ۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      اف ۱۵۰ تو سگمنت خودش یک سنگ محک و معیار تمام عیاره کاملا هم خودش رو ثابت کرده و تو تمام فاکتور ها هم بهترین بوده و تو همه آمار ها یا اوله یا رکورد داره پس طبیعیه که هر شرکتی بیاد و اون رو معیار قرار بده.

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  2. Amir Machine

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1071 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم الان اونایی رو ببینم که کوروت رو بخاطر معیار قرار دادن فراری و NSX مسخره میکردن
    کجایید عزیزان؟!!
    معیار قرار دادن رقبا تو قرن ۲۱ که زشت و قبیح بود، پس چی شد؟!
    این کارا که فقط برا جنرال موتورز عادی بود، پس چی شد غول خودروسازی ژاپن هم رقیبشو معیار قرار داده؟!
    حالا کی داره از دستاوردهای شرکت‌های دیگه استفاده میکنه؟!
    (گوشه‌ای از منطق برخی دوستان ژاپنی فن!!!)

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. datsun

      ۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2488 ديدگاه)

      این بحث مسخره رو تا جای که من یادمه دوستان شما شروع کردن و گفتن nsx شکست خورده و فلان اصلا nsx در حدی نیست که کوروت معیار قرار بده و فلان الان اگه قانع نشدی تا لینک همون پست رو بزارم

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
      1. AMIR / ARMI

        ۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1302 ديدگاه)

        من صد در صد اطمینان میدم شروع کننده اون بحث رفیق شما و ادامه دهندش خود شما بودی
        اتمام اون بحث هم توسط خود من بود
        اولین بار خبر اون عکس های کوروت کنار nsx رو رفیق شما در چند مطلب قبل تر گفت

        موافقم ۳
        مخالفم ۴
      2. Amir Machine

        ۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1071 ديدگاه)

        نیازی نیست شما لینک اون پست رو بذاری، من خودم میذارم

        https://www.pedal.ir/%d8%b4%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%84%d8%aa/%d9%86%d8%b3%d8%ae%d9%87-%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%aa-c8-z06/

        برو ببین کی اول شروع کرد، تو اون پست هیچکس هیچ حرفی در مورد NSX نزد تا اینکه سر و کله دوست به اصطلاح ژاپنی فن شما پیدا شد و اینطوری گفت:
        «واقعا تو معیار قرار دادن (…) به هیچی رحم نمیکنن از فراری و پورشه گرفته تا آکورا
        البته دفعه اولشون هم نیست…»
        بعدم بقیه جوابشو دادن

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
      3. Mad.z.Max

        ۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1739 ديدگاه)

        خب ان اس ایکس که کوروت زی او ۶ رو مبنا قرار داد، و محصول شکست خورده ای هم شد، دیگه توی شکستش که بحثی نیس..

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      داداش اصلا مشکلی نداره خو ، وقتی یه شرکتی میخواد یه محصول موفقی برای رقباش بسازه باید رقبای قدرش یا هم سبکای قدرش رو خوب بررسی کنه تا بتونه یه محصول با کارایی مناسب برای سگمنت مورد نظرش تحویل بده حالا چه تاندرا و نویگیتور چه کوروت و هوندا ، چه آفرود و خشن ، چه اسپورت و سریع

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    3. mos

      ۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (718 ديدگاه)

      اینجام عزیزم

      نکته اول اینکه توسعه تاندرا حدود یک سال پیش تموم شد و آماده رونمایی بود ولی به دلیل کرونا یک سال به تاخیر افتاد. حتی اگه یادت باشه پارسال بخشی از ویدیو تیزرش لو رفت (طبیعتاً وقتی تیزر برای ماشینی ساخته میشه یعنی همه چیز ماشین نهایی شده)

      تو این مدت تویوتا چند تا F-150 خرید (یا اجاره کرد) و تو مکان های سرد و گرم و جاده های مختلف ظرفیت بکسل تاندرا رو با F-150 مقایسه کرد.
      طبق چیزی که تو تصاویر جاسوسی و خبر های مختلف هست این تمام ارتباط تاندرا با فورد F-150 بود.

      حالا میرسیم به تفاوت این با کوروت
      شما که لینک فرستادی برو دوباره کامنت منو بخون
      این یه بخشی از کامنتم:

      ((((یه موقع هست یه شرکتی بعد ساخت و توسعه خودرو میاد اونو با رقبا مقایسه می کنه. این مشکلی نداره
      اما کوروت سی ۸ در تمام مراحل توسعه بخش های مهم مثل موتور و گیربکس و….. از بقیه الگو گرفته))))

      امیدوارم تفاوت بین این دو تا رو متوجه شده باشی

      نکته بعدی اینکه به نظرت سختی توسعه یه سوپراسپرت با یه پیکاپ یکیه؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۵
      1. mos

        ۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (718 ديدگاه)

        این کامنت جواب به بقیه دوستان آمریکایی باز هم هست.

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
      2. Amir Machine

        ۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1071 ديدگاه)

