حذف پیشرانهٔ دیزلی فورد F150 به خاطر تقاضای پایین

چهارشنبه 23 تیر 1400 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
Ford-F-150-2021-1024-06
هرچند معمولاً پیشرانه‌های دیزلی برای پیکاپ‌ها مناسب‌تر هستند اما به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها علاقهٔ چندانی به این موتورها ندارند زیرا فورد اعلام...
تبلیغات

هرچند معمولاً پیشرانه‌های دیزلی برای پیکاپ‌ها مناسب‌تر هستند اما به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها علاقهٔ چندانی به این موتورها ندارند زیرا فورد اعلام کرده است که پیشرانهٔ 3 لیتری V6 دیزلی F150 را حذف خواهد کرد. دلیل این تصمیم، تقاضای پایین اعلام شده است. البته این موضوع چندان عجیب نیست زیرا این موتور دیزلی با خروجی نه‌چندان چشمگیر 250 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور، آپشن گران‌قیمتی بود و در برخی مدل‌ها سفارش آن تا 5 هزار دلار هزینه داشت.

خروجی این موتور دیزلی فورد به میزان قابل‌توجهی از 277 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل شورلت سیلورادو کمتر است و از موتور 3 لیتری V6 توربودیزل رم با 260 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور هم ضعیف‌تر است. مصرف سوخت F150 دیزلی هم خیلی چشمگیر نیست زیرا در نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر در شهر 11.7 لیتر، در بزرگراه 8.7 لیتر و به‌صورت ترکیبی 10.2 لیتر گازوئیل مصرف می‌کند.

این در حالی است که برای مقایسه، قوای محرکهٔ 3.5 لیتری V6 هیبریدی F150 با 430 اسب بخار قدرت و 773 نیوتن متر گشتاور، در هر صد کیلومتر در شهر، بزرگراه و ترکیبی به 9.8 لیتر بنزین نیاز دارد. هرچند رقبای فورد یعنی جنرال موتورز و دوج همچنان برای پیکاپ‌های خود موتور دیزلی ارائه می‌کنند اما فورد تنها شرکتی نیست که اخیراً این نوع موتور را کنار گذاشته زیرا نیسان هم به‌تازگی پیشرانهٔ 5 لیتری V8 توربودیزل را از پیکاپ تایتان XD حذف کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.