معرفی فورد F-150 جدید با پیشرانه هیبریدی و ویژگی‌های هوشمندانه

پنج‌شنبه 13 شهریور 1399 - 13:30
مطالعه 6 دقیقه
king-ranch-f-150
معرفی نسل جدید فورد F-150 قدم روبه‌جلوی فوق‌العاده چشمگیری محسوب نمی‌شود. در واقع این خودرو از نظر طراحی بدنه تغییرات قابل‌توجهی نسبت به نسل قبل...
تبلیغات

معرفی نسل جدید فورد F-150 قدم روبه‌جلوی فوق‌العاده چشمگیری محسوب نمی‌شود. در واقع این خودرو از نظر طراحی بدنه تغییرات قابل‌توجهی نسبت به نسل قبل نداشته است. طراحان فورد در طراحی این خودرو از روش پورشه 911 استفاده کرده و روش طراحی تکاملی را در نظر گرفته‌اند.

اما زیر پوست این پیکاپ بسیار محبوب داستان دیگری برقرار بوده و از قوای محرکه هیبریدی با شعاع حرکتی بسیار بالا استفاده شده است. این خودرو همچنین با یک ژنراتور نیز در دسترس است که می‌تواند نیروی الکتریسیته وسایل برقی زیادی را در مراسم‌های گوناگون تأمین کند. از دیگر ویژگی‌های F-150 جدید می‌توان به سیستم نیمه خودران، کابین با طراحی جدید و سیستم‌های یدک کشی هوشمندتر اشاره کرد.

برای اولین بار فورد اقدام به معرفی قوای محرکه بنزینی/الکتریکی در مدل سال 2021 این پیکاپ کرده است. آمریکایی‌ها انتظار دارند این قوای محرکه 10 درصد فروش پیکاپ جدیدش را به خود اختصاص دهد. این قوای محرکه که با نام پاور بوست شناخته می‌شود ترکیبی از نیروگاه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربوی اکوبوست و یک پیشرانه الکتریکی 35 کیلوواتی و باتری لیتیوم-یونی 1.5 کیلووات ساعتی است. وجود این باتری کوچک به معنی برد الکتریکی کم خواهد بود هرچند قوای محرکه پاور بوست جدید باعث می‌شود قوی‌ترین نسخه از F-150 در دسترس باشد. این نسخه از F-150 در بحث یدک کشی حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن داشته و فورد قول داده ظرفیت یدک کشی آن به 5443 کیلوگرم برسد.

این پیشرانه از طراحی مشابه فورد اکسپلورر هیبرید و لینکلن آویاتور گرند تورینگ استفاده کرده و پیشرانه الکتریکی آن با گیربکس ادغام شده است. البته طی بررسی‌هایی که در اکسپلورر و آویاتور داشتیم، این قوای محرکه از نظر آسایش و آرامش نقاط ضعفی دارد.

در اغلب موارد دو خودروی یاد شده در استفاده از پیشرانه‌های درون‌سوز یا الکتریکی مردد بوده و این امر باعث رفتار ناخوشایندی همچون شتاب گیری و کاهش سرعت ناگهانی شده است. البته این مشکل در F-150 حل شده زیرا گیربکس ارتقا یافته است.

دیگر بهبود این خودرو به ژنراتور پرو پاور جدید مربوط می‌شود که از نظر تکنولوژی واقعاً درخور است. مالکان می‌توانند از پیکاپ خود برای تأمین برق وسایل زیادی استفاده کنند.

حتی کم‌توان‌ترین نسخه از این ژنراتور نیز می‌تواند برق موردنیاز وسایلی همچون بخاری‌برقی، تلویزیون، بلندگوهای پرتابل، یک یخچال کوچک و... را تأمین کند.

یک جعبه‌ابزار و درب پشتی با کاربردهای گوناگون نیز در F-150 2021 دیده می‌شوند. این درب پشتی می‌تواند به ابزاری برای بریدن الوار، اندازه‌گیری و حتی پایه گوشی همراه تبدیل شود.

مالکان این خودرو همچنین می‌توانند از دوربین‌های پیشرفته برای بررسی محفظه بار و تریلر استفاده کنند.