        قشنگ داری با یه مشت حرف الکی بحث معیار قرار دادن رو کمرنگ میکنی!!!
        وقتی توسعه یه ماشین کامل شده باشه، دیگه معیار قرار دادن رقیب و مقایسه چه فایده‌ای داره؟ وقتی توسعه ماشین دیگه تکمیل شده و آماده رونماییه، یعنی دیگه نمیشه تغییری ایجاد کرد، پس هیچ شرکتی نمیاد بعد از تکمیل فرایند توسعه، رقیب رو بررسی کنه، مقایسه رو انجام میدن که بتونن چیزی مثل رقیب یا بهتر از اون بسازن، نه وقتی همه چیز نهایی شده بیان مقایسه کنن!!
        اینطوری سعی نکن خودت و بقیه رو قانع کنی، قطعاً فرایند توسعه تاندرا هنوز ادامه داره و نهایی نشده، اگه هم نهایی شده باشه، تویوتا قطعاً قصد ساخت نسخه هیبریدی از تاندرا رو داره و این نسخه هنوز در دست توسعه هست، برای همین دارن F150 هیبریدی رو بررسی میکنن تا از نوع سیستم هیبریدی که مناسب یه وانت هست الگو بگیرن
        نکته آخر هم اینکه توسعه هیچ ماشینی آسون نیست که اگه بود، مرسدس با اون عظمت تو ساخت وانت شکست نمیخورد
        همه اینا رو گفتم که به یه چیز برسم، معیار قرار دادن تو دنیای خودروسازی امری کاملاً طبیعیه و هرگز چیز بدی یا نشونه ضعف نیست، از این به بعد هم دیگه این بحث مسخره و الکی رو ادامه نمیدم، حالا تو دوست داری بازم برا خودت ادامه بده اما پیشنهاد میکنم بری بگردی یه چیز دیگه برای مسخره کردن کوروت پیدا کنی چون این دیگه جواب نمیده!!!

        موافقم ۴
        مخالفم ۳
        1. mos

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (718 ديدگاه)

          هر چی گفتم سند ‌مدرکش هست با یه سرچ ساده تو گوگل میشه اینا رو پیدا کرد اگه غیر این بود من دیگه چیزی نمیگم

          نکته بعد اینکه این حرفت رو میشه با یه مثال ساده نقض کرد
          همین نیسان زی پروتوتایپش پارسال رونمایی شد و چند ماه بعدش عکس های جاسوسیش با روکش استتار در اومد و در آخر نسخه تولیدی هفته پیش رونمایی شد!
          یا مثلا هامر EV که پارسال رونمایی شد همینطوره جنرال‌موتورز همچنان داره تستش میکنه.

          این اولین باری نیست که درباره این موضوع بحث میشه قبلا هم بقیه کاربر ها مثل mehran911 اینجا و تو گروه تلگرام در این باره بحث کردن و به نتیجه ای نرسید چون یه عده نمیخوان واقعیت رو قبول کنن.

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        2. Amir Machine

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1071 ديدگاه)

          کسی که نمیخواد واقعیت رو قبول کنه دقیقا خود تویی
          معیار قرار دادن یا همون Benchmarking یک معنی بیشتر نداره
          نمیشه وقتی پای تویوتا وسطه اسمشو بذاری مقایسه بعد از توسعه و وقتی بحث کوروته بگی کپی‌برداری و استفاده از دستاورد دیگران

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
        3. mos

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (718 ديدگاه)

          من این موضوع رو انکار نکردم تو کامنت بالا هم گفتم تویوتا چند تا F-150 خریده یا اجاره کرده و ظرفیت بکسل تاندرا رو با اون تست و مقایسه کرده
          ولی شما و رفقات نمیخواین قضیه کوروت رو قبول کنید!

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
      3. R@m!n

        ۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2246 ديدگاه)

        آدم سرسختی هستی خوشم میاد 👍 امیدوارم تو زندگیت هم همینطوری باشی. راستش اون رفیق چانگانیمون جوری کامنت می‌زاره دیگه همه حس و حال بحث کردن از بین میره.
        راستش میخواستم این موضوع رو باهم بریم جلو اما خب تو توضیح کراس اوور و SUV به یه نفر منو یه جماعت گیر کردیم 😂 دیگه حس و حالش رفت 😂😂

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. mos

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (718 ديدگاه)

          رفیق داستان این بحث خیلی طولانی تر از این چند روزه
          حیف از گروه تلگرام لفت دادی…!

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        2. R@m!n

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2246 ديدگاه)

          واقعا اصلا نیازی به بحثه طولانی نیست فقط من حس می کنم کسی از این بحث کوتاه نیاد مدالی کاپی چیزی میدن.
          هم NSX هم کوروت هم تاندرا و هر خودرو دیگه ای در هر کلاسی از رو دست بزرگ اون کلاس می بینن حالا چه میخواد جی ام باشه چه تویوتا باشه چه فورد باشه و…. همین نویگیتور معیارش اسکالید و رنجرور بود، حالا از اسکالید هم بهتره و خودش شده خودرو شاخص کلاسش.
          هممونم می دونیم قضیه همینه فقط نمی خواییم قبول کنیم که یه موقع تو بحث کم نیاورده باشیم.
          اون گروهم چون زیاد تو تلگرام نیستم و کامنتا خیلی پرته از موضوع خودرو ترجیح دادم لفت بدم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. mos

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (718 ديدگاه)

          منم از این بحث مسخره و هیت کردن خوشم نمیاد ولی وقتی تو پست نیسان زی میگن تو کاپوت چلنجر جا میشه یا هر موقع خبر درباره تویوتاست شروع به چرت گفتن میکنن منم اینجوری جوابشون رو میدم

          پارسال دو تا فرانسوی فن تو سایت بودن یه مدت با اونا همین داستان بود بعدش سر و کله فیک های کره ای فن پیدا شد حالا هم که آمریکایی بازا شروع کردن

          این داستانم بالاخره تموم میشه…

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        4. R@m!n

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2246 ديدگاه)

          همیشه اینو در نظر بگیر طرفت چی میگه و سوادش چقدره. اون طرفم ته تهش یه بچه ۱۴ ۱۵ سالست که دنبال توجهه. مگه یادت نیست از گیربکس فراری ایراد میگرفت و گیربکس یه ماشین برقی رو بهتر می دونست.
          می دونه اینجا اکثرا از تسلا خوششون نمیاد، هی تسلا تسلا می کنه چهار نفر بیوفتن دنبالش.

