چرا فورد اکثر خودروهای خود را بازنشسته می‌کند؟!

چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397 - 06:27
مطالعه 2 دقیقه
toyota engine 2 litre
فورد در حرکتی دراماتیک تصمیم گرفته تا تقریباً تمامی سدان‌های خود را بازنشسته کند. تنها موستانگ و فوکوس اکتیو هستند که از این تصمیم جان سال به در...
تبلیغات

فورد در حرکتی دراماتیک تصمیم گرفته تا تقریباً تمامی سدان‌های خود را بازنشسته کند. تنها موستانگ و فوکوس اکتیو هستند که از این تصمیم جان سال به در برده و همچنان در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهند شد؛ اما این برند آمریکایی دلیل خوبی برای فراموشی سدان ها و تمرکز بیشتر روی شاسی بلندها دارد که آن‌هم چیزی نیست جز پول!

جیم هکت مدیرعامل فورد در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که این خودروساز تمرکز خود روی بخش سودآور صنعت خودرو یعنی پیکاپ‌ها و کراس اوورها را ادامه خواهد داد. این کلاس در سه ماهه اول سال 2018 سهم 3 میلیارد دلاری از بازار داشته و به زودی 90 درصد فروش کلی این خودروساز را تشکیل خواهد داد.

هکت می‌گوید فورد هم‌اکنون با تصمیم مهمی در رابطه با بازنشستگی سدان ها و هاچبک ها روبروست. این کمپانی امیدوار است با تمرکز بیشتر روی شاسی بلندها و پیکاپ ها تا سال 2022 صرفه‌جویی 25.5 میلیارد دلاری داشته باشد.

در چند ماه آینده تولید خودروهای کوچک فورد در آمریکا خاتمه خواهد یافت. فوکوس در ماه می با خط تولید خداحافظی می‌کند و آخرین دستگاه از سدان تاروس نیز در ماه مارس 2019 خط تولید را ترک خواهد کرد. فیستا نیز اندکی بعدتر و در می 2019 بازنشسته خواهد شد.

به همین منوال تولید فوکوس اکتیو بازار آمریکا نیز در چین صورت خواهد گرفت و این کار در اواسط سال 2019 کلید خواهد خورد. خریداران قادر خواهند بود این هاچبک قدبلند را در سال 2020 بخرند. موستانگ چند سالی دست نخورده باقی خواهد ماند اما قبلاً گفته شده که یک شاسی‌بلند الکتریکی الهام گرفته از موستانگ با نام Mach 1 در سال 2020 معرفی خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.