کابین F-150 نیز کاربردی‌تر شده است. ویژگی سفارشی‌ای خاصی که برای این خودرو تدارک دیده‌ شده باعث اضافه شدن میز به خودرو شده و این آپشن برای افرادی که معمولاً غذای خود را در خودرو میل می‌کنند یک گزینه ارزشمند خواهد بود. فورد حتی به فکر استراحت و خواب افراد در کابین F-150 2021 نیز بوده و راه‌حل‌های هوشمندانه‌ای را برای آن تدارک دیده است.

اگرچه این پیکاپ برای کار و استراحت کاملاً ایده آل به نظر می‌رسد اما رسیدن به مقصد هم آسان‌تر شده که دلیل آن دستیار رانندگی فعال می‌باشد. این سیستم که قبلاً برای موستانگ مک ای معرفی شده بود از حسگرهای متنوع و دوربین برای رانندگی خودکار استفاده می‌کند.

در کابین این خودرو سیستم اطلاعات سرگرمی بهبود یافته دیده می‌شود که به‌صورت استاندارد دارای نمایشگر 8 اینچی بوده اما می‌توان نمایشگر 12 اینچی را نیز سفارش داد. این صفحات نمایش از جدیدترین نسخه سیستم Sync فورد استفاده کرده‌اند. پشت آمپرهای دیجیتال 12.3 اینچی نیز در دسترس هستند.

علاوه بر قوای محرکه هیبریدی جدید برای F-150، طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های دیگر شامل 2.7 لیتری و 3.5 لیتری اکوبوست، 8 سیلندر 5 لیتری تنفس طبیعی، 6 سیلندر 3 لیتری توربودیزل و 6 سیلندر 3.3 لیتری پایه نیز وجود دارند.

فورد فعلاً قدرت هیچ‌کدام از این پیشرانه‌ها را اعلام نکرده اما احتمال تغییر اندک آن‌ها نسبت به مدل سال 2020 وجود دارد. همکار این پیشرانه‌ها یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک است.

علاوه بر ویژگی‌های یاد شده در کابین فورد توجه زیادی به جزئیات داشته است. مدل لیمیتد دارای متریال جدید داشبورد بوده و از تریم جذاب برس خورده برای مدل کینگ رنچ استفاده شده است. کیفیت چرم بکار رفته در این مدل‌ها احساس‌برانگیز بوده هرچند به نظر ما جزئیات بکار رفته در تریم های سطح بالای رم بهتر هستند. البته فاصله بین این دو خودروساز کمتر از هر زمان دیگری می‌باشد.

فورد تغییرات زیادی را در کابین این پیکاپ محبوب اعمال کرده اما در بحث طراحی ظاهری این‌گونه نیست. البته باید گفت اکثر پانل‌های بدنه جدید بوده و کاپوت بازنگری شده و درب‌های جدید جزو این موارد هستند. نتیجه این تغییرات ایجاد طراحی تکاملی بوده است.

F-150 جدید با 11 جلوپنجره متفاوت و چندین نوع رینگ ارائه می‌شود. همچنین گزینه بدنه دو رنگ نیز در دسترس می‌باشد.

این خودرو همچنان با 6 تریم در دسترس خواهد بود. F-150 XL همچنان مدل پایه بوده و به‌صورت استاندارد با صفحه لمسی 8 اینچی و تجهیزات ایمنی فعال عرضه می‌شود. مدل XLT جزو پرفروش‌ترین‌ها خواهد بود و آن‌هم به‌صورت استاندارد با صفحه 8 اینچی عرضه می‌شود.

تریم بعدی لاریات نام داشته و از آپشن های لوکس‌تری سود می‌برد. این تریم همچنان منعطف‌ترین گزینه باقی مانده و آپشن های زیادی را در دسترس خریداران قرار می‌دهد.

F-150 کینگ رنچ پر از چرم است. این خودرو اولین عضو خانواده F-150 است که تنها با تریم چهار درب سوپر کرو عرضه می‌شود.

مدل پلاتینیم هم تأکید زیادی روی اشرافیت و راحتی داشته و از استایل پولیش خورده تری سود می‌برد.

گل سرسبد این خانواده هم مدل لیمیتد است که از تمامی تجهیزات ممکن سود می‌برد. در جدول پیش رو جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری این مدل‌ها ارائه شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.