مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهاردهم، کراساوورهای فول سایز، دوئل اول
| دوئلهای این گروه | |
| فورد اکسپلورر | سوبارو ایسنت | 
| ؟ | |
| هوندا پایلوت | جیامسی آکادیا | 
| ؟ | |
| فولکسواگن اطلس | بیوک انکلیو | 
| ؟ | |
| تویوتا هایلندر | کیا تلوراید | 
| ؟ | |
| هیوندای پالیسید | مزدا CX-9 | 
| ؟ | |
| نیسان پثفایندر | شورلت تراورز | 
| ؟ | |
فورد اکسپلورر
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2019
پلتفرم: CD6 فورد
امتیاز از کارانددرایور: 7.5 از 10
فروش سال 2020 در آمریکا: 226,215 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 60 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری نرم و کنترلشده، صندلیهای جلوی راحت، فضای بار فراوان
نقاط منفی: فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم، قطعات پلاستیکی داخل، قیمت گران نسخههای محبوبتر
چکیده: با کمی اغماض، اکسپلورر یک کراساوور تقریباً بینقص است و در این سگمنت شلوغ انتخاب مناسبی محسوب میشود
سوبارو ایسنت
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس 2017
پلتفرم: پلتفرم جهانی سوبارو
امتیاز از کارانددرایور: 6.0 از 10
فروش سال 2020 در آمریکا: 67,623 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 60 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تنظیمات انعطافپذیر صندلیها، کیفیت سواری راحت، برخورداری همهٔ مدلهای از سیستمهای کمکراننده
نقاط منفی: پیشرانهٔ پرسروصدا در هنگام شتاب گیریهای سخت، صندلیهای ردیف سوم کوچکتر از برخی رقبا، ظاهر نهچندان جالب
چکیده: ایسنت ابزار خوبی برای جابجایی خانوادهها است اما با جذابترین کراساوور سه ردیفهٔ بازار فاصله دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
| سوبارو ایسنت | فورد اکسپلورر | |
| پیشرانه | 2.4 لیتری H4 | 2.3 لیتری I4 | 
| تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ | 
| قدرت | 260 اسب بخار | 300 اسب بخار | 
| گشتاور | 375 نیوتن متر | 420 نیوتن متر | 
| گیربکس | CVT | 10 سرعته اتوماتیک | 
| محور محرک | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ | 
| شتاب صفر تا 96 | 6.9 ثانیه | 6.2 ثانیه | 
| مسافت 400 متر | 15.5 ثانیه | 14.9 ثانیه | 
| حداکثر سرعت | 210 کیلومتر/ساعت | 200 کیلومتر/ساعت | 
| توقف از 110 | 54.2 متر | 51.8 متر | 
| شتاب جانبی | 0.79 جی | 0.81 جی | 
| مصرف سوخت | 10.7 لیتر ترکیبی | 10.2 لیتر ترکیبی | 
| ظرفیت باک | 73 لیتر | 70 لیتر | 
| وزن | 2086 کیلوگرم | 2040 کیلوگرم | 
| ظرفیت بکسل | 2270 کیلوگرم | 2540 کیلوگرم | 
| طول | 4,998 میلیمتر | 5,049 میلیمتر | 
| فاصلهٔ محوری | 2,890 میلیمتر | 3,025 میلیمتر | 
| حجم صندوق بار | 500 تا 2450 لیتر | 515 تا 2490 لیتر | 
| ظرفیت سرنشین | 8 نفر | 7 نفر | 
| قیمت پایه آمریکا | 33,345 دلار | 33,470 دلار | 
| قیمت موردبررسی | 33,345 دلار | 33,470 دلار | 
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="30"]