رویارویی 5 لیتری‌های V8، لکسس RC F در برابر موستانگ مک‌وان

سه‌شنبه 4 خرداد 1400 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Mustang-Lexus-2
بازۀ قیمتی متفاوت فورد موستانگ مک‌وان و لکسس RC F ترک ادیشن موجب شده که خریداران این دو خودرو در بازار چندان همپوشانی نداشته باشند اما زیر کاپوت...
تبلیغات

بازۀ قیمتی متفاوت فورد موستانگ مک‌وان و لکسس RC F ترک ادیشن موجب شده که خریداران این دو خودرو در بازار چندان همپوشانی نداشته باشند اما زیر کاپوت آن‌ها شباهتی بیشتر از آنچه انتظار می‌رود وجود دارد زیرا هردوی این کوپه‌ها به پیشرانه‌های 5 لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز هستند. روی کاغذ، موستانگ برتری دارد زیرا پیشرانهٔ آن 480 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما لکسس هم با 472 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور، چندان عقب نیست.

هردو موتور صدای جذابی دارند اما غرش موستانگ کمی بیشتر از RC F است. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها بین این دو خودرو اما در گیربکس است. لکسس از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند که به گفتهٔ بررسی‌کننده، مؤثر اما قدیمی است. در مقابل، موستانگ از گیربکس شش سرعتهٔ دستی شلبی GT350 استفاده می‌کند که به گفتهٔ بررسی‌کننده تقریباً عالی است.

همان‌طور که انتظار می‌رود، کابین RC F، پریمیوم است و صندلی‌ها، تزئینات فیبر کربنی و کیفیت متریال همگی حال و هوای لوکسی را ایجاد کرده‌اند. از سوی دیگر اما کابین موستانگ در برابر رقیب ژاپنی حرف چندانی برای گفتن ندارد. بااین‌حال باید توجه داشت که مک‌وان به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر است زیرا قیمت آن از 52,720 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که RC F ترک ادیشن 97,625 دلار قیمت دارد؛ بنابراین منطقی است که داخل لکسس لوکس‌تر باشد. البته می‌توان قید نسخهٔ ویژهٔ ترک ادیشن و کاپوت و فیبر کربنی و بال بزرگ آن‌را زد و سراغ RC F معمولی با قیمت 65,975 دلار رفت.

اما با وجود این اختلاف قیمت، مک‌وان خودروی بهتری برای پیست احساس می‌شود زیرا ثبات بیشتری دارد، راحت‌تر تغییر مسیر می‌دهد و چسبندگی آن‌هم بالاتر است درحالی‌که RC F ترک ادیشن بیشتر تمایل دارد دریفت بکشد. درنهایت، بررسی‌کنندگان نتیجه می‌گیرند که آنچه تفاوت واقعی بین این دو خودرو ایجاد می‌کند، گیربکس است؛ بنابراین فورد باید خوشحال باشد که همچنان گیربکس دستی را برای موستانگ حفظ کرده است.

کپی لینک

مشخصات فنی

فورد موستانگ مک‌وان

لکسس RC F ترک ادیشن

پیشرانه

5.0 لیتری V8

5.0 لیتری V8

قدرت

480 اسب بخار

472 اسب بخار

گشتاور

570 نیوتن متر

535 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

عقب

شتاب صفر تا 96

4.3 ثانیه

4.0 ثانیه

مسافت 400 متر

12.5 ثانیه

12.4 ثانیه

طول

4,788 میلی‌متر

4,709 میلی‌متر

وزن

1770 کیلوگرم

1740 کیلوگرم

قیمت

52,720 دلار

97,625 دلار

[دانلود ویدئو]

تماشا در یوتیوب:

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.