مقایسه نسل جدید و قدیم فورد فوکوس

سه‌شنبه 28 فروردین 1397 - 07:08
مطالعه 8 دقیقه
focus-old-new
اخیراً فورد تلاش زیادی برای ارائه محصولات متفاوت کرده است. یکی از شاخص‌ترین محصولات این خودروساز نسل جدید فوکوس است که به تازگی معرفی شده و...
تبلیغات

اخیراً فورد تلاش زیادی برای ارائه محصولات متفاوت کرده است. یکی از شاخص‌ترین محصولات این خودروساز نسل جدید فوکوس است که به تازگی معرفی شده و می‌خواهیم در ادامه مقایسه‌ای بین نسل قبلی و جدید این خودرو داشته باشیم.

سال پیش شاهد فروش 158385 دستگاهی فوکوس در آمریکا بوده‌ایم. بدین ترتیب فوکوس دومین خودروی پرفروش این خودروساز آمریکایی بوده و فروش آن بیشتر از اکثر تراک ها می‌باشد. تنها فیوژن، اکسپلورر، اسکیپ و سری F فروشی بیشتر از فوکوس داشته‌اند؛ و البته ما به آمار فروش بازارهای اروپایی و نیز اشاره‌ای نکرده‌ایم زیرا فوکوس در آنجا نیز فروش بالایی دارد.

نسل قبلی این خودرو در سال 2011 معرفی شد. یک سال و در آمریکا بعد فوکوس به فروش 246 هزار دستگاهی دست یافت. در سال 2000 و دو سال پس از اولین نسل این خودرو فورد فروش بیش از 286 هزار دستگاهی را گزارش کرده بود.

بی‌شک فورد امیدوار است با ارائه نسل جدید فوکوس به همین میزان فروش و یا حتی عملکردی بهتر دست یابد؛ و اگرچه تصاویر کاملاً واضح و بزرگی از این خودرو منتشر نشده اما واضح است که نسل جدید فوکوس نسبت به نسل قبلی پیشرفت‌های فراوانی در بحث طراحی دارد.

فورد برخلاف رویه کنونی دست به حرکتی انقلابی در طراحی نسل جدید فوکوس زده است. به وضوح با یک فوکوس طرف هستیم اما فوراً مشخص می‌شود که نسل جدید این خودرو ظهور کرده است.

فورد ابعاد فوکوس را بهبود بخشیده است؛ اما درحالی‌که سایز خودرو تغییری نداشته اما تناسبات بازنگری شده‌اند. با طراحی متفاوت، نسل جدید کاپوت طویل‌تری داشته و پروفایل آن اسپورت تر است. فوکوس جدید فضای کابین و بار بیشتری داشته و دسترسی به آن راحت‌تر است.

زوایای طراحی این خودرو دینامیک‌تر از نسل قبلی هستند. سومین نسل فوکوس دارای خیزهای تیز بود درحالی‌که نسل جدید از انحناهای نرم‌تری بهره برده است. این خودرو به اندازه اسکورت فیس لیفت شده روان و نرم نیست اما خب زوایای تیز نسل قبلی را نیز ندارد.

نمای جلوی این خودرو تحت تسلط جلوپنجره چندضلعی است. ورودی‌های پایینی سپر نیز در تریم های گوناگون متفاوت بوده اما در اکثر موارد پهن به نظر می‌رسند. چراغ‌های جلو فرم دارتر بوده و فریم بهتری دارند. این خودرو مخصوصاً از نمای سه‌چهارم عقب لوکس‌تر از موقعیت تولید انبوه خود به نظر می‌رسد. فوکوس جدید به ویژه در تریم های لوکس‌تر خود شباهت‌های بیشتری به مرسدس A کلاس یا اینفینیتی Q30 نشان می‌دهد.

احساس لوکس و به‌روز بودن ظاهری به کابین فوکوس جدید نیز راه یافته است. این خودرو هم‌اکنون به عصر مدرن پا گذاشته است. بجای استفاده از پلاستیک‌های مشکی و سخت، داشبورد جدید دارای فرم افقی پهن بوده و متریال و محیط دوست‌داشتنی‌تری دارد.

صفحه‌نمایش کوچک قبلی جای خود را به صفحه لمسی 8 اینچی جدیدی داده است. هم‌اکنون گیربکس اتوماتیک نیز توسط اهرم چرخان کوچکی کنترل می‌شود. صندلی‌ها راحت‌تر بوده و حمایت بیشتری از بدن به عمل می‌آورند و تریم ها نیز به‌روزتر می‌باشند.

به این خوبی‌ها باید فضای بیشتر کابین را اضافه کرد. فوکوس جدید در مقایسه با نسل قبلی شبیه خودرویی است که از سیاره دیگر به زمین پا گذاشته است.

فورد قبلاً نسل جدید فوکوس را به فرم‌های 5 درب هاچبک و استیشن نمایش داده و چهار تریم اکتیو، ST-Line، تیتانیوم و Vignale را عرضه می‌کند. احتمالاً همه این نسخه‌ها در آمریکا عرضه نخواهند شد. احتمالاً نسخه سدان و تریم های اسپورت تر ST و RS این خودرو به آمریکا راه می‌یابند.

در کل به نظر می‌رسد نسل جدید فوکوس موفقیت دیگری برای این خودروساز آمریکایی رقم خواهد زد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.