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      4. AMIR / ARMI

        ۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1302 ديدگاه)

        تو که لالایی بلدی چرا خودت نمی‌خوابی ؟
        تو که انگلیسی بلندی برو متن انگلیسی این مطلب بخون ببین کلمه Benchmarked مشابه کلمه Benchmarked همون مطلب کوروت و nsx هست یا نه ؟
        خود nsx هم که بنچمارک هاش از کوروت تا پورشه بوده !
        این کلمه همه جا یه معنی میده
        و هیچ تفاوتی ندارن فلسفه بافی می‌کنی ؟
        کوروتی که افتخاراتش به اندازه کل اسپورت سازی ژاپن بیاد الگو بگیره ؟
        کوروت خودش نماد پرفورمنس تو صنعت خودرو تو هر نسل مورد تمجید کل مطبوعات قرار میگیره الگو بگیره ؟
        این nsx که فلسفه به وجود اومدنش کپی کردن از موتور وسط های ایتالیایی بوده

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
        1. mos

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (718 ديدگاه)

          بجای سوختن لینکی که اونجا فرستادمو بخون

          مصاحبه با جناب Tadge Juechter مهندس ارشد کوروت و ببین چی گفته یکم بیشتر به افتخارات کوروت پی می‌بری :))

          خیلی از رک بودنش خوشم میاد یه جوری از پورشه و بقیه تعریف میکنه انگار نه انگار مهندس کوروته

          موافقم ۳
          مخالفم ۲
        2. Mohammadreza

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (864 ديدگاه)

          “کوروتی که افتخاراتش به اندازه کل اسپورت سازی ژاپن بیاد الگو بگیره ؟”

          گل پسر لطف میکنی این جملتو یکم باز کنی؟
          منظورت از افتخارات چیه دقیقا؟
          افتخارات موتو اسپرت (قهرمانی در مسابقات برون مرزی) منظورته؟
          تحسین شدن توسط مجلات و ژورنالیست ها منظورته؟
          فروش سالانه منظورته؟
          تایم پیست منظورته؟

          چون در اکثر این موارد کوروت نه تنها از کل صنعت خودرو سازی ژاپن
          بلکه از تک مدل های ساخت ژاپن هم جامیمونه.

          کوروت خودرو خوب و باسابقه ایه
          ولی این بحث های بچه مدرسه ای و تمام تلاش شما تینجر های عزیز برای منفور بودن هم قابل ستایشه.

          موافقم ۳
          مخالفم ۲
        3. ممد

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2 ديدگاه)

          ببین دیمن چه فشاری به بعضیا داده که هنوز بعد ۳ سال ازش فشاری میشن XD

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        4. AMIR / ARMI

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1302 ديدگاه)

          خطاب به mohammadreza
          جا میمونه ؟ کوروت ریسینگ پر افتخار ترین تیم در امریکای شمالی هستش
          از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ در بیش از ۲۰۰ ریس در نقاط مختلف ۱۳۰ تا فقط قهرمانی داره
          اونم در بالاترین کلاس هایی که نسخه تولیدی دارن از جمله ( GT1 و GT2 و GTE PRO )
          این فقط برای ۲۰ سال اخیر
          اوایل دهه ۶۰ وقتی کوروت با موتور ۳۸۰ اسب بخاری خودش یکه تاز سوپر اسپورت ها بود و توجه کل نیا رو جلب میکرد
          ژاپنی ها ماشین هایی مثل gt2000 و z240 رو از روی امریکایی ها و اروپایی ها میساختن با موتور های ۱۴۰ اسب بخاری

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        5. حسین

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (559 ديدگاه)

          همون فرمول یک هوندا واسه کل هیکل صنعت خودروی آمریکا کفایت می کنه.
          یکی تو فرمول یک و موتو جی پی و رالی داکار و معتبر ترین مسابقات جزو پر افتخارترین هاست، یکی هم تو ریس های مسخره مثل نسکار قهرمان میشه😂
          ماشینهایی آمریکایی فقط به درد تک چرخ زدن با رینگ فرغون، یا برن اوت و این چیزا خوبن.
          همون gt2000 الان یه ماشین کلکسیونی به حساب میاد چیزی که به قواره حلب سازان آمریکایی نمیاد داشته باشن.
          کل تاریخ صنعت خودروی آمریکا یه ماشین نسبتا محترم وجود داره اونم فورد جی تی. همینو ازش بگیری هیچی باقی نمی مونه.

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
        6. حسین

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (559 ديدگاه)

          راستی داج و جیپ چرا آویزون پژو سیتروئن شدن؟😂 آخی بلد نیستن ماشین هیبریدی و الکتریکی بسازن😅
          همین که به خودت جرات میدی اسم کوروت رو کنار اسامی معظمی مثل هوندا و نیسان بیاری نشون میده سطح درکت چقدره.

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
        7. AMIR / ARMI

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1302 ديدگاه)

          خطاب به حسین
          Gt2000 که کلا یه کپی از جگوار های اون زمان بود دنیا جای عجیبیه هر چیز مزخرفی رو برخی میپرستن
          هوندا که فقط به عنوان سازنده انجین افتخار فرمول یک نصیبش شده
          نه با تیم ریسینگش
          ناسکار به عنوان فشرده ترین مسابقات استقامتی دنیا تویوتا درش خیلی تلاش می‌کنه ولی خب انتظار نمیره چیزی ازش بدونی
          به جای اینکه از ادغام پژو و کرایسلر بگی
          می‌تونستی از nissan gtr بگی
          ولی انگار من خیلی بیشتر از تو از ژاپنی ها میدونم و تو ژاپنی فن که نیستی هیچ یه ترول هستی در واقع

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        8. حسین

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (559 ديدگاه)

          ***
          آره تو راس میگی هرچی تویوتا ساخت همش کپیه ولی بعضیا مثل کوروت از همین کپی هاالهام می گیرن مثل هوندا nsx و کوروت.
          آمریکایی ها هم اگه می تونن به عنوان قطعه ساز برن فرمول یک شرکت کنن. شورلت و داج اگه می تونن برن راه بازه!
          ردبول با قطعات هوندا تیم مرسدسی رو شکست میده که حتی فراری هم نتونست این کارو بکنه. خیلی باید اعتماد با نفس داشته باشی بیای اینجا از سطح تکنولوژی حرف بزنی.
          راستی از لمانز چه خبر؟
          اسم از gtr نمیارم چون اصلا درست نیست جایی که بحث سر یه اسپرت پنجاه هزار دلاری مثل کوروت هست اسم از گودزیلا بیارم که با فراری و لامبو سرشاخ میشه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        9. حسین

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (559 ديدگاه)

          راستی تعداد لایک و دیسلایک ها چه قدر جالب شده!!! 😉😁

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        10. AMIR / ARMI

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1302 ديدگاه)

          امریکایی ها هیچ وقت وارد فرمول یک نشدن چون علاقه ای بهش نداشتن
          چون امریکای شمالی مسابقات چرخ باز خودش رو داره indy car
          جایی که کمپانی مثل فراری علارغم علاقه به حضور در این مسابقات
          به دلیل فشردگی و پیچیدگی مسابقات در اون شرکت نمیکنه
          تکنولوژی جایی که بزرگ ترین خودرو ساز ژاپن توانایی تولید یه کوپه اسپورت
          رو به صورت مستقل نداره هندا هم که تجارب خودش از فومول ۱ رو با nsx عرضه کرد مشتری پیدا نشد
          البته هیچ کدوم از اسپورت های ژاپنی اخر عاقبت خوبی نداشتن
          چه lfa باشه چه nsx البته اون مزدا میاتا که رو کاپوت چلنجر جا میشه خوب فروخته نباید نا انصافی کرد
          که اونم یه طرفش فیات بود نه ؟

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        11. حسین

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (559 ديدگاه)

          اینو نگو بگو نمی تونن!! بالاخره اونجا انجین ها حداکثر تکنولوژی رو داره. نمیشه با پیشرانه های به درد نخور اونجا رفت.
          وقتی حرف فروش میاد وسط ناخودآگاه یاد وایپر میفتم!! Lfa پروژه تولید محدود بود، ولی وایپر به علت وضع فروش خراب از خط تولید خارج شد. راجع به اینکه آمریکایی ها چطور توی دهه نود واسه nsx سر و کله می شکستن هم حتما تحقیق کن. پروژه ای که هوندا به خاطرش چند آلیاژ جدید آلومینیوم ابداع کرد، تکنولوژی های فرمول یک وارد خودروی جاده ای کرد و با فراری مقایسه شد. حق داری ازش بدت بیاد. ولی خب مدیر جنرال موتور با افتخار گفت کوروت رو از روی nsx کپی زدیم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        12. AMIR / ARMI

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1302 ديدگاه)

          نمیتونن ؟ موتو های ایندی کار شش سیلندر های ۲.۲ لیتری هستن
          که تا ۱۲ هزار تا دور میگیرن و ۷۰۰ اسب خروجی دارن
          و مثل موتور های فرمول یک نیستن نازک نانجی باشن و حداکثر تمرکز روی عمر و دوام اونا گذاشته میشه تا جایی که
          بتونن مسابقات سنگینی مثل ایندی ۵۰۰ رو پاس تموم بکنن
          جایی که باید ۸۰۰ کیلومتر با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت دوام بیارن
          این تکنولوژی نیست ؟ فقط فرمول یک تکنولوژی حساب میشه ؟
          در مورد وایپر باید بدونی به خاطر عدم وجود سیستم های الکترونیکی عملا نمیشد تولیدش ادامه پیدا کنه
          داج هم نمیخواست تغیری ایجاد بکنه چون فلسفه وایپر خودروی محدود نشده بود
          وگرنه مثل چلنجر میشد با اضافه کردن چند اپشن ایمنی و کنترلی
          هم تولیدش کرد هم بیشتر فروخت
          شاید برات جالب باشه بدونی وایپر توی نوربررینگ سریع تر از lfa
          با اون قیمت و صدای مسخرشه

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        13. حسین

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (559 ديدگاه)

          دیوار حاشا بلنده.

          صدای lfa بهترین صدا بین تمام سوپراسپرت ها هست. همه هم روی این موضوع اتفاق نظر دارن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      5. Mad.z.Max

        ۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1739 ديدگاه)

        حد اقل عکس یه ماشین موفق تر بذار پروفایلت، نه ماشین شکست خورده، به قول خودت شونصد سال تحقیق و توسعه پروژه ان اس ایکس زمان برده، چرخ رو از اول اختراع کردن، ولی خودت بگو ظرف چند سال اومد و بساطش جمع شد… :)

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
  3. AMG GT R

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    الان یک سوال پیش میاد نویگیتور چه ارتباطی به توندرا داره ؟ یعنی فقط انجینش معیار هست ؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. R@m!n

      ۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2246 ديدگاه)

      به احتمال خیلی زیاد نویگیتور برای نسل جدید لکسوس LX معیار قرار میگیره.

      در حال حاضر نویگیتور بهترین SUV فول سایز بازار هست و هندلینگش با توجه به ابعاد این خودروها از همه رقبا بهتره.

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. سهند

        ۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (645 ديدگاه)

        هندلینگ هیچ شاسی بلند فول سایزی به پایx7 نمیرسد.
        از نظر من x7 و gls و رنجرور بهترین ها هستند.

        موافقم ۲
        مخالفم ۴
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1265 ديدگاه)

          تموم شد .
          نظر زیبا و تاثیر گذاری بود
          ولی این کلاس آمریکایی تعیین و تکلیف میکنن

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
        2. R@m!n

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2246 ديدگاه)

          نظر من و شما معیار نیست بلکه نظر کارشناسان و مالکین مهمه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. کارلوس کاستاندا

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (82 ديدگاه)

          اول برو یه نگاه بنداز ببین فول سایزه بعد بیا همه را زیر بگیر نکشیمون شاسی بلند.

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2735 ديدگاه)

          از نظر لوکس بودن جی ال اس واقعا تو سگمنتش رقیب نداره اما جی ال اس یه کراس اووره و نویگیتور یه اس یو وی برای همین انگار نویگیتور بزرگتر و آفرودی تره برعکس بنز که تمرکزش بیشتر روی آنروده

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2735 ديدگاه)

          یکی از نکات جالب این کلاس اینه که با اینکه کلاسیه که خیلی گرونه و معمولا در بقیه سگمنتای این قیمتی کلا یکی دو تا از محصولا میتونن به بقا ادامه بدن و رقبا موفق نمیشن توی این سگمنت همه رقبا بازار خودشونو دارن و اکثرشون خوب میفروشن ، چه نویگیتور و اسکالید و چه ایکس ۷ و جی ال اس

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        6. new RAMIN

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2357 ديدگاه)

          ((از نظر لوکس بودن جی ال اس واقعا تو سگمنتش رقیب نداره اما جی ال اس یه کراس اووره و نویگیتور یه اس یو وی برای همین انگار نویگیتور بزرگتر و آفرودی تره برعکس بنز که تمرکزش بیشتر روی آنروده))

          بنز GLS کراس اوور؟؟😯یا خدا، مرز های بی اطلاعی فرسنگ ها جابجا شد.
          من نه طرفدار بیمر هستم نه مرسدس. ولی GLS(( و GLS میباخ)) ، bmw x7 ((و آلپاین BX7 ))خودرو های بسیار مناسب و قابل احترامی هستن. حالا اینکه کی بهترین در این کلاس( فول سایزی و نیمه لوکس)هست، بحثش جداس.

          درضمن نویگیتور آفرودی نیست. یعنی کسی با نویگیتور آفرود نمیره.همچنین زاویه ورود خروج حمله اش زیاد مناسب نیست. اگه دنبال SUV نیمه لوکس (یا لوکس) آفرودی میگردی باید بری سراغ محصولات رنجروور و میتونی بری سراغ خرید hummer suv EV

          البته هیچ بشر عاقلی با خودرو ۱۰۰k یا ۱۵۰k نمیره آفرود…

          موافقم ۰
          مخالفم ۳
        7. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2735 ديدگاه)

          همه کراس اوورا همن اندازه چانگان نیستن ، کراس اوور های فول سایز هم هست ، مثل پالیسید ، کیو ۸ ، کاین ، ایکس ۷ و …. پس بدون هر ماشین بزرگی اس یو وی نیست

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        8. new RAMIN

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2357 ديدگاه)

          ((همه کراس اوورا همن اندازه چانگان نیستن ، کراس اوور های فول سایز هم هست ، مثل پالیسید ، کیو ۸ ، کاین ، ایکس ۷ و …. پس بدون هر ماشین بزرگی اس یو وی نیست))

          دوست عزیز اقایMercedes Benz : Engineered to move the human spritچانگان اسم ماشین نیست اسم برند هست😂
          حتی این چیز ساده رو نمیدونی بعد داری حرف از SUV میزنی؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        9. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2735 ديدگاه)

          رامین چانگان منظورم چانگانیه که تو داری همون cs35 منتها اسمشو حواسم نبود ننوشتم
          امان از اصلاح کننده گوشی

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. new RAMIN

        ۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2357 ديدگاه)

        ((در حال حاضر نویگیتور بهترین SUV فول سایز بازار هست و هندلینگش با توجه به ابعاد این خودروها از همه رقبا بهتره.))
        جالبه…😕

        ((هندلینگ هیچ شاسی بلند فول سایزی به پایx7 نمیرسد.از نظر من x7 و gls و رنجرور بهترین ها هستند.))
        تمم شد؟؟؟ بسی لذت بردم ،خیلی تاثیر گذار بود…

        منبع: موتور ترند. // ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        Best handling SUVs by maximum grip
        لامبورگینی اوروس//پورشه کاین توربو //پورشه کاین //پورشه ماکان s//بنتلی بنتیاگا اسپید// Bmw x2 xdrive28i// مرسدس amg جی ال اس ۶۳sمدل۴matic+cupe//آلفا رومئو استیویوQ4 //جگوار i pace ev400 فرست ادیشن //ولوو xc60 //جیپ گرند چروکی تراک هاوک

        بنا به منبع موتور ترند بهترینsuv ها در هندلینگ سال ۲۰۲۰ اینا هستن.

        البته هر سایتی یه چیز گفته ولی موتور ترند خیلی قابل اعتماده.
        من اکثر سایت هارو چک کردم. نه ایکس ۷دیدیم نه نوگیتیور.

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. سهند

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (645 ديدگاه)

          اگر دقت کرده باشی من گفتم شاسی بلند فول سایز. پورشه کاین و لامبورگینی اوروس فول سایز نیستند.
          x7 و gls کمی کوچکتر از اسکالید و نویگیتور است برای همین هندلینگ بهتری دارد.

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. hssn

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (414 ديدگاه)

          توی این کلاس
          همه اینایی که گفتی شاسی بلندای اسپرتن نه لوکس و یا هرچیزی که باشن
          با LX570 یا نویگیتور توی یک کلاس قرار نمیگیرن
          رامین جان شما بنظرم به چینیا برس نمیخواد جای دیگه نظر بدی

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        3. R@m!n

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2246 ديدگاه)

          وقتی هنوز معنی لفظ SUV رو نمی دونی کلاس بندیشو نمی دونی لیست میدی. قبلاً مگه بهت فرق SUV و کراس اوورو نگفتم.
          نویگیتور، اسکالید و با ارفاق X7 و GLS (چون سه ردیفه هستن) تو کلاس SUV فول سایز به حساب میان. نویگیتور نسبت به این چهار خودرو عملکرده بهتری داره. البته هر چهار تا عالی هستن اما بهترین نویگیتور هست. امیدوارم گرفته باشی موضوع رو.

          رنجرور اتوبیوگرافی تو سطحی بالاتر هست و رقیب بنتایگا و مایباخ به حساب میاد پس هیچ ربطی به اون چهار خودرو بالا نداره.

          اون همه سایت بالا پایین کردی نفهمیدی SUV فول سایز یعنی چی ؟؟ الان لامبورگینی و یه مشت کراس اوور چه ربطی به نویگیتور و کلاسش دارن ؟؟؟

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        4. new RAMIN

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2357 ديدگاه)

          ((اون همه سایت بالا پایین کردی نفهمیدی SUV فول سایز یعنی چی ؟؟ الان لامبورگینی و یه مشت کراس اوور چه ربطی به نویگیتور و کلاسش دارن ؟؟؟))

          الان اوروس پورشه کاین جیپ گرند چروکی تراک هاوک شد کراس اوور؟؟ اگه اینا کراس اوور هستن پس تیگوان چیه؟؟ حتما هاچبکه🤣

          SUV ، SUV هست… حالا چون ۷ نفرس و ۵ سانت از فلان ماشین بلند تره شود فول سایز و چون فلان ماشین ۵ نفرس و مثلا ۳ سانت عرضش کمتره شد کراس اوور؟؟ کامنتت داره اینو میگه

          SUV فول سایز یعنی چی؟؟؟
          هر خودرویی جدا از اینکه شاسی چی هست و چند نفرس اگه بالای ۵ متر طول و بالای ۱۷۵ سانت ارتفاع و بالای ۲۰۰ سانت عرض داشته باشه میشه suv فول سایز. خدارا شکر ویکی پدیا هست. ۲ تا سرچ کنی بد نیست.

          همین اوروس ۵۱۱۰ میلی متر طول. ۲۰۱۸ میلی متر عرض داره. اما چون ارتفاعاش ۱۶۷۰ میلی متره تو رده فول سایز قرار نمیگره. و چون کوپه هست نمیتونه ۷ نفره باشه و در رده شاسی بلند اندازه متوسط قرار میگیره.

          بنتلی بنتیاگا هم همینطور چون از لحاظ عرض ۲ سانت و از لحاظ ارتفاع ۳ سانت تا معیار فول سایز بودن فاصله داره و تقریبا کوپه ماننده در رده خودرو های شاسی بلند اندازه متوسط قراره میگیره. (البته۷ نفره هم میشه سفارش داد )

          حالا به خاطر یه ۲ سانت داری همه چی رو زیر سوال میبری؟؟؟ از نزدیک جفتشون رو ببینی عمرا تشخیص بدی کدوم بزرگتر بعد داری اینجا…؟

          مثلا لندکروز ۴.۹ متر طولشه ولی مثلا فورد اکسپدیشن ۵.۲ متر طولشه. ۳۰ سانت اختلاف دارن که خیلی واضح هست.

          اما ۲ سانت چی ؟؟؟(منظور من ماشین هایی مثل بنتیاگا ،جیپ گرند چروکی تراک هاوک، پورشه کاین و امثال اینا هست) از نزدیک هیچ فرقی با فول سایز ندارن.

          ((رنجرور اتوبیوگرافی تو سطحی بالاتر هست و رقیب بنتایگا و مایباخ به حساب میاد پس هیچ ربطی به اون چهار خودرو بالا نداره.))
          اون رنجروور مدل SV با کلی امکانات هست که اگر کامنت های اقای ماهان رو میخوندی متوجه میشدی کدوم مدل رقیب میباخ و بنتیاگا هست. نسخه عادی رنجروور اتوبیوگرافی با قیمت نزدیک به فول سایز های آمریکایی رقیب خوبی برای آنهاس.

          @hssn-aa
          ((رامین جان شما بنظرم به چینیا برس نمیخواد جای دیگه نظر بدی))
          hssn جان شما بنظرم سرت تو کار خودت باشه با چین کاریت نباشه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
        5. Amir Machine

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1071 ديدگاه)

          چی داری همینطوری میگی برا خودت؟ هنوز فرق کراس‌اوور و SUV رو نمیدونی!!!
          مگه کراس‌اوور بودن یا SUV بودن به اندازه ماشین بستگی داره که هر شاسی‌بلندی که بزرگه بهش بگیم SUV؟
          SUV یه تعاریفی داره که مطمئنم هیچکدومشو نمیدونی، خصیصه اصلی یه SUV داشتن شاسی مستقل نردبانیه که امروزه اگثر شاسی‌بلندا ندارن
          برای اینکه بدونی، مرسدس GLS، ب‌ام‌و X7، بنتایگا، اوروس و حتی رولزرویس کولینان همه‌شون کراس‌اوور هستن، این ماشینا هیچکدوم شاسی مستقل ندارن و ساختارشون اصطلاحاً Unibody هست، اما از اون طرف، سوزوکی جیمنی کوچولو یه SUV هست چون شاسی مستقل داره
          اول با ویژگی‌ها و تعاریف کراس‌اوور و SUV آشنا بشو تا اندازه رو ملاک قرار ندی!!!!
          ضمناً، همه اون ماشینایی که اسم بردی کراس‌اوور میان سایزن، تو همون ویکیپدیایی که بهش استناد میکنی برو ببین کلاس بنتایگا و اوروس رو چی نوشته
          نویگیتور یه SUV فول سایزه با ۵.۳۳ متر طول و شاسی مستقل که حتی در مقایسه با کراس‌اوورهای فول سایز یعنی GLS و X7 با ساختار یونی بادی هم هندلینگ بهتری داره

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        6. new RAMIN

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2357 ديدگاه)

          amir machin
          ((چی داری همینطوری میگی برا خودت؟ هنوز فرق کراس‌اوور و SUV رو نمیدونی!!!))

          مثل اینکه یکی پیدا شد فرقشونو میدونه. خب بگو عزیزم. گوش میدم.

          ((مگه کراس‌اوور بودن یا SUV بودن به اندازه ماشین بستگی داره که هر شاسی‌بلندی که بزرگه بهش بگیم SUV؟))

          یعنی به اندازه ماشین نیست؟؟ پس به اندازه میل سوپاپ هست؟😂
          به ابعاد خودرو و فاصله محوری اون بستگی داره…خب ادامه حرفت رو بزن شاید من اشتب میکنم…

          ((برای اینکه بدونی، مرسدس GLS، ب‌ام‌و X7، بنتایگا، اوروس و حتی رولزرویس کولینان همه‌شون کراس‌اوور هستن، این ماشینا هیچکدوم شاسی مستقل ندارن و ساختارشون اصطلاحاً Unibody هست، اما از اون طرف، سوزوکی جیمنی کوچولو یه SUV هست چون شاسی مستقل داره))

          عجب… GLS و X7 اوروس بنتیاگا کولیان شدن کراس اوور، بعد جیمنی چون شاسیتیش مستقله شد SUV !!!!عجب….😯😯😯

          ((اول با ویژگی‌ها و تعاریف کراس‌اوور و SUV آشنا بشو تا اندازه رو ملاک قرار ندی!!!!))

          شما برو به جیمنی SUV برس.

          ((ضمناً، همه اون ماشینایی که اسم بردی کراس‌اوور میان سایزن، تو همون ویکیپدیایی که بهش استناد میکنی برو ببین کلاس بنتایگا و اوروس رو چی نوشته))

          یه ویزیت ویکی پدیا انگلیسی و فارسی برات مینویسم هر وقت بیکار شدی حتما سر بزن.

          ((نویگیتور یه SUV فول سایزه با ۵.۳۳ متر طول و شاسی مستقل که حتی در مقایسه با کراس‌اوورهای فول سایز یعنی GLS و X7 با ساختار یونی بادی هم هندلینگ بهتری داره))

          واقعا نمیدونم چی بگم… میگی نویگیتور فول سایزه چون شاسی مستقل داره اما چون GLS و X7 شاسی مستقل ندارن شدن کراس اوور و unibodeyهستن

          داریم تو کشوری زندگی میکنیم به جیمنی چون شاسی مستقل هست میگن SUV و به ماشین مثل رولز رویس کولیان چون شاسیش مستقل نیست میگن کراس اوور… جالبه…پس حتما تیگوان هاجپک هست از نظر شما.

          به شاسی بلند فول سایز یعنی طول بیش از ۵ متر. عرض بیش از ۲ متر و ارتفاع بیش از ۱.۷۵ متر و فاصله محوری بیش از ۳ متر. این ماشین باید نسبت به دیگر خودرو ها فضای پا ،سر ، بار بیشتری تو خودش داشته باشه.

          این تعریفی هست که از SUV فول سایز میکنن. اما شما همه چیز رو گذاشتی کنار و میگی باید اول شاستیش مستقل باشه. البته شاسی مستقل باشه درسته ولی اول ابعادش بعدا شاستی مستقل بعد ۳ ردیفه بودن و…

          اما کامنت شما داره میگه فول سایز یعنی شاسی مستقل باشه و اگه نباشه کراس اووره. که اصلا منطقی نیست و از ریشه غلطه

          با توجه به کامنتت من سکوت میکنم 😶😶
          قضاوت رو میسپارم به دست دوستان.

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        7. R@m!n

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2246 ديدگاه)

          واقعا دوست ندارم کامنت بزارم اونم واسه امثال یه دنده ای مثله تو که بازم با اطلاعات ناقصت اینجا کامنت میزاری خودتو سوژه می کنی.
          خودرویی که شاسی یکپارچه داشته باشه میشه کراس اوور نه ربطی به ابعاد داره نه به این چرت و پرتای ویک پدیا چه میخواد تیگوان باشه چه بنتایگا چه اوروس (که همون آئودی Q8 هستن با یه سری تغییرات ظاهری و امکانات). بلکه ساختار خودرو هست که تفاوت های اساسی ایجاد می کنه.

          لفظ SUV که الان به این کراس اوورهای گرون قیمت میدن، بازم قبلا بهت گفتم یه حربه تبلیغاتی هست برای فروش و وجهه برندینگ. لفظ کراس اوور یادآور خودروهای اقتصادی زیر ۵۰k هست و این صورت خوشی نداره برای همین میان بهشون می گن SUV یا کراس اوور SUV که هر دو اشتباهه. خودرو SUV استانداردهایی داره که هیچ کدوم از این محصولاتی که اشاره کردی نمی تونن داشته باشن که مهم ترینش شاسی نردبانی و درجه دوم آفرود هست.

          راجب رنجرووم که اون ماهان بنده خدا انگشتاش خرد شد تا بهت بفهمونه چرا انقدر رنجروور گرونه و انگار بازم نفهمیدی کسی مدل پایه یه ماشین لوکس رو نمی خره. رنجروور از ۹۲k شروع میشه در صورتی که گرون ترین مدل نویگیتور از ۷۶k شروع میشه و گرون ترین مدلش ۱۰۶k هست و اگر بخوای مقایسه رو در رو در نظر بگیری با گرون ترین مدل نویگیتور، مدل SV قیمتی نزدیک به ۱۸۰k داره. حالا با کدوم عقل و منطقی رنجروور با نوویگیتور تو یه کلاسن ؟؟؟ تازه رنجرووز هم ۲ دو ردیفه هست. مدل SV و LWB رقیب بنتایگا و میباخ هستن. اگر بخوای درست مقایسه کنی لندروور دیسکاوری رقیب اصلی اون چهار خودرو هست که متاسفانه از همه لحاظ از اونا ضعیف تره.
          اینم دوباره میگم هیچ وقت کمینه قیمتی یه ماشینو اونم لوکس، معیار برتری قیمتی در نظر نگیر چون مدل پایه هر برند لوکسی کمترین امکانات و کیفیت و پرفورمنس رو داره و یه آدم پولدار نمیره یه ماشین لوکس ضعیف و بی امکانات بگیره. این موضوع تو آمریکا و اروپا خیلی پررنگ هست برای همین تیپ های فول نویگیتور و بقیه ۲ ۳ برابر فروش بیشتری دارن تا مدل پایه.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        8. Ninja

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          من با رامین جدید یا چانگان (البته بهت بر نخوره همه میگن چانگان دیگه منم میگم چانگان) و رامین و سهند امیر و hssn اینجا موافقم
          اول که رامین چانگان دوست عزیزمون اشتباهی کرده برین به اولین کامنتش نگاه کنین سهند و رامین گفتن که
          نویگیتور بهترین SUV فول سایز بازار هست و هندلینگش با توجه به ابعاد این خودروها از همه رقبا بهتره.
          اولن گفت اس یو وی فول سایز دومن گفت با توجه به ابعاد
          بعد سهند عزیز کامنت رامین رو ریپلای زد گفت که
          هندلینگ هیچ شاسی بلند فول سایزی به پایx7 نمیرسد.
          از نظر من x7 و gls و رنجرور بهترین ها هستند.
          اولن که گفتم شاسی بلند فول سایز توجه کنین هرچند شاسی بلند یه کلمه من دراوردی ایرانیه که هم به کراس اوور میگن به اصتلاح شاسی بلند هم به اس یو وی ولی انجا منظورش اس یو وی بود
          بعدش رامین اومده گفته دارین اشتباه میکنین بهترین هندلینگ ها را این ماشینا دارند اینم منبع اخرشم گفته
          بنا به منبع موتور ترند بهترینsuv ها در هندلینگ سال ۲۰۲۰ اینا هستن.
          اینجا گفته فقط اس یو وی به سایز و اینا هم ربط ندارع افرود باشه لوکس و اسپرت هم ربط نداره فقط اس یو وی باشه
          بنابرین معلومه بهترین هندلینگ ها رو اس یو وی های کوچک تر و اسپرت تر دارند نظیر اوروس کاین توربو که رکورد دار نوربره فکر کنم
          اشتباه اینجاس این هندلینگ اس یو وی هاست اون هندلینگ فول سایز ها همین
          یه ریپلای میزدین میگفتین مقاله مربوط به اس یو وی هاست نه اس یو وی فول سایز که بحثش در میون بود

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. Ford Lover

      ۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (183 ديدگاه)

      من اصلا کامنت نمیزارم تو پدال ولی این بار برای اینکه رامین رو برای همیشه متوجه کلاس شاسی بلند ها بکنم کامنت میدم ، ببین رامین جان تو دنیای شاسی بلندها یه چیزی وجود داره به نام شاسی بلند میدسایز که ابدا نمیشه با کلاس فول سایز مقایسش کرد کلاس میدسایز کلاسی که اصولا ماشین های اسپرت تری داره مثل اون مثال هایی که زدی لامبورگینی اورس ، بنتلی بنتایگا ، پورشه کاین ، رولزرویس کولینان و … این ماشین ها از قابلیت کمتری تو افرود نسبت به کلاس فول سایز برخوردارند و معمولا هم تیپ هفت نفره ندارند ولی مثلا اعودی q7 تیپ هفت نفره داره البته که میدسایز هم هست . شاسی بلندهای فول سایز معمولا روی پلتفرم پیکاپ ها توسعه پیدا می کنند و شاسی نردبانی دارند و برای همین که قابلیت افرود بیشتری نسبت کلاس میدسایز دارند از این جور شاسی بلند ها میشه به کادیلاک اسکالید ، لینکلن نویگیتور ، فورد اکپدیشن ، لکسوس lx ، جیپ واگنییر اشاره کرد امیدوارم متوجه شده باشی

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. R@m!n

        ۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2246 ديدگاه)

        باشه رفیق منو هدایت کردی بازم از اینکارا بکن. فقط اینو بگم اسکالید و نویگیتور قابلیت آفرود آنچنانی ندارن و کلمه شاسی بلند هم اشتباهه. این کلمه هیچ معنی نداره. اول این دوتا رو یاد بگیر بعد بیا اینجا کلاسه درس بزار.

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  4. mm.y@rlou

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    من باشم میام از نیسان جونیور تقلید میکنم تا ببینم چرا هنوز بعضیا میخرن البته همون بعضیا هم مجبورن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اصلا کاری به الگو گرفتن ندارم که کار بدی هم نیست اگر همراه با بازنگری و پیشرفت باشه منتها در کل تویوتا در این چند ساله اشتباه استراتژیک کم نداشته یکیش نابود کردن برند سوپرا بود

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1966 ديدگاه)

    وقتی پستو دیدم با خودم گفتم : اوه همه اونایی که میخواستن کوروتو ضایع کنن الان چی میشن ؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  7. Sajjad

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    تا دیروز الگو قرار دادن بد بوداز الان به بعد نه

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  8. امین

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این که دیگه علنی هست ولی به نظرم تویوتا از قدیم یه جورایی یواشکی ماشین های آمریکایی رو سنگ محک قرار میداده